tvätta hoj

men om inte mina fingrar går in där hur ska ja då få in din sponsrade trasa där?:P:tummenupp

vart är det du inte kommer in??jag förstår inte riktigt jag hade en r6:a en gång i tiden det var inga problem...

vart är det du inte kommer in??jag förstår inte riktigt jag hade en r6:a en gång i tiden det var inga problem...

får prova me en borste!:D längst fram där glaset ä'r som ett V!:D lr hur gör du på rettan? har ju en precis lika dan som du fast 600!:D

får prova me en borste!:D längst fram där glaset ä'r som ett V!:D lr hur gör du på rettan? har ju en precis lika dan som du fast 600!:D

rettan är stulen...men hade en r6-03 samma som du det går, man använder ändå borste till fälgarna och hjulhuset...

Båt vax!!... den är perfekt, har flaskan jag fick av min bror (båt ägare), testade på bilen,.. blev förvånad vilken skillnad det blev.. Den är fetar och har högre slitage motstånd.

Jag är nöjd och hojen blänker jävligt fin :tummenupp

Last edited:
Furis, tack för tipset om Meguiar's. När jag kollar deras hemsida ser jag de har en drös produkter, så vilka av deras schampoon och vax rekommenderar du för mc (för en som inte har maskin till vaxet)?

NXT Generation Car Wash detta shampo e riktigt bra (luktar gott osså:tuttar )
kostar 220kr för nästan 2l det e fan inte så dyrt...

När det gäller wax så tycker jag att det är värt att köra denna 3-stegs variant, det tar inte så lång tid på en hoj
Step 1 - Deep Crystal Paint Cleaner
Step 2 - Deep Crystal Polish
Step 3 - Deep Crystal Carnauba Wax
dessa kostar 149kr styck men dom räcker ju bra länge, jag kör dessa på hojen 6 gånger och det finns mycket kvar...

Jag har provat de flesta schampon osv. Det är grym skillnad på vilka produkter man använder. Har man råd att köpa en hoj för x antal tusenlappar tycker jag man borde ha råd att lägga lite på vårdprodukter.

Sonax tvättschampo är det bästa jag någonsin provat. Gulaktig konsistens. Jag använder 2 eller 3 svampar beroende på hur hojen ser ut. Alltid en till kåpor och fäljar, sedan en till sving osv. Skölj alltid hojen rejält innan du börjar med svampen. Tag och dränk svampen i schampot före du börjar och tryck ut den över hela hojen. Låt det stå i några minuter så att det får dra in lite.

Använd gärna insektsremover, underlättar riktigt mycket. Förr använda jag tändvätska för att ta bort rejält me fett, märkte ganska fort att detta torkade ut vissa delar så det använder jag inte längre. Tar mellan 1-2 timmar för mig att tvätta / skinna av hojen. Görs 1-2 gånger / vecka

när man var bilfreak så putsade man vetten mer än vad man körde den, då körde jag med ZAINO ! http://www.carwaxzaino.fi/sweindex.php

bättre produkter har jag aldrig sett, helt ärligt :tummenupp

zaino is teh shit, yo!
lär funka minst lika bra till -> :hojsmilie

img458fda1da3ea1.jpg

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!