oki men jag har ju använt diskmedel en satans massa år och inte har hojens lack blitt matt.... eller så kanske jag inte ser de haha...
Haha...nää, lacken blir inte matt. Det är bara själva vaxskyddet som försvinner.
Vaxet skyddar lacken på så sätt att den blir lättare att rengöra. Vaxet i sig består egentligen inte av extra tillsatser som polerar och gör en lack blankare. Men nu säljs nästan all vax med lite slipmedel i just för att man ska få lite mer lyster. Men som rekondare så polerar man med ett separat polermedel (rubbing, polish) och sedan lägger på ett medel som bara är till för att försluta och skydda, vilket är vax....Men nu börjar jag mumla bort allt. Iallfall, alla former av smuts, asfalt, tjära etc får svårare fäste på en vaxad (skyddad) yta. Iofs är det inte megaviktigt på en mc-tank men är man putsbög som jag så har man till o med Ditec behandlat bågen

jag är en riktig puttsbög, båda när det gäller bil och hoj...jag har fan provat allt och det finns inget som slår dessa produkter
http://www.meguiars.se/
Håller med! Meguiars är ledande inom lackvård. Har faktiskt tagit en grovt nedsliten oxiderad bil och sedan polerat med meguiars värsta rubbing o sedan 3M:s (vilket brukar vara en favorit hos rekondare o lackare). Samma trissa användes med samma varvtal o maskin.
Meguiars lyckas dubbelt så bra vilket var fan så imponerande.
Last edited: