Tutjävel och besiktning

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Vad är den absolut enklaste formen av tuta jag kan montera på min enduro som tar mig igenom besiktningen? En riktig fultuta på styret som jag kan slita bort sen? Har precis monterat ner halva hojen för att hitta sladdjäveln till originaltutan, men så klart så får den inte ström, inte särskilt sugen på att felsöka skiten, inte som att någon bryr sig om tutan ute i skogen sen ändå ju :huvet

Jag har besiktat en XR600 med en sådan tuta en gång för länge sedan. Besiktnings gubben bara skrattade när han såg den

En liten anekdot, jag besiktade en kompis dr 350 för länge sedan, den hade ett bollhorn. Besiktningsmannen som kallades nåt som hade med en viss fuhrer att göra påstod att tutan gick tillbaka för långsamt, så det var bara att leta rätt på en annan bolltuta som reagerade snabbare.

En liten anekdot, jag besiktade en kompis dr 350 för länge sedan, den hade ett bollhorn. Besiktningsmannen som kallades nåt som hade med en viss fuhrer att göra påstod att tutan gick tillbaka för långsamt, så det var bara att leta rätt på en annan bolltuta som reagerade snabbare.
Besiktningsmän är som sjukdomar, man vet aldrig vad man får härnäst.

Gick inte att hänvisa till handhavandefel på brukaren om den gick för sakta?

Kan du inte hitta kabeln med hjälp av elschema? Borde inte vara så svårt att hitta var strömmen försvinner. Vad du än gör så gör ingen fullösning utan säkring för har du kortslutning i tutan eller på något annat ställe finns risk att kablar smälter och brand.

Nu ska det ju inte kopplas något utan monteras en tuta med en luftblåsa man trycker på så att ljud uppstår

Bollhorn a 19,90 från biltema har gått igenom besiktningen dom sista 3 gångerna utan diskussioner.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing