Turboval till HD 1340

"Din Harley är frecck, den kommer säkert att piska alla Gixxers på bogan"
 
Last edited:
Då skulle jag å det bestämdaste råda dig att montera kompressor från Autorotor istället.

:tummenupp
Nu är det ju inte helt utan problem att montera en kompressor heller. Det är så att kompressorn och motorn har fått för sig att vilja snurra åt olika håll. Inget som är några större problem iofs. Vi får se vad det blir, men jag har en lämplig kompressor liggandes ut i fall att det skulle bli den vägen.....

Jag handlade grejjor till en Sportster av en herre som byggt en Turbo Harley.
PMar dig hans mailadress så kan du säkert fråga honom om lite av varje.
Hojen var visst med i ett reportage i Mc nytt.
Att köpa en kåpa över utgåede drevet tog en timme i telefon och då fick jag vet allt om hans turbohoj utan att fråga.:D
Så han assisterar säkerligen! :tummenupp


Angående att bygga turbo på en HD... :tummenupp

Tack för PM:et Kamikaze:tummenupp



BTW,tänkte du trycka genom förgasare eller smälla dit ett EFI-system?Bygger du för strip eller gata?Borde gå att räkna ut hur mycket luft din motor pumpar o sen be nån av turbogurusarna räkna fram en graf för specen på vad du behöver för aggregat.


Jag har tänkt att köra med förgasare till att börja med. Jag har EFI (Megasquirt) på motorn i hojen jag ska köra pro twin bike med, så det kan ju bli ett Megasquirt även på denna hoj om det inte funkar med förgasare.
 
Last edited:
Klart du ska ha turbo, hur svårt kan det va? Vissa påstår att jag letar efter en Sportster att turboladda bara för att "alla" säjer det inte blir bra (skulle inte gå nått vidare på en Bonneville iheller, sa vissa en gång i tiden), vi får väl se... men dom elaka rykten att jag överger Triumph för HD är inte sanna, grisar kan inte flyga ännu ;)
 
Klart du ska ha turbo, hur svårt kan det va? Vissa påstår att jag letar efter en Sportster att turboladda bara för att "alla" säjer det inte blir bra (skulle inte gå nått vidare på en Bonneville iheller, sa vissa en gång i tiden), vi får väl se... men dom elaka rykten att jag överger Triumph för HD är inte sanna, grisar kan inte flyga ännu ;)

Nizze menar du ???:D :D :D
 
På min 1120cc Bonnie så funkar en TD04-16T utmärkt. Det du ska tänka på är att inte ha för litet avgashus/turbin och inte för stor kompressor. En turbo som räcker till 200hk på en 4 cyl är för liten på avgassidan för en 2 cyl, en som räcker till 400hk har lite för stor kompressor.. så nåt som ligger där i mellan blir förmodligen rätt lagom
 
3118471 På min 1120cc Bonnie så funkar en TD04-16T utmärkt. Det du ska tänka på är att inte ha för litet avgashus/turbin och inte för stor kompressor. En turbo som räcker till 200hk på en 4 cyl är för liten på avgassidan för en 2 cyl, en som räcker till 400hk har lite för stor kompressor.. så nåt som ligger där i mellan blir förmodligen rätt lagom
Skickade ett mail till McXpress för en tid sedan, och de rekommenderar också TD04-16T till stora twinnar..
 
Last edited:
På min 1120cc Bonnie så funkar en TD04-16T utmärkt. Det du ska tänka på är att inte ha för litet avgashus/turbin och inte för stor kompressor. En turbo som räcker till 200hk på en 4 cyl är för liten på avgassidan för en 2 cyl, en som räcker till 400hk har lite för stor kompressor.. så nåt som ligger där i mellan blir förmodligen rätt lagom
Kan detta vara nå't? http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~495689__hl~turbo_td04-16t

Rent generellt, hur ser den samlade expertisen på att köpa dylik utrustning begagnat på Tradera och Blocket etc.?

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Ähum...alternativ placering :)
Harley-Davidson%20Aerocharger%20Night%20Train.jpg
 
Här finns det mappar på Mitsu-laddare, hittar dock ej T04-16T. Är det någon som har en map på denna modell??

turboout01.gif
 
Går det inte bra ändå om man har en elektrisk returoljepump? Nu har jag iofs inte tänkt att ha aggregatet så där men ändå :confused:
 
Klart du ska ha turbo, hur svårt kan det va? Vissa påstår att jag letar efter en Sportster att turboladda bara för att "alla" säjer det inte blir bra (skulle inte gå nått vidare på en Bonneville iheller, sa vissa en gång i tiden), vi får väl se... men dom elaka rykten att jag överger Triumph för HD är inte sanna, grisar kan inte flyga ännu ;)
Jag såg bilder på din hoj från Malmö Jojje! Vad kör du med för grejor på HD:n?
 
Jepp, jag byggde en HD, men till en polare. Jag körde den i Malmö för att se om det funkade och det tycker jag väl att det gjorde. Bara 6.41 men det var för att jag inte lärt mig hur man går i väg med den än, fick bara 5 repor. Det är en 1600cc motor med en T04E (vet ej trim men det är en av dom mindre). Vid 1.3bar får jag ut 203hk på E85 (Megasquirt). Den är som en sugmotor så ska man ha tryck så får man varva rätt bra, men den blir ju snäll att köra eftersom där inte är nån turbokick alls, det bara ökar på.
Bilder:
http://stabbarps-auto.com/images/hd4.JPG
http://stabbarps-auto.com/images/hd3.JPG
 
Det är en 1600cc motor med en T04E (vet ej trim men det är en av dom mindre). Vid 1.3bar får jag ut 203hk på E85 (Megasquirt). Den är som en sugmotor så ska man ha tryck så får man varva rätt bra, men den blir ju snäll att köra eftersom där inte är nån turbokick alls, det bara ökar på.
Byggtid för själva turbostuket runt 2 1/2 vecka eller så?

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top