Turboras.

andersbrink skrev:
Jag behövde inte visa något effektcertifikat när jag registreringsbesiktade min hoj med turbo påmonterad utan de tog mitt ord på att den var på 110kW (150 hästar), dvs en höjning av max 20% mot originaleffekten. Däremot R1-turbo i Örebro fick visa upp bänksiffor.

Vad min hoj har för effekt numera... spelar det någon roll? :)

Vet inte om det gör det..men ska man riktigt petig så spelar det nog roll. Undrar vad mitt fb skulle sagt om jag sade att jag hade si när det står så i papperet?
 
heliac skrev:
Vet inte om det gör det..men ska man riktigt petig så spelar det nog roll. Undrar vad mitt fb skulle sagt om jag sade att jag hade si när det står så i papperet?

Trim som trim. Alla som kör med effektblås och/eller power commander har samma problematik att ta ställning till. Jag kör i princip bara på strippen så något FB lär inte få några skadeanmälningar från min sida annat än möjligen det bolag jag betalar till via SVEMO's licensavgift.
 
andersbrink skrev:
Trim som trim. Alla som kör med effektblås och/eller power commander har samma problematik att ta ställning till. Jag kör i princip bara på strippen så något FB lär inte få några skadeanmälningar från min sida annat än möjligen det bolag jag betalar till via SVEMO's licensavgift.

Kan nog inte riktigt hålla med där..ett blås och PC lär ju hålla sig inom den tillåtna effektökningen vilket en turbotrimning inte gör.
 
Pratade med Folksam om turbokonvertering på min hoj. De sa att det var OK förutom om jag fick hojen snodd eller kraschade den skulle jag inte få trimmet ersatt...
 
Lite bilder från våldtäkten !

1. Innan..... kommer hojen någonsin se ut såhär - knappast troligt !
2. Av med kåpan....
3. Väck med kylarna....
4. Plenum på..... fan va slangar
5. Plenum av.....
6. Någonting droppar....
 

Bifogat

  • t01.jpg
    t01.jpg
    73.5 KB · Visningar: 520
  • t02.jpg
    t02.jpg
    84.3 KB · Visningar: 419
  • t03.jpg
    t03.jpg
    113.2 KB · Visningar: 391
  • t04.jpg
    t04.jpg
    106.8 KB · Visningar: 479
  • t05.jpg
    t05.jpg
    116.1 KB · Visningar: 544
  • t06.jpg
    t06.jpg
    121.2 KB · Visningar: 603
heliac skrev:

Verkligen.... lär ju aldrig bli den samma....




7.
8.
9.
10. Fick en smäll o kände mig lite nerknarkad.... då var det dax att lägga ner för dagen.
 

Bifogat

  • t07.jpg
    t07.jpg
    108.5 KB · Visningar: 377
  • t08.jpg
    t08.jpg
    83.6 KB · Visningar: 428
  • t09.jpg
    t09.jpg
    93 KB · Visningar: 430
  • t10.jpg
    t10.jpg
    76.8 KB · Visningar: 533
är framdäcket på dendär originalet från -92??
 
Trodde oxå att framdäcket var från stenåldern.... men det är tillverkat -04.

130/60-16.....


17" går i turbon OM man bromsar.....
 
Liten uppdatering.

Igårkväll kom äntligen motorn iväg till Andersson Turbo för lite TLC.

Hoppas att den är någorlunda hel iaf.....


1. Många slangar och sladdar.......
2. ....ännnu mer...
3. Va fan har hänt med min fiiiina hoj, kommer den någonsin bli hel igen?
4. Motor med extra allt.
5. Packad o klar.

Tack till RoLLER o han bror för skjutsen till lapplandsväsby.

Fortsättning följer.

//Anders
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    120.3 KB · Visningar: 245
  • 002.jpg
    002.jpg
    123 KB · Visningar: 221
  • 003.jpg
    003.jpg
    111.7 KB · Visningar: 298
  • 004.jpg
    004.jpg
    120.5 KB · Visningar: 315
  • 005.jpg
    005.jpg
    87.2 KB · Visningar: 409
Webspy skrev:
Tack till RoLLER o han bror för skjutsen till lapplandsväsby.

Fortsättning följer.

//Anders

Niemas.... Thats the least i can do!

Och tack själv för G-kraften du bjöd på i BMW V12'an :banana
 
Herre jösses! Den där kan man inte meka iförd kritstrecksrandigt med en kaffe i vänsterhanden.
 
Teddy skrev:
Herre jösses! Den där kan man inte meka iförd kritstrecksrandigt med en kaffe i vänsterhanden.


Jag plockade ur motorn ensam.

Det var himla spännandde att lyfta ramen över/bort från motorn själv... den väger ju marginallt mindre än motorn....

Jag bjuder på både kaffe, kakor och sexuella tjänster till alla som är inblandade i att få ihop eländet sen !
 
Last edited:
Jag bjuder på både kaffe, kakor och sexuella tjänster till alla som är inblandade i att få ihop eländet sen ![/QUOTE]




Faan vågar man mecka me den dära låter ju farligt :confused:

Kakor kan ja ju ta , kaffe dricker ja inte å resten låter skumt :lol
 
andersson turbo skrev:
Faan vågar man mecka me den dära låter ju farligt :confused:

Kakor kan ja ju ta , kaffe dricker ja inte å resten låter skumt :lol


Hmm.... Tar med en platta Cola samt något onyttigt och tittar föri och låssas hjälpa till någon kväll i veckan - om man nu blir insläpt efter ovanstående uttalande.....
 
Webspy skrev:
Jag plockade ur motorn ensam.

Det var himla spännandde att lyfta ramen över/bort från motorn själv... den väger ju marginallt mindre än motorn....

Jag bjuder på både kaffe, kakor och sexuella tjänster till alla som är inblandade i att få ihop eländet sen !

Av någon konstig anledning är det alltid lättare att riva än att sätta ihop!

Minns när jag blåste toppen på min gamla Saab 900T 16v. När jag äntligen fick ihop skiten så hade jag några skruvar över :va Bara att gå igenom allt igen :huvet Nåväl till slut var det en skruv kvar som jag inte fattade vart den skulle sitta. Aja skiten går än så den var väl inte sååå viktig :)

JB
 
Är det efter mecket du skickar räkningen till roller för byte av packning eller?..

Det var väl han som knäckte toppackningen eller har jag fattat fel?..

Hoppas du får ihop hojjen snabbt och att inget annat gett upp....
 
Crille skrev:
Är det efter mecket du skickar räkningen till roller för byte av packning eller?..

Det var väl han som knäckte toppackningen eller har jag fattat fel?..

Hoppas du får ihop hojjen snabbt och att inget annat gett upp....


Jag är inte sån....

Den hade kunnat gått tio minuter tidigare då jag höll stumt - min hoj - jag betalar....

Ibland går saker sönder..... då tar man nya tag o kör igen....
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top