Two stroke man
Gudomlig sporthojare
En vanlig missuppfattning är att turbolagg härstammar från tryckökningen som ska ske, tryckökningar i slutna volymer är något som sker momentant. Det enda du kan räkna bort skulle vara tryckfallet över intercoolern men har man valt rätt så är det försumbart där med. I princip allt som kan kopplas till fördröjning kommer från att turbon ska börja snurra. Med en modern kullagrad turbo tillverkad för ändamålet, (finns ju inga mc-specifika turbos än) med bra laddtrycksstyrning och kanske också VGT så lovar jag dig att du inte skulle känna att det finns en turbo där på en fabrikstillverkad hoj..
Knepet med att få till en motor med bra karaktär med turbo är att ta en motor som redan har mycket sugeffekt för att slippa övergången med "ketchupeffekt" eller vad folk nu väljer att kalla det. Det finns mycket avancerad styrteknik tillgänglig för laddtrycksstyrning och däri ligger den absolut viktigaste delen för att få till en bra karaktär utan laggkänsla.
Håller inte med dig det minsta men jag orkar inte diskutera religion med religiösa.