turbokonvertering?

Turboman

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2004
Hoj
Vet ej än :(
hej .. jag ska köpa en hojj ...

ni som vet vilken moddel är lättast att turbokonvertera och vilken går bäst`?

vilken tycker du att jag ska satsa på?

vet ni av nån lenk lr något till nån sida där man kan läsa om just turbokonvertering på hojjar......

/ henriksson :confused:

Och VAD har det med racing att göra? Så vitt jag vet så finns det ingen klass som tillåter turbo i Sverige... :7peta

McFille skrev:
Och VAD har det med racing att göra? Så vitt jag vet så finns det ingen klass som tillåter turbo i Sverige... :7peta
DRAGRACING är väl racing oxå?om än rakt fram.

No1 skrev:
Odiskutabelt HAYABUSA'n!!!

Ring den ABSOLUT bästa på området, McXpress/Erik Marklund och han hjälper dig till din livs häftigaste "resa"...
0911 202005...

No1...
Kom att tänka på "kockens" reklam nu. "det här får jag betalt för att säga,men det gör inget för jag använder Marklund iaf" :hihi :hihi

Turboman skrev:

vet ni av nån lenk lr något till nån sida där man kan läsa om just turbokonvertering på hojjar......

Men snälla... är du på riktigt?

Nyss fyllda 20 och måste ha en av de snabbaste hojarna (standard) som finns på marknaden och dessutom turbo på den som om 300 km/h (som de flesta 1000 cc och större sporthojarna gör) inte vore nog snabbt.

Känner en kille som kört hayabusa rätt länge och böjade tycka den var "klen". Han lät installera en turbo på den och det tog inte ens en vecka innan han planterade den hojen långt ut på en åker för att den helt enkelt inte gick att hantera.

Vill du bygga själv så kan du få goda råd och tips av grabbarna här på sporthoj.com samt på http://www.ncracing.com/

Marklund säljer även lösa delar typ grenrör och plenum så att du kan pula med det "enkla" själv. Det finns minst fyra turbobyggare (firmor) i Sverige, bl.a. Marklund, Andersson, Johansson och Nordgren.

Vad är din budget och vad vill du åstadkomma?

Turboman skrev:

turbomoppe...

inget snack,,bara att buga. :Bugar
den som inte kört turbo , har heller inte levat..... :kär
jag över levde. jag gör inte om det.... :lol

fireblade skrev:
Men snälla... är du på riktigt?

Nyss fyllda 20 och måste ha en av de snabbaste hojarna (standard) som finns på marknaden och dessutom turbo på den som om 300 km/h (som de flesta 1000 cc och större sporthojarna gör) inte vore nog snabbt.

Känner en kille som kört hayabusa rätt länge och böjade tycka den var "klen". Han lät installera en turbo på den och det tog inte ens en vecka innan han planterade den hojen långt ut på en åker för att den helt enkelt inte gick att hantera.

Instämmer med föregående talare. Såvida du inte ska använda hojen i dragrace-syfte så bör du nog satsa på något effektsvagare istället...

Ska du bygga så bör du åtminstone satsa på 400hk, annars är risken för stor att du tycker den är slö. Nybörjare har ett större behov av effekt än erfarna hojåkare har det visat sig...

Flåklypa skrev:
Ska du bygga så bör du åtminstone satsa på 400hk, annars är risken för stor att du tycker den är slö. Nybörjare har ett större behov av effekt än erfarna hojåkare har det visat sig...

... :va

PollySmurf skrev:

Ja, alltså, det han menar är att nybörjare är rent generellt kassa på att köra hoj. Därför bör man satsa på något som leverar minst 400 hästar, så att man inte hamnar på efterkälken.

andersbrink skrev:
Vill du bygga själv så kan du få goda råd och tips av grabbarna här på sporthoj.com samt på http://www.ncracing.com/

Marklund säljer även lösa delar typ grenrör och plenum så att du kan pula med det "enkla" själv. Det finns minst fyra turbobyggare (firmor) i Sverige, bl.a. Marklund, Andersson, Johansson och Nordgren.

Vad är din budget och vad vill du åstadkomma?

jag hade tänkt köpa en typ honda fierblade
http://www2.blocket.se/view/2843857.htm?l=0&c=1&city=0
nått åt det hära hållet ..
å sen turbokonvertera ,, men jag måste veta om man måste sänka kompan lr om det går att ladda på ändå och hur mycke?
vilken turbo som är lämpligast? åsså vidare?
jag hade tänk runt 250 till 300hk iaf .. :hihi

finns inget skönare än turbo ljudet

Får man ha turbo i Rookie 600 / 1000 ??? Det är väl fri trimm där ? eller ?

(Som om jag skulle behöva turbo som inte ens kan hålla mig på hjulen på min veidec-hoj...)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka