Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jahaja, nu är man på det igen...Ska bli ännu mer fart i grejorna. K24:an sitter på, nya turbon ligger under. Lite större är den allt
![]()
![]()
Tja, det finns ju ett talesätt som säger: Störst kör först!
SATAN, blir kul att se fortsättning. Vad siktar du på hkr ? Har du bänkat den med förra turbon, hittade inget om det i tråden.
Lycka till!![]()
Det är rätt att sikt högt, man vill ju inte riskera att bli frånkörd liksomFår se vad det blir. Siktar på så mycket som möjligtTurbon räcker till 550 hk, men kanske 400 på hjulet om jag laddar på lite
![]()
Det är rätt att sikt högt, man vill ju inte riskera att bli frånkörd liksom![]()
Vad är det för turbo?
är det ett twin entry avgashus?
Fin liten snurra det där
Tyvär så behöver du 2 wastgates eller en rejält mycket större
där man separerar rören ända fram till ventilen
Ja, den verkar vara väldigt vettig. Kommer igång tidigt, spoolar snabbt, räcker långt och bygger inte mycket mottryck alls under 500 hk. Kan ju inte bli bättre
Den wastegate jag har är på 38 mm. Räcker inte det för runt 400 på hjulet? Eller det är 50 mm som gäller? Nu har S200:an ganska stort avgashus och jag har fått för mig att ju större och friflödande avgashus man har desto större wg behövs för att få till ett tillräckligt tryckfall innan turbinen, så 38 mm är kanske inte tillräckligt? Blir ju ganska mycket gaser ändå.
Jag tänkte köra pulssplit ända fram till ventilen. Ska försöka klura ut något som ser bra ut och samtidigt får plats... Får nog bli en wastegate och inte två. Tror inte jag får plats med två. Jag har ju lite ramrör och grejor ivägen![]()
38an blir aldeles för liten när man delar upp pulserna
Den är faktiskt för liten ävan vid singel entry turbin (går inte att hålla ner laddtrycket)
Kika lite på KL racings HKS kopior , Prisvärda balla wastegates med V-bands flänsar
Enklast och bäst blir det om man kör separata rör fram till gaten och sen gör 2 til 1 kollektor ända fram vid ventilen
Man låter en tunga ligga an mot ventilen med bara några tiondelars mellanrum
Rören fram behöver inte vara mer än 38mm ( utvändigt)
Det är rätt att sikt högt, man vill ju inte riskera att bli frånkörd liksom![]()
Problemet är ju just det att man blir ifrån körd om man har en turbo hoj... Ett par tre kurvor så har torbo hojen inte en suck sen mot tex en orginal 1000 av nyare model...
Problemet är ju just det att man blir ifrån körd om man har en turbo hoj... Ett par tre kurvor så har torbo hojen inte en suck sen mot tex en orginal 1000 av nyare model...
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |