tc82
hmmm...
Hej jag undrade lite hur många som har turbo på hojen och vad ett sådant bygge koster??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På spruthoj med egengjort plenum, grenrör etc, beg turbo ca 20-25lax
Förgasarhoj kapa av knappt 10 lax
Är det inte ett helvete att få till det med luft/soppa blandningen på en förgasarhoj? som sagt kanske fel forumdel![]()
Hur gör ni med spruten, går det att köra Megasquirt eller något annat ganska billigt sprut?
Hur gör ni med spruten, går det att köra Megasquirt eller något annat ganska billigt sprut?
Borde det inte vara billigare(och kanske bättre också?) att köra ett piggyback sprut tex perfect powers smt6 som är byggt för att just använas på det sättet? Eller funkar megasquirt bra att köras på det sättet även om det är tänkt som ett stand-alone system?Man kör med orginalsprut och lägger t ex megasquirt ovanpå (separata spridare i plenumet) som aktiveras vid laddtryck, genom en mappsensor i plenumet som känner övertryck
Finns ju ett relativt billigt Ms liknande sprut vid namn microsquirt... Liten och vattentät box bör väl göra den perfekt till hojar...
http://www.diyautotune.com/catalog/microsquirt-engine-management-system-p-131.html
Borde det inte vara billigare(och kanske bättre också?) att köra ett piggyback sprut tex perfect powers smt6 som är byggt för att just använas på det sättet? Eller funkar megasquirt bra att köras på det sättet även om det är tänkt som ett stand-alone system?
Orginalspridarna räcker inte till nåt vidare laddtryck så det behövs större/fler spridare ivf, då är det enklast att bara lägga en till box som styr det
Andersson turbo har förspråkat hur krångligt det är att modifiera orginalsprutet
En ms-box hittar man på blocket för 3k, och spridare lika mkt
Nja... Jag pratade med Peter om just det, att göra "billiga" konverteringar med E85 istf att ha intercooler. Men då ska man verkligen veta vad man håller på med. E85 är ett väldigt homogent bränsle, när det väl spikar så skjuter det kolvarna åt skogen. I bensin börjar vissa saker spika långt innan det går riktigt illa, och då kan man backa därifrån. Alternativt räknar man på det och har extrema marginaler, men då kan man ju lika gärna ha vanlig bensin utan IC om man inte vill ha ut mycket effekt.Använd E85 istället för cooler.
Nja... Jag pratade med Peter om just det, att göra "billiga" konverteringar med E85 istf att ha intercooler. Men då ska man verkligen veta vad man håller på med. E85 är ett väldigt homogent bränsle, när det väl spikar så skjuter det kolvarna åt skogen. I bensin börjar vissa saker spika långt innan det går riktigt illa, och då kan man backa därifrån. Alternativt räknar man på det och har extrema marginaler, men då kan man ju lika gärna ha vanlig bensin utan IC om man inte vill ha ut mycket effekt.
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |