tc82
hmmm...
Hej jag undrade lite hur många som har turbo på hojen och vad ett sådant bygge koster??
På spruthoj med egengjort plenum, grenrör etc, beg turbo ca 20-25lax
Förgasarhoj kapa av knappt 10 lax
Är det inte ett helvete att få till det med luft/soppa blandningen på en förgasarhoj? som sagt kanske fel forumdel![]()
Hur gör ni med spruten, går det att köra Megasquirt eller något annat ganska billigt sprut?
Hur gör ni med spruten, går det att köra Megasquirt eller något annat ganska billigt sprut?
Borde det inte vara billigare(och kanske bättre också?) att köra ett piggyback sprut tex perfect powers smt6 som är byggt för att just använas på det sättet? Eller funkar megasquirt bra att köras på det sättet även om det är tänkt som ett stand-alone system?Man kör med orginalsprut och lägger t ex megasquirt ovanpå (separata spridare i plenumet) som aktiveras vid laddtryck, genom en mappsensor i plenumet som känner övertryck
Finns ju ett relativt billigt Ms liknande sprut vid namn microsquirt... Liten och vattentät box bör väl göra den perfekt till hojar...
http://www.diyautotune.com/catalog/microsquirt-engine-management-system-p-131.html
Borde det inte vara billigare(och kanske bättre också?) att köra ett piggyback sprut tex perfect powers smt6 som är byggt för att just använas på det sättet? Eller funkar megasquirt bra att köras på det sättet även om det är tänkt som ett stand-alone system?
Orginalspridarna räcker inte till nåt vidare laddtryck så det behövs större/fler spridare ivf, då är det enklast att bara lägga en till box som styr det
Andersson turbo har förspråkat hur krångligt det är att modifiera orginalsprutet
En ms-box hittar man på blocket för 3k, och spridare lika mkt
Nja... Jag pratade med Peter om just det, att göra "billiga" konverteringar med E85 istf att ha intercooler. Men då ska man verkligen veta vad man håller på med. E85 är ett väldigt homogent bränsle, när det väl spikar så skjuter det kolvarna åt skogen. I bensin börjar vissa saker spika långt innan det går riktigt illa, och då kan man backa därifrån. Alternativt räknar man på det och har extrema marginaler, men då kan man ju lika gärna ha vanlig bensin utan IC om man inte vill ha ut mycket effekt.Använd E85 istället för cooler.
Nja... Jag pratade med Peter om just det, att göra "billiga" konverteringar med E85 istf att ha intercooler. Men då ska man verkligen veta vad man håller på med. E85 är ett väldigt homogent bränsle, när det väl spikar så skjuter det kolvarna åt skogen. I bensin börjar vissa saker spika långt innan det går riktigt illa, och då kan man backa därifrån. Alternativt räknar man på det och har extrema marginaler, men då kan man ju lika gärna ha vanlig bensin utan IC om man inte vill ha ut mycket effekt.
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
![]() |
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |