Powerwheelie
Ny medlem
Ja, nu har jag äntligen bestämt mig. Min gamla GSX ska få konstgjord andning, mycket tack vare alla er här på turboforumet.
Jag är långt ifrån haj på motorer, men med den info som finns här ska det nog gå.
Jag tänker köra med ett Garret GT1725 (Saab 9-5) och E85. E85 för att slippa kompsänka och slippa intercooler.
Siktar på att ladda kring 1,0 kilo.
I övrigt blir det standardgrejor form av Malpassi BTR, Wahlbro bränslepump.
Tanken är att hojen ska besiktigas med turbo. Får fixa bromspapper utan laddtryck.
Tänker lägga ut bilder löpande under byggets gång, dels för att kunna få lite assistans av er andra här på forumet, dels för att jag själv gillar att läsa om andras projekt.
Den här veckan ska jag köpa in material till grenrör. Blir nog inte rostfritt.
På bilderna ser ni nya turbon jag köpt och min papp-plenum som ligger till grund för en cad-ritning som ska lämnas till vattenskäraren.
Nu kör vi.....
//Powerweelie
Jag är långt ifrån haj på motorer, men med den info som finns här ska det nog gå.
Jag tänker köra med ett Garret GT1725 (Saab 9-5) och E85. E85 för att slippa kompsänka och slippa intercooler.
Siktar på att ladda kring 1,0 kilo.
I övrigt blir det standardgrejor form av Malpassi BTR, Wahlbro bränslepump.
Tanken är att hojen ska besiktigas med turbo. Får fixa bromspapper utan laddtryck.
Tänker lägga ut bilder löpande under byggets gång, dels för att kunna få lite assistans av er andra här på forumet, dels för att jag själv gillar att läsa om andras projekt.
Den här veckan ska jag köpa in material till grenrör. Blir nog inte rostfritt.
På bilderna ser ni nya turbon jag köpt och min papp-plenum som ligger till grund för en cad-ritning som ska lämnas till vattenskäraren.
Nu kör vi.....
//Powerweelie
Bifogat
Last edited: