_Johansson_
Storfräsare
I förrgår kväll hördes ett ljudligt PLOPP eka över hela Tåsjödalen, det var min tumme som gled ut ur röven i samma ögonblick som jag tryckte iväg beställningen hos Turbobanditen. Nu jävlar ska det byggas turbo på hayabusan!
(man ska alltid ta livets stora beslut när man är på fyllan, annars blir det aldrig någonting av...)
Jag har gått och velat över detta i drygt ett år nu och senast förra veckan var jag helt inne på 1397cc, högkompat och vassare kammar, innan det var det kompressor så allt utom lustgas har varit under övervägning.
Receptet är väl inte helt klart, men det blir en TB60 turbo med twin entry (60.5mm in, 65mm ut), Turbobanditens 60mm wastegate, Tial-kopia dump, 1:1 BTR, vattenkylt plenum (under förhandling), 10mm APE-pinnbultar till toppen, insugskam på avgassidan för mer lyft, vevhusdriven returpump till oljan, spacerplatta osv osv...
Hur sprutet ska se ut vet jag inte än, helst vill jag ha ett Autronic SM4 men risken är att budgeten spricker ganska rejält ifall jag inte lyckas hitta ett begagnat. Annars är jag sugen på att skaffa en PC5 och fulkoppla elhärvan så det passar min gamla -99a, det lär funka ypperligt det med.
Tanken är att skiten ska hålla ihop för långturer eftersom det är brukshojen jag bygger på, som det är nu så håller man ju på somna på hojen med bara 175-180hk på bakhjulet så det behövs lite mer pulver till nästa säsong för att man ska hålla sig vaken. 350hk på hjulet med ett relativt körbart register får bli målet för denna vinter. Wish me luck...

(man ska alltid ta livets stora beslut när man är på fyllan, annars blir det aldrig någonting av...)
Jag har gått och velat över detta i drygt ett år nu och senast förra veckan var jag helt inne på 1397cc, högkompat och vassare kammar, innan det var det kompressor så allt utom lustgas har varit under övervägning.

Receptet är väl inte helt klart, men det blir en TB60 turbo med twin entry (60.5mm in, 65mm ut), Turbobanditens 60mm wastegate, Tial-kopia dump, 1:1 BTR, vattenkylt plenum (under förhandling), 10mm APE-pinnbultar till toppen, insugskam på avgassidan för mer lyft, vevhusdriven returpump till oljan, spacerplatta osv osv...
Hur sprutet ska se ut vet jag inte än, helst vill jag ha ett Autronic SM4 men risken är att budgeten spricker ganska rejält ifall jag inte lyckas hitta ett begagnat. Annars är jag sugen på att skaffa en PC5 och fulkoppla elhärvan så det passar min gamla -99a, det lär funka ypperligt det med.
Tanken är att skiten ska hålla ihop för långturer eftersom det är brukshojen jag bygger på, som det är nu så håller man ju på somna på hojen med bara 175-180hk på bakhjulet så det behövs lite mer pulver till nästa säsong för att man ska hålla sig vaken. 350hk på hjulet med ett relativt körbart register får bli målet för denna vinter. Wish me luck...
