Jezze_
Sporthojsnörd
Har bestämt mig för att turbokonverntera hojen och har jag sökt i detta forum men inte hittat speciellt mkt om de jag vill veta (som är ganska mkt)
Kanske är jag dålig på att leta?
Jag väljer att numrera frågorna så de blir lättare at svara, om de nu är nån som orkar..
Med riskt att bli dumförklarad ställer jag härmed desssa frågor
1. Vart hittar man tjockare Topplockspackning? eller funkar det lika bra med dubbla eller rentav trippla orginalpangningar? har hört/läst att man kan "limma" ihop flera orginal..
2. Efter ny/nya toppackningar, är det nödvändigt att justera kamdreven? (detta har jag läst lite om, och olika svar har skivits..)
Om man fräser/"sågar"/borrar längre spår i drevet och spelet blir för stort, finns risken att dreven flyttar sig på axeln efter inställt läge?
3. Hur och var tätar man förgasarna? dessa ska väl även trycksättas, vart och hur?
Har sett att man använder sig av ett rör med ett hål som går rakt över "insuget" på plenumet, ska hålet i röret vara av en viss diameter? och kanske rent av röret också? isf varför?
4. Bör man ställa om tändningen? isf hur gör man de lättast?
5. Skulle de funka att använda sig av en eller två tryckvakter och på så vis få mer soppa vid överladd med en/två spridare i tex. tryckröret strax innan plenum?
Börjar väl med dessa frågor..
/Jens
Kanske är jag dålig på att leta?

Jag väljer att numrera frågorna så de blir lättare at svara, om de nu är nån som orkar..
Med riskt att bli dumförklarad ställer jag härmed desssa frågor

1. Vart hittar man tjockare Topplockspackning? eller funkar det lika bra med dubbla eller rentav trippla orginalpangningar? har hört/läst att man kan "limma" ihop flera orginal..
2. Efter ny/nya toppackningar, är det nödvändigt att justera kamdreven? (detta har jag läst lite om, och olika svar har skivits..)
Om man fräser/"sågar"/borrar längre spår i drevet och spelet blir för stort, finns risken att dreven flyttar sig på axeln efter inställt läge?
3. Hur och var tätar man förgasarna? dessa ska väl även trycksättas, vart och hur?
Har sett att man använder sig av ett rör med ett hål som går rakt över "insuget" på plenumet, ska hålet i röret vara av en viss diameter? och kanske rent av röret också? isf varför?
4. Bör man ställa om tändningen? isf hur gör man de lättast?
5. Skulle de funka att använda sig av en eller två tryckvakter och på så vis få mer soppa vid överladd med en/två spridare i tex. tryckröret strax innan plenum?
Börjar väl med dessa frågor..

/Jens
Last edited: