Turbobusa streetfighter

Monterade dubbdäcket fram idag på busan till heljen blir det smiska is :D
Ska till sala härdarna i morron med dubben...det drar ihop sig.:D

I vanlig ordning så har man otur..
25cm ny snö på 2 dar o plusgrader ,det blev visst ingen provkörning på sjön....Mycke vatten nu..

I vanlig ordning så har man otur..
25cm ny snö på 2 dar o plusgrader ,det blev visst ingen provkörning på sjön....Mycke vatten nu..

Annars blir premiärturen i Orsa med lite otur.... Vem lägger om däcken där uppe månntro när man sprängt det i full fart??? Förresten har du fått iväg något svart, runt paket åt mig än?

Annars blir premiärturen i Orsa med lite otur.... Vem lägger om däcken där uppe månntro när man sprängt det i full fart??? Förresten har du fått iväg något svart, runt paket åt mig än?

Däckjärn o lite jävlaranamma så byter man ett däck utan problem.
Paketet skickas på måndag.

Så där ja,då har man skickat iväg busan till Marklund idag.:D
450hk det är helt sjukt va med hästar..:va i en 1300.
O att det håller (det får man väll se)men det ska bli jävligt spännande o prova den första gången på isen,hade ju vart roligare på asfalt.Tror jag åker upp o hämtar den nästa helg,många mil o köra..:huvet

Så där ja,då har man skickat iväg busan till Marklund idag.:D
450hk det är helt sjukt va med hästar..:va i en 1300.
O att det håller (det får man väll se)men det ska bli jävligt spännande o prova den första gången på isen,hade ju vart roligare på asfalt.Tror jag åker upp o hämtar den nästa helg,många mil o köra..:huvet

Fan vad trevligt!!!! Kan du avvara några hästar till mig? Nu har du nästan 3 ggr så mycket som i min 1000cc-moppe....

Jag utgår i från att du då byter kolvar/stakar - annars kan jag bara säga grattis till en ball motor!!:tummenupp

Nej jag gör ju inte det.:va Pratade med Marklund om det men han sa att det ska du inte behöva göra det ska hålla,beror väll på hur hårt man kör,du kör ju rätt hårt med din pärla o riktigt så hårt kör inte jag,tror jag.Vi får väll se det kanske blir en dyr läxa, ska i alla fall till marklund nästa helg o hämta busan.:D:D

Har du några fler bilder och kanske lite information om flakan? Vansinnigt härligt projekt!

Till helgen kommer det mer bilder,ska svetsa klart den då o prova den för första gången....:D 150hk på knappt 80kg + förare så himla fränt.:yoparty känns som den kommer bli snabb det blir samma utväxling som skotern hade som motorn satt i...som sagt mer bilder o kanske lite film om allt går som det ska..

Jag håller med dig,det kanske är dumt o inte byta men nu är pengarna slut..:huvet får ta det lungt i sommar sen till nästa vinter byta kolvar o stakar..

Tjo ho Peter!
Har du provat flakan än?
Jävlar vad vi ska gasa på Speed Weekend i år:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Här trillade det in nya drev till lådan, så det blir tokmeck i helgen, vill ju hinna provköra den på is innan Speed Weekend i år:D
Kändes ju sådär att köra första repan på träningen förra året, men vilken känsla att komma över 200 i första försöket, lovar mer i år ;)

Tjo ho Peter!
Har du provat flakan än?
Jävlar vad vi ska gasa på Speed Weekend i år:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Här trillade det in nya drev till lådan, så det blir tokmeck i helgen, vill ju hinna provköra den på is innan Speed Weekend i år:D
Kändes ju sådär att köra första repan på träningen förra året, men vilken känsla att komma över 200 i första försöket, lovar mer i år ;)

Tja ba..
Kul med en hel quad :tuttar det var meningen o hämta busan från marklund nu i helgen men det är som vanligt..Det blir nästa helg,ska till flakan i morron o då SKA den ihop med provkörning den blir nog frän.Jag som sagt ska o hämta busan nästa helg o helgen efter den ska jag till o prova den på is,kan du inte haka på med din det vore fränt,det blir i orsa..:banana kan du skicka över ditt tel till mig min dotter har sabbat min mobil så jag har inga nummer kvar i nya telefonen.....

Angående kolvar och stakar så kan jag nämna att
Hayabusakolvarna är bland det bästa som gjorts i kolv väg

Åker själv standardkolvar , Tycker dessa är mycket bättre än JE

Och vad det gäller stakarna så är det en liten om än så liten gambling då haveri lika gärna kan uppkomma med en småtrimmad sugis

Det är främst varvtal som dödar och inte rena kraften

Dessutom så föregås säkert 80% utav haverier utav oljetrycksbortfall som i sin tur ger lagerras , Operatören märker inte detta utan gasar friskt vidare och då är vevstaksbrott nära förestående

Det FINS dock en viss fel procent som alltid ,där oförklarliga vevstaksbrott har inträffat

Angående kolvar och stakar så kan jag nämna att
Hayabusakolvarna är bland det bästa som gjorts i kolv väg

Åker själv standardkolvar , Tycker dessa är mycket bättre än JE

Och vad det gäller stakarna så är det en liten om än så liten gambling då haveri lika gärna kan uppkomma med en småtrimmad sugis

Det är främst varvtal som dödar och inte rena kraften

Dessutom så föregås säkert 80% utav haverier utav oljetrycksbortfall som i sin tur ger lagerras , Operatören märker inte detta utan gasar friskt vidare och då är vevstaksbrott nära förestående

Det FINS dock en viss fel procent som alltid ,där oförklarliga vevstaksbrott har inträffat

Det var ungefär det marklund sa till mig oxå..:tummenupp vi prövar med
busan o ser om det håller..

det tar ju tid det här...men den ska vara klar till nästa helj...man är ju en optimist.:va

Bifogat

• P1012586.jpg
    P1012586.jpg
    235.4 KB · Visningar: 223
  • P1012587.jpg
    P1012587.jpg
    224.2 KB · Visningar: 155
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...