Turbo till NYA hojar

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Surfade guru Marklunds sida idag och hittade inga uppdateringar alls vad gäller turbokit till nyare hojar som t.ex. ZX10R, R1 04-05 eller K5 Gixxer.

Skickade ett mail för någon månad sedan och fick då svaret att efterfrågan är så liten att han inte utvecklar kit till dessa hojar.

Kan inte bara vara jag som är intresserad.

Eller.??

Dem håller väll på med en turbo till gr's nya moppe va?
Så till k5'an borde det finnas en iaf?
Eller var det några andra?

Visst, G's hoj ska vara klar och allt det där, men det saluförs dock inga kit ännu.

Frågan kvarstår: Är ingen ägare av NY hoj intresserad av hårföns kit?

Dessutom är Marklunds kit till dom äldre hojarna väldigt moderata i effekten. Si sådär 220hk på en Retta eller Gixxer...

Som vi alla vet är alltid of the shell grejer billigare än 'jag vill ha mycket mer effekt än alla andra grejer'.

Skulle då gemene turbodåre önska effekten 300hk på slangen skulle det kittet vara det som salufördes och inte mycket dyrare än dagens 220hk kit. I dag är jag övertygad om att det 80hk effektökningen nästan svider lika mycket till i plånboken som 220hk kittet från början.

Självklart är man aldrig nöjd, men 300vilda är en tryggare grund för att man ska kunna vara nöjd i en säsong eller 2 med lite tur.!!

Lite utsvävning där ja...

Men, du där, ja du.!!
Vill inte du ha effekt i din nya ZX10R-R1-Gixxer1000k5 eller 1000fireblade?

:yoparty :tummenupp :banana

effekten i marklunds paket är väl mest för att vara 100 på att det ska hålla och vara väldigt fina och lättkörda, vill man ha mer är det bara skruva upp trycket.

många åker ju med sina hög/låg effekts ventiler för att det blir förmycket mos om man inte bara åker rakt fram :)

Faster skrev:
Men, du där, ja du.!!
Vill inte du ha effekt i din nya ZX10R-R1-Gixxer1000k5 eller 1000fireblade?

:yoparty :tummenupp :banana

Jag var och snackade med honom förra vintern för att ev turba min Blade -04. Men vi gav upp det efter att ha kollat hur det ser ut, -04 tusen maskinerna är extremt trånga framför motorn på grund av att fabrikerna har rejsat till dom så mycket. På Hondan sitter det en jättekylare som gör det väldigt svårt att helt enkelt få plats med turbon. På ZX10R så går det men man måste flytta en massa grejer plus att den hjular så in i h-vete redan som standard. R1:an vet jag inte hur det ser ut men Gixxern är ju också så kompakt att det är besvärligt, men GR har ju lyckats så allting går ju om man vill...:)

Men sen är det ju så att försäljningen av -04/05 1000cc är ganska moderat vad jag vet så det är väl så att följden blir dålig efterfrågan på extremtrimmandet, plus att dom ju går rätt bra redan i original :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage