Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Johannes jobbar med Trollhättemopeder!
(kunde inte låta bli)

(kunde inte låta bli)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Robban_C skrev:Finns det så små turbo? Bild med nåt annat på så man kan referera storleken? Borde ju vara en femkrona på den bilden?![]()
Är en sån turbo lagom på en 250 4-takt? Inte för att jag ska bygga nåt sånt men är nyfiken på om man kan räkna så.
...inom upplevelseindustrin...Robban_C skrev:Johannes jobbar med Trollhättemopeder!![]()
(kunde inte låta bli)
RG500-Johannes skrev:Jo, det var ju Lennarth här på jobbet som byggde den. Jag hörde dock aldrig att han fick problem med kopplingen... Han drog iväg på lunch just så jag får fråga honom när han kommer tillbaka.
Jag har ju snackat en del om min RG500 med honom, det första han kläckte ur sig var just om jag inte skulle överladda den...![]()
Men en 125:a skulle nog vara väldigt kul att lattja med. Blir rimliga pengar också.
/J
Robban_C skrev:Åhfan. Borde inte stor turbo ge långsam respons?
Å andra sidan har man ju dubbelt så många avgaspulser att åstadkomma responsen med.
Svårt det där.
RG500-Johannes skrev:Jo, det var ju Lennarth här på jobbet som byggde den. Jag hörde dock aldrig att han fick problem med kopplingen... Han drog iväg på lunch just så jag får fråga honom när han kommer tillbaka.
Jag har ju snackat en del om min RG500 med honom, det första han kläckte ur sig var just om jag inte skulle överladda den...![]()
Men en 125:a skulle nog vara väldigt kul att lattja med. Blir rimliga pengar också.
/J
Tyro skrev:RG500-Johannes: Jag har haft praktik i veckan på SAAB och varit tillsammans med nått gäng som jobbar med motorer, turbo och styrteknik från Södertälje, tror jag. Är det möjligtvis kollegor till dig?
edit: I Arjeplog alltså....vintertester.
´RG500-Johannes skrev:Säkert, vad hette de?
/J
Tyro skrev:ööh....minns inte riktigt, var bara med dom korta stunder två mornar.
En hette Ali tror jag, Patrik (?) som var programmerare och så var det nån äldre man, tydligen jobbat längst på sin avdelning (motor och styrsystem alltså). Det var några fler också som jag inte minns vad dom hette, men det är dom ända som är här upp just nu, så det är ju inte så många att välja bland.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |