Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Johannes jobbar med Trollhättemopeder!
(kunde inte låta bli)
(kunde inte låta bli)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Robban_C skrev:Finns det så små turbo? Bild med nåt annat på så man kan referera storleken? Borde ju vara en femkrona på den bilden?![]()
Är en sån turbo lagom på en 250 4-takt? Inte för att jag ska bygga nåt sånt men är nyfiken på om man kan räkna så.
...inom upplevelseindustrin...Robban_C skrev:Johannes jobbar med Trollhättemopeder!![]()
(kunde inte låta bli)
RG500-Johannes skrev:Jo, det var ju Lennarth här på jobbet som byggde den. Jag hörde dock aldrig att han fick problem med kopplingen... Han drog iväg på lunch just så jag får fråga honom när han kommer tillbaka.
Jag har ju snackat en del om min RG500 med honom, det första han kläckte ur sig var just om jag inte skulle överladda den...![]()
Men en 125:a skulle nog vara väldigt kul att lattja med. Blir rimliga pengar också.
/J
"Upplevelseindustrin i Trollhättan", jo vi bygger ju motorerna iaf.Robban_C skrev:Åhfan. Borde inte stor turbo ge långsam respons?
Å andra sidan har man ju dubbelt så många avgaspulser att åstadkomma responsen med.
Svårt det där.
RG500-Johannes skrev:Jo, det var ju Lennarth här på jobbet som byggde den. Jag hörde dock aldrig att han fick problem med kopplingen... Han drog iväg på lunch just så jag får fråga honom när han kommer tillbaka.
Jag har ju snackat en del om min RG500 med honom, det första han kläckte ur sig var just om jag inte skulle överladda den...![]()
Men en 125:a skulle nog vara väldigt kul att lattja med. Blir rimliga pengar också.
/J
Tyro skrev:RG500-Johannes: Jag har haft praktik i veckan på SAAB och varit tillsammans med nått gäng som jobbar med motorer, turbo och styrteknik från Södertälje, tror jag. Är det möjligtvis kollegor till dig?
edit: I Arjeplog alltså....vintertester.
´RG500-Johannes skrev:Säkert, vad hette de?
/J
Tyro skrev:ööh....minns inte riktigt, var bara med dom korta stunder två mornar.
En hette Ali tror jag, Patrik (?) som var programmerare och så var det nån äldre man, tydligen jobbat längst på sin avdelning (motor och styrsystem alltså). Det var några fler också som jag inte minns vad dom hette, men det är dom ända som är här upp just nu, så det är ju inte så många att välja bland.
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |