Har funderat på det ett tag, men det är först nu man blivit av med flickvännen och fått massa tid över. Tanken är att slänga på ett aggregat på gixxern, en 750 -98 med insprutning. Det lutar åt ett TD04-13t och jag lägger mig nog runt 200 häst om det lyckas. Lite praktiska frågor bara:
1) Var är det lättast att ta oljan? Efter oljefiltret/värmeväxlaren?
2) Kommer jag behöva uppgradera nåt i olje- och kylsystemet?
3) Kompsänka och i så fall hur mycket? Lättast med tjockare cylinderfotspackning, antar jag?
4) Någon som har tips på bränsledator? Är det nödvändigt att modulera med tändningen för spikningars skull, eller räcker det med tillsatssprut endast?
5) När stryper soppapumpen på min hoj? Flödar den för uppemot 200 häst? Rena döden för motorn att gå snålt på ladd juh!
Tja, det var nog allt hittils. Lär bli fler frågor när man väl sitter med motorn framför sig...
1) Var är det lättast att ta oljan? Efter oljefiltret/värmeväxlaren?
2) Kommer jag behöva uppgradera nåt i olje- och kylsystemet?
3) Kompsänka och i så fall hur mycket? Lättast med tjockare cylinderfotspackning, antar jag?
4) Någon som har tips på bränsledator? Är det nödvändigt att modulera med tändningen för spikningars skull, eller räcker det med tillsatssprut endast?
5) När stryper soppapumpen på min hoj? Flödar den för uppemot 200 häst? Rena döden för motorn att gå snålt på ladd juh!
Tja, det var nog allt hittils. Lär bli fler frågor när man väl sitter med motorn framför sig...