andersbrink
hasenfrasen
Kontakta SFRO och köp deras handbok.Med andra ord; vilken formelsamling letar jag efter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kontakta SFRO och köp deras handbok.Med andra ord; vilken formelsamling letar jag efter?
Mr Steen har svaret i ett inlägg ovan. 3 större ändringar behöver du göra. Vad jag själv fått höra från SFRO så räknas tex. minst +20% högre motoreffekt som en större ändring. Nämndes inget om att chassit i övrigt behövde förstärkas eller innehålla högprestandakomponenter pga ökad effekt. Dvs du måste i princip ändå göra ändringar av chassit för att få igenom de andra två större ändringarna (bromsar kan också vara en ändring).Har varit lite nyfiken på överladdat ett tag nu och ett kompressorkit känns inte helt omöjligt att montera själv. Men hur mycket behöver man ändra för att göra det lagligt via SFRO egentligen?
Det finns ju liksom inga fabrikshojar med 250 kusar man kan låna bromsar från och på vilket sätt kan man styrka att framgaffeln man hittat på Ebay minsann gör cykeln from som ett lamm trots tvångsmatning?
Med andra ord; vilken formelsamling letar jag efter?
Det ska vara 3 väsentliga ändringar se #8 kanske kan tex nedan dugaHar varit lite nyfiken på överladdat ett tag nu och ett kompressorkit känns inte helt omöjligt att montera själv. Men hur mycket behöver man ändra för att göra det lagligt via SFRO egentligen?
Det finns ju liksom inga fabrikshojar med 250 kusar man kan låna bromsar från och på vilket sätt kan man styrka att framgaffeln man hittat på Ebay minsann gör cykeln from som ett lamm trots tvångsmatning?
Med andra ord; vilken formelsamling letar jag efter?
När du väl har reggat hojen som ombyggt fordon med SFRO så finns det väl inget som hindrar att du bygger tillbaks efter något år och reggar om igen med nygammal hjulbas? Det är åtminstone en tanke jag haft. Ev är det kanske t.o.m. möjligt att ta ändringarna via registreringsbesiktning då, och inte via SFRO, men det är ren spekulation från min sida.Då jag talat med SFRO om mitt bygge så verkar det som att förlänga svingen är den "enkla lösningen" för att få till en större ändring och sen byta bromsar, gaffel.
Att bara höja effekten, byta gaffel och bromsar är för små ändringar även om gaffel och bromsar är kraftigare och även skulle ge en ändring av gaffelvinkeln men det var tydligen för små ändringar, även om man skulle byta eller förstärka sving och stötdämpare men behålla axelavståndet är det för små ändringar.
Jag vill ogärna förlänga svingen på min hoj men det är väl bara att göra minsta möjliga förlängning som är tillåten. Sen får man väl i värsta fall fuska med kortare sving efter besiktningen.
Kan jag förstå. Exempel:Då jag talat med SFRO om mitt bygge så verkar det som att förlänga svingen är den "enkla lösningen" för att få till en större ändring och sen byta bromsar, gaffel.
Att bara höja effekten, byta gaffel och bromsar är för små ändringar även om gaffel och bromsar är kraftigare och även skulle ge en ändring av gaffelvinkeln men det var tydligen för små ändringar, även om man skulle byta eller förstärka sving och stötdämpare men behålla axelavståndet är det för små ändringar.
Jag vill ogärna förlänga svingen på min hoj men det är väl bara att göra minsta möjliga förlängning som är tillåten. Sen får man väl i värsta fall fuska med kortare sving efter besiktningen.
Svetsa på svingförlängare som medger 0-100mm förlängning. Det är aktuell längd som förs in på registreringsbesiktningen. En av mina Banditer har 1620 mm hjulbas.
Förläng svingen du, jag tror att en CB250 bara kommer se bättre ut med bakhjulet lite längre bak.
Det gäller ganska många 80-talshojar.
På min CB250 K4 räser är svingen förlängd. Med lite andra ändringar på ramen är den riktigt bra att rejsa med.
Kan jag förstå. Exempel:
Funderade lite och gissade från antalet länkar i kedjan att det för egen del till Busan kanske skulle duga med en Sving från en Yamaha Yzf-R1 2009. Enligt
är avståndet mellan kedjedrevenGearing Commander - Motorcycle Speed and Drive Train Calculator v7
Motorcycle speed and sprocket calculator with bike database for gearing, sprockets, tires and chains of over 1900 bikes. Request yours to be added as well.www.gearingcommander.com
GSX1300R 659,75 mm
YZF-R1 -09 694,36 mm
Tyder på att bakhjulet genom svingbyte (om det går med rimlig arbetsinsatts) skulle kunna komma 34 mm bakåt, borde duga.
Du kanske kan göra detsamma, behåll originalsvingen i originalskick.
En begagnad sving som du förlänger. Om du inte hittar någon sving som duger direkt ?
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |