Turbo hjelp,,cam timimg GSXR1127 eller inte

dennis_R1000

blabla
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norway
Hoj
GSXR 1000 Turbo
Hjælp!! Hastar da vi sitter i garaget..
:confused:
Måste jag time om knastakslana (med justarbare knastdrev)
for och kompansere den 2mm shimen som vi har monterat.
PS dette er min kompis's hoj:confused:

Hvis jag må det kan nogon forklara meg hvorfor??

På min GSXR1000k1 trengte jag inte och gjøra det ifølge markluns byggemanual på mitt bygge och det fungerar bra:D :yoparty
 
Funkar som det är, men det är bra att justera in dom då det blir ganska lågt lobecenter på en kam(har för mig att det är avgas) och sörre risk för ventiler att slå i kolv + den går bättre.
Hoppas jag förståd rätt:)
 
Hjælp!! Hastar da vi sitter i garaget..
:confused:
Måste jag time om knastakslana (med justarbare knastdrev)
for och kompansere den 2mm shimen som vi har monterat.
PS dette er min kompis's hoj:confused:

Hvis jag må det kan nogon forklara meg hvorfor??

På min GSXR1000k1 trengte jag inte och gjøra det ifølge markluns byggemanual på mitt bygge och det fungerar bra:D :yoparty

Har en 2 mm cylinderfotspackning.
Jag shimsade upp styrrullen mellan kamaxlarna 2 mm samt ställde kammarna så jag fick 105/105 i lobcenter. Fräste ur orginaldreven med ett slipstift. Funkar bra på min 1100:yoparty

Anders Brink här på SH har bra koll.
 
104 in och 103 ut är vad man vill åstadkomma. På en ren racehoj kan man höja insug till ca 108 om man vill ha vridet 200 rpm högre. Med en 2 mm spacer går det från 104/103 till ca 95/112. Dvs varvtalet för maxvridet sänks ca 200 varv från originalet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top