Lotusomega
Fullt ös medvetslös!
- Gick med
- 23 Apr 2006
- Hoj
- GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
men varför kan/vill man inte helsvetsa korgen på drevet, som man gjorde med katanorna när dom började spöka. blir det skit med lådan då om man tar bort den "rörelsemånen"??
På katanorna märkte man väl ingen direkt skillnad...mer än man att man slapp det där jävla skramlet![]()
är det skillnad på 91 och 92 där![]()
![]()
Ja går går det väll men då blir det ju stumt och det är ju inte så bra för lådan.
Tror att det är ganska bra att ha ryckutjämningen där...... om det går att lösa det...

Imornn öppnar ju äntligen alla affärer igen så då ska jag ringa runt och jaga lite nitar alt matrl....

Köp ett gummitätat lager i samma dimension, skippa packboxen och montera det lagret där.
Det dubbelradiga lagret passar bara i '92ans 1100 R motorhalvor. Kanske nån modell av 750 halvorna har det oxo? men tror inte det.
Ok det är så det ligger till! Tack för svar!

Fast jag var ner och kollade på min axel och block och det skulle nog gå om det inte var för att axeln inte håller samma diameter hela vägen ut....
Och svarva ner den orkar/vill jag inte...
Blir det mycket svagare med ett enkel kullager..... eller jag menar brukar det vara problem med att lagret går där på just turbo hojar?

Last edited: