turbo gixxer 750

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Hej allihopa
Nu har jag äntligen kommit igång lite med mitt turbobygge
det är en 92-gsxr 750.
Tubon är en kkk k03
så blir det E85 och kompsänkning!!
Här kommer lite bilder!
 

Bifogat

  • gixxer.jpg
    gixxer.jpg
    36.4 KB · Visningar: 90
  • byggbild 8.JPG
    byggbild 8.JPG
    26.3 KB · Visningar: 88
  • byggbild 7.JPG
    byggbild 7.JPG
    27 KB · Visningar: 100
  • byggbild 6.JPG
    byggbild 6.JPG
    24.9 KB · Visningar: 133
  • byggbild 5 .JPG
    byggbild 5 .JPG
    20.6 KB · Visningar: 94
  • byggbild 4.JPG
    byggbild 4.JPG
    23.9 KB · Visningar: 77
  • byggbild 3.JPG
    byggbild 3.JPG
    25.2 KB · Visningar: 84
  • byggbild 2.JPG
    byggbild 2.JPG
    27.1 KB · Visningar: 96
lite mer bilder!
 

Bifogat

  • byggbild 13.JPG
    byggbild 13.JPG
    27 KB · Visningar: 101
  • byggbild 12.JPG
    byggbild 12.JPG
    39.9 KB · Visningar: 104
  • byggbild 11.JPG
    byggbild 11.JPG
    43.8 KB · Visningar: 119
  • byggbild 10.JPG
    byggbild 10.JPG
    36.8 KB · Visningar: 69
  • byggbild 9.JPG
    byggbild 9.JPG
    33.2 KB · Visningar: 80
Turbo

Coolt! :tummenupp Har du byggt turbo förut? mvh Micke
 
Lycka till! Hur mycket effekt kan man ta ur en sån motor tro?

:)
 
dette skal jeg følge med på , keep going:)

skal turbo konvertere en gixxer 750 i vinter jeg å, så dette skal bli spennende...
 
hej det ser bra ut så denna tråd ska jag följa för jag håller på med en 1100 94
mvh peter:tummenupp
 
Ett turbobygge till! Yaaay, så roligt :) Lycka till! Förresten, E85 OCH kompsänkning? Då kan du nog ladda mer än 0,8, men jag vetefan om lådan klarar det. Eller du har jättehögt komp original? Jag har inte så bra koll på 750:in... Marklund snackade om att lådan i gixxer 750 börjar svikta lite om man passerar 200 hästar. Men jag har inte provat själv. Många säger också att min motor skulle pajja för länge sedan med mitt laddtryck, men den håller än. Så, testa :)
 
Ett turbobygge till! Yaaay, så roligt :) Lycka till!

Tackar!
Jag har som ett litet mål att hamna kring 200hk, men vi får väll se!:rolleyes:
Angående lådan så läste jag någonstanns att 1100-lådan skulle passa,
kan det stämma?

Här är lite bilder från i dag!
En tankarmatur och blässtrade grenrör!
Så i morgon blir det å linda grenrören!
 

Bifogat

  • byggbild 16.JPG
    byggbild 16.JPG
    37.7 KB · Visningar: 65
  • byggbild 17.JPG
    byggbild 17.JPG
    27 KB · Visningar: 104
Tackar!
Jag har som ett litet mål att hamna kring 200hk, men vi får väll se!:rolleyes:
Angående lådan så läste jag någonstanns att 1100-lådan skulle passa,
kan det stämma?

Här är lite bilder från i dag!
En tankarmatur och blässtrade grenrör!
Så i morgon blir det å linda grenrören!

Jag har också hört att några årsmodeller av 1100R-lådan skulle passa i några andra årsmodeller av 750-motorn, men jag har inte provat själv så jag vet inte säkert. Prova :) Växeltrumman måste väl bytas också då. Årsmodellerna får någon annan komplettera med! :D
Men 200 hk borde det tåla med originallåda om du inte får jätteladdtryck på lågvarv. Det brukar rensas lådor när turbon kommer igång ordentligt på låga varv. Iallafall i mina fordon :D
 
kommer bli grymt detta :D

dock låter kompsänkning onödigt om du ska köra på e85 då andra saker kommer säga upp sig långt före du laddar så mkt att det börjar spika :)

Ja, det är möjligt att det är onödigt?! Största anledningen till att köra på E85 är för att slippa ha intercooler! Det känns som att man lever lite farligt om man kör utan kompsänkning... :confused: Men jag kanske är för harig?!

Angående 1100 låda; så är det ju enklare att hiva i en hel 1100 motor på en gång, men först ska jag se vad en 750 klarar! :)

Idag har jag varit å handlat lite, fixat lite och börjat kolla på gasarna :)
 

Bifogat

  • byggbild 18.JPG
    byggbild 18.JPG
    35.3 KB · Visningar: 81
  • byggbild 19.JPG
    byggbild 19.JPG
    23.4 KB · Visningar: 82
  • byggbild 20.JPG
    byggbild 20.JPG
    27.1 KB · Visningar: 93
Tackar!
Jag har som ett litet mål att hamna kring 200hk, men vi får väll se!:rolleyes:
Angående lådan så läste jag någonstanns att 1100-lådan skulle passa,
kan det stämma?

Här är lite bilder från i dag!
En tankarmatur och blässtrade grenrör!
Så i morgon blir det å linda grenrören!

En liten fråga, blir det inte risk att den där delningen i grenröret blir för varm och kolar ur till slut?
Har ingen erfarenhet av det själv men har ju hört att man inte skall ha spetsiga grejer som inte är en yttervägg så att de får kylning i ett grenrör.
Om jag förstått det hela rätt så blir delningen värmd av avgaserna från två håll och har ingenstans att leda bort värmen förutom den tunna ytan som den är fäst på, vilket inte är många mm2. Men vem vet, jag kanske är helt ute och cyklar...

MVH
/Leo
 
Men kolar rostfritt bort så jävla lätt? fast, blir ju nån grad varmt där inne =)
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top