Turbo frågor/funderingar för nybörjare

Dainese skrev:
2694078 Hahaha..kanske nöjer mig med 160-170 hk:D :D när du väll fått allt att funa så vill du ha mer effekt, spelar ingen roll om du har 250 bhp...du vill ändå ha mer effekt:D :yoparty

Jo det är nog mycket sant tyvärr.
Tycker mest om kurvor så ska bli kul och se hur pass
man kan powerslida?:D
Kanske bara gillar raksträckor sen.
Nehe nu ska motorn skruvas ihop.....till garaget!

Hej!
Någon som har en "färdig" map till en Pc2 som använder turbo?
Skulle vara kul och intressant att ha något att utgå från.

Fortfarande inte hittat någon som säljer BTR 1-3. Länk och
tips är även här välkommna!
:tummenupp

Hej igen alla kåta hojturboåkare. Är det någon som har en turbomap att utgå från? Ni som kör med extra spridare kopplar ni de ihop med orginal och sedan styr alla samtliga med en PC2?

Har det betydelse var ni för in oljan till turbon om man ex vänder på in och utlopp? Turbon är en TD04L-14T och jag tror att om den blir placerad så som jag tänkt så blir trycket på undersidan och returen på ovan sidan? Har detta betydelse. Hjälp snälla alla turboexperter!

Har det betydelse var ni för in oljan till turbon om man ex vänder på in och utlopp? Turbon är en TD04L-14T och jag tror att om den blir placerad så som jag tänkt så blir trycket på undersidan och returen på ovan sidan? Har detta betydelse. Hjälp snälla alla turboexperter!

det går inte! inlopp måste vara överst och tryck och retur bör vara så lodrät som det går för bästa möjliga evakuering av olja.

du lossar avgashuset och kompressordelen, vrid husen som du vill ha dem och drar åt igen.

första gången måste styrstiften till respektive hus tas bort, på avgassidan slipas det bort och på kompressordelen går det att försiktigt knacka det i sidled tills det lossnar.

OBS! var mycket försiktig när du demonterar kompressordelen, det sitter en O-rings tätning som gör att det går lite trögt. om man är för våldsam finns det risk att de känsliga vingarna på impellern skadas och turbon blir i obalans = skrot!

lycka till /// mad

Tack för svar! Har nu demonterat turbon igen och kunde dra ut dessa stiften. Har satt så att oljetrycket kommer på ovansidan och returen på undersidan. Hoppas detta blir bra.
Nu ska det börjars svetsa grenrör igen :mad:
Hoppas på att det blir bättre denna gången!
Men fan får nog byta kylare också. Finns knappt någon plats kvar nu!:mad:

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back