Zilversurfer
Så, in i träsket igen
Har bara en liten fråga; är det möjligt att installera turbo på en 600:a.
Vilka är nackdelarna?
Mvh//ZS
Vilka är nackdelarna?
Mvh//ZS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Norsk GSX-R750 m/turbo Er det denne filmen du mener? Står riktignok at det er en 750 men er litt usikker...Silwer skrev:fins ju en filmsnutt när en gixxer600 är turbomatad, verkar gå rätt ok![]()
cRoC skrev:Någon hade turbomatat en RD 350 så det går nog fint..
ninja-mannen(c) skrev:Norsk GSX-R750 m/turbo Er det denne filmen du mener? Står riktignok at det er en 750 men er litt usikker...
Iallefall tror jeg ikke det finnes noen bolt-on turbo-kit til ZX636-R -03 enda. Vet ikke hvor vellykket det ville bli siden den har en voldsom kompresjon 12,8:1(13,5:1 på ZX6-RR!!). Kanskje det går å få ned kompresjonen med en ekstra tykk topp-pakning eller så må man vel bytte stempler(kolvar)

Kika på den filmen och fundera sen på om det är den typen av effekt man vill ha. Stendöd innan laddtrycket kommer och sen slår han nästan över. Användbar effekt? Knappast, men gillar man den typen av register, alltså stendöd under 6-7000 varv så visst kan man överladda en 600Silwer skrev:fins ju en filmsnutt när en gixxer600 är turbomatad, verkar gå rätt ok![]()
ninja-mannen(c) skrev:Norsk GSX-R750 m/turbo Er det denne filmen du mener? Står riktignok at det er en 750 men er litt usikker...
Iallefall tror jeg ikke det finnes noen bolt-on turbo-kit til ZX636-R -03 enda. Vet ikke hvor vellykket det ville bli siden den har en voldsom kompresjon 12,8:1(13,5:1 på ZX6-RR!!). Kanskje det går å få ned kompresjonen med en ekstra tykk topp-pakning eller så må man vel bytte stempler(kolvar)
Her må vi involvere folk med peiling på litt eldre gixxere(les siste halvdel av 90-tallet) Rødsonen børjar på 13500, er det da en 600 eller 750?Silwer skrev:Det stämmer att det är den filmen, men där jag tog den stod det att det var en 600.
laddar man lagom så får man drag även på lågvarv då turbons övertryck till viss del gör att det sänkta kompet inte märks.cbjorkman skrev:En 600:a kommer förmodligen bli väldigt klen på låga varv efter att du sänkt kompressionen.
ninja-mannen(c) skrev:Her må vi involvere folk med peiling på litt eldre gixxere(les siste halvdel av 90-tallet) Rødsonen børjar på 13500, er det da en 600 eller 750?
Fixx skrev:roger har turbo på sin gsx-r..
600ram och 750 motor
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |