Tur att man tittar i backspeglarna...

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Efter att blivit av me kortet en gång i tiden har man börjat titta i backspeglarna lite oftare...
Kommer från Västerleden och svänger av vid Särövägen i den underbara kurvan som finns där. Det är en 70-väg men håller strax över 100..
Precis när jag kommer in på Särövägen tittar jag i backspegeln och ser en polisbil 100 m bakom mig.
Bromsar in till 70 och håller mig laglydig....jag svänger av vid första avfarten för att komma till statoil och möter rödljus strax innan. Där stannar den blå bilen till bredvid och drar ner rutan:
-Är det din MC?
-Ja..?
-Kör in till statoil....
-OK.
Väl där följer en flygande inspektion.
Eftersom han inte hann ta någon mätning tidigare måste han ju ta mig för ngt! :näsblod
-Du dina blinkers är vita och din skylt är lite väl liten va?
-Blinkers kan jag hålla med om men skylten gick ju igenom besiktningen.
-De är alldeles för snälla där, får jag som svar.
Vi dividerar fram och tillbaka i säkert 10 min.....sen tror jag han tröttnade eller nåt.
Inga böter för skylt, blinkers eller för däcken som inte hade något möster kvar! En varning om att snarast byta till lagliga tillbehör...:yoparty

Bifogat

• DSC00362.JPG
    DSC00362.JPG
    84.3 KB · Visningar: 120
Last edited:
Blev stoppad för att blåsa (igen) i helgen.

Det gick ju självklart bra, men polisen stod mest och begrundade cykeln.
Fick veta att han haft en fireblade tidigare, men han fick inte nu för frugan...

Jag fick fråga om han ville se kortet, och de var inte nödvändigt om jag inte hade det tillgängligt. Han fick givetvis kortet.
Han frågade om hojen var min, men kolla aldrig regnumret...

Bilen framför mig, blev förarlös kan tilläggas... Fulkörning där kanske?

Vissa poliser är väldigt bra att ha att göra med.

Lion skrev:
2361178 Efter att blivit av me kortet en gång i tiden har man börjat titta i backspeglarna lite oftare...
Kommer från Västerleden och svänger av vid Särövägen i den underbara kurvan som finns där. Det är en 70-väg men håller strax över 100..
Precis när jag kommer in på Särövägen tittar jag i backspegeln och ser en polisbil 100 m bakom mig.
Bromsar in till 70 och håller mig laglydig....jag svänger av vid första avfarten för att komma till statoil och möter rödljus strax innan. Där stannar den blå bilen till bredvid och drar ner rutan:
-Är det din MC?
-Ja..?
-Kör in till statoil....
-OK.
Väl där följer en flygande inspektion.
Eftersom han inte hann ta någon mätning tidigare måste han ju ta mig för ngt! :näsblod
-Du dina blinkers är vita och din skylt är lite väl liten va?
-Blinkers kan jag hålla med om men skylten gick ju igenom besiktningen.
-De är alldeles för snälla där, får jag som svar.
Vi dividerar fram och tillbaka i säkert 10 min.....sen tror jag han tröttnade eller nåt.
Inga böter för skylt, blinkers eller för däcken som inte hade något möster kvar! En varning om att snarast byta till lagliga tillbehör...:yoparty
Har du gått och köpt dig en nyare leksak.... va fuskigt, hur ska jag nu kunna dra dig....:va

snuten har följt efter mig i en kilometer tills ja kom hem.. då sa han att det inte var lämpligt att åka i linnebyxor.....

klagade dom på dina vita blinkers du har väl gula Lampor i dom

Vi blev stoppade fast vi stod still :dummer vid shell Ullevi.....åkte på "flygande besiktning" av en nitisk 08:a mcpolis...........

Rasorblade skrev:
2371552 Vi blev stoppade fast vi stod still :dummer vid shell Ullevi.....åkte på "flygande besiktning" av en nitisk 08:a mcpolis...........

Ja, det är ju bara att gratulera...
Men allt gick väl väl antar jag?

Miss_Orchidee skrev:
2371531 Har du gått och köpt dig en nyare leksak.... va fuskigt, hur ska jag nu kunna dra dig....:va
Det har inget med vilken cykel man kör gumman :tungan
Gottis skrev:
2371547 klagade dom på dina vita blinkers du har väl gula Lampor i dom
Vita reflexer och vit glödlampa :/
Nån som har fina miniblikers till salu?
Rasorblade skrev:
2371552 Vi blev stoppade fast vi stod still :dummer vid shell Ullevi.....åkte på "flygande besiktning" av en nitisk 08:a mcpolis...........
Fy fan.....hur gick det då?

Lion skrev:
2373136

Fy fan.....hur gick det då?

Vi kom billigt undan...inga böter utan endast att vi skall fixa det "snarast"

Men det var inte mc-polisen utan hans polare som kom och skrev....han var för lat å göra det själv.:tomten

Rasorblade skrev:
2373153 Vi kom billigt undan...inga böter utan endast att vi skall fixa det "snarast"

Men det var inte mc-polisen utan hans polare som kom och skrev....han var för lat å göra det själv.:tomten

fick en chok när jag såg den beryktade Franzen heter han va :va berömda MC snuten från Sthlm utaför Storan.....han har väl tom en egen tråd här på SH

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8