Efter att blivit av me kortet en gång i tiden har man börjat titta i backspeglarna lite oftare...
Kommer från Västerleden och svänger av vid Särövägen i den underbara kurvan som finns där. Det är en 70-väg men håller strax över 100..
Precis när jag kommer in på Särövägen tittar jag i backspegeln och ser en polisbil 100 m bakom mig.
Bromsar in till 70 och håller mig laglydig....jag svänger av vid första avfarten för att komma till statoil och möter rödljus strax innan. Där stannar den blå bilen till bredvid och drar ner rutan:
-Är det din MC?
-Ja..?
-Kör in till statoil....
-OK.
Väl där följer en flygande inspektion.
Eftersom han inte hann ta någon mätning tidigare måste han ju ta mig för ngt!
-Du dina blinkers är vita och din skylt är lite väl liten va?
-Blinkers kan jag hålla med om men skylten gick ju igenom besiktningen.
-De är alldeles för snälla där, får jag som svar.
Vi dividerar fram och tillbaka i säkert 10 min.....sen tror jag han tröttnade eller nåt.
Inga böter för skylt, blinkers eller för däcken som inte hade något möster kvar! En varning om att snarast byta till lagliga tillbehör...
Kommer från Västerleden och svänger av vid Särövägen i den underbara kurvan som finns där. Det är en 70-väg men håller strax över 100..
Precis när jag kommer in på Särövägen tittar jag i backspegeln och ser en polisbil 100 m bakom mig.
Bromsar in till 70 och håller mig laglydig....jag svänger av vid första avfarten för att komma till statoil och möter rödljus strax innan. Där stannar den blå bilen till bredvid och drar ner rutan:
-Är det din MC?
-Ja..?
-Kör in till statoil....
-OK.
Väl där följer en flygande inspektion.
Eftersom han inte hann ta någon mätning tidigare måste han ju ta mig för ngt!

-Du dina blinkers är vita och din skylt är lite väl liten va?
-Blinkers kan jag hålla med om men skylten gick ju igenom besiktningen.
-De är alldeles för snälla där, får jag som svar.
Vi dividerar fram och tillbaka i säkert 10 min.....sen tror jag han tröttnade eller nåt.
Inga böter för skylt, blinkers eller för däcken som inte hade något möster kvar! En varning om att snarast byta till lagliga tillbehör...

Bifogat
Last edited: