Tur att det inte regnar så mycket...

Här i Årsta flyter det räckt friskt fortfarande.. Tycker det åskar lite också
ibland.. Är faktiskt lite glad att jag inte kör hoj..

Det drar åt syd öst och verkar ha sitt centrum ungefär där jag är men här regnar det inte alls....

mossen skrev:
Men HELVETE!! var det syndafloden nyss i Stockholm???

Ska bli RIKTIGT najs att köra hem i detta!!! :(

Jag åkte hem för nån halvtimme sen... började falla tunga droppar vid Klara men vid Slussen slutade det, och sen låg jag nog framför regnet ända ut i Nacka... sen en kvart senare kom det skyfall här! Hade tur tydligen.

Warburton skrev:
Var fan bor du? Här regnar det fortfarande! Och jag hade två fönster öppna när det regnade som värst. Min lägenhet är nu därför även utrustad med två swimmingpools. :huvet

Sitter vid Nacka Strand... först kom syndafloden.. några minuter senare slutade det regna och solen kikade mellan två moln men så ytterligare nån minut senare började det regna igen.. *sucka* Kanske tur att jag tog tråk-volvon idag då.. Var sitter du?

hrm.. är du kod-slav du med? Bra smak för hojar iaf!

Idag är äntligen Barbas GoreTex byxor färdiglagade. Blev med andra ord jacka och jeans (ja jag vet, syndade på BBs kortege oxå) idag till jobbet.
Vid 16 var det dags att packa ihop och åka och hämta byxorna för att sedan röra sig mot Rörken. Efter ca 7 minuter med 15 till lagnings-butiken bestämde sig Gud för att visa vad han kan. På ganska exakt 3 minuter var jag genomsur, riktigt rejält jäkla genomsur. Allt under jackan klarade sig såklart men från midjan och ner skulle det behövas industrifläkt för att få torrt ... Sitter och tuggar sågspån för att bli av med den sista vätan :huvet

Tror han där uppe bara ville visa vem det är som bestämmer.
"Bikers are God´s bitches" :whip

korvgubbe skrev:
Sitter vid Nacka Strand... först kom syndafloden.. några minuter senare slutade det regna och solen kikade mellan två moln men så ytterligare nån minut senare började det regna igen.. *sucka* Kanske tur att jag tog tråk-volvon idag då.. Var sitter du?

hrm.. är du kod-slav du med? Bra smak för hojar iaf!
På knivsöder ju. Jag kodar, men är ingens slav (egenföretagare).

Barba skrev:
Idag är äntligen Barbas GoreTex byxor färdiglagade. Blev med andra ord jacka och jeans (ja jag vet, syndade på BBs kortege oxå) idag till jobbet.
Vid 16 var det dags att packa ihop och åka och hämta byxorna för att sedan röra sig mot Rörken. Efter ca 7 minuter med 15 till lagnings-butiken bestämde sig Gud för att visa vad han kan. På ganska exakt 3 minuter var jag genomsur, riktigt rejält jäkla genomsur. Allt under jackan klarade sig såklart men från midjan och ner skulle det behövas industrifläkt för att få torrt ... Sitter och tuggar sågspån för att bli av med den sista vätan :huvet

Tror han där uppe bara ville visa vem det är som bestämmer.
"Bikers are God´s bitches" :whip
Hahaha. Körde du förresten din Breva i riktning österut på Hornsgatan igår?

Warburton skrev:
Hahaha. Körde du förresten din Breva i riktning österut på Hornsgatan igår?

Det stämmer det. Jobbar vid Mariatorget och ska över Västerbron för att komma hem. Du får stoppa mig när jag åker förbi nån gång :)
Var sitter du?

Nu har det regnat i skåne också. :mad:

Själv hade man somnat o lämnat hojen på uppfarten, vaknade av regnet, tänkte bara "hm, regn, det är bra mot min pollenallergi :tungan " så jag bara somnade om.

Vaknade 5 min senare och sprang ut när jag kom på att hojen stod ute :huvet , in med den i garaget "ÅÅHH VAD BLÖT DU ÄR!!" sen fick man stå o torka av den. :gnissla

Solid snake skrev:
Nu har det regnat i skåne också. :mad:

Själv hade man somnat o lämnat hojen på uppfarten, vaknade av regnet, tänkte bara "hm, regn, det är bra mot min pollenallergi :tungan " så jag bara somnade om.

Vaknade 5 min senare och sprang ut när jag kom på att hojen stod ute :huvet , in med den i garaget "ÅÅHH VAD BLÖT DU ÄR!!" sen fick man stå o torka av den. :gnissla

Är du rädd för att den ska krympa eller :hihi
(Sorry, kunde inte hålla mig).

mankan skrev:
Är du rädd för att den ska krympa eller :hihi
(Sorry, kunde inte hålla mig).

Jag vill inte att den ska bli blöt, den är ju nyvaxad, men tänk om den skulle krympa! :skrämd

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti