Gabor
Guest
Ibland vill dom ha in kopia på att det är inhandlat....sandstream71 skrev:Varför då? Kvittot visar man upp när man ska ha ersättning och han tänker nog inte slänga den nya hjälmen i golvet första dagen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ibland vill dom ha in kopia på att det är inhandlat....sandstream71 skrev:Varför då? Kvittot visar man upp när man ska ha ersättning och han tänker nog inte slänga den nya hjälmen i golvet första dagen![]()
tassen skrev:Tänkte väl det...., då var saken klar då....ha en trevlig sommar.
Mago skrev:Försäkringsbolaget skulle ju inte förlorat mindre pengar bara för han visade kvitto och kasserade den förra hjälmen.
Goodstuff skrev:Använder TH alltid sig av principen att ersätta efter utrustningens dagspris och inte efter inköpspris så förstår jag att det är dyrt med mc-försäkringar. Tycker det verkar lite underligt men det är ju inte Tomt..ZXRMANNENs fel.
Silwer skrev:Här är det tankevurpa, tänk på att han KUNDE ha ljugit helt o hållet.
detta förstår jag tyvärr inget av alls?Mago skrev:Men varför klaga på tomten? Så var det ju inte i detta fallet.
Goodstuff skrev:Använder TH alltid sig av principen att ersätta efter utrustningens dagspris och inte efter inköpspris så förstår jag att det är dyrt med mc-försäkringar. Tycker det verkar lite underligt men det är ju inte Tomt..ZXRMANNENs fel.
Markus skrev:Men det här var ju på hemförsäkringen. Faktiskt.
En polare till mig kraschade och fick skrapade stället lite på armen. Han fick välja om han ville ha ett nytt ställ eller 5.000kr plus behålla det repiga... (Skulle bara bättra på listan över gosiga grejjor som bolagen pysslar med)
nä det är hemförsäkring i fallet i tråden med.Goodstuff skrev:Förvisso en annan försäkring men det var mer principen jag undrade över.
No1 skrev:En tanke att betänka:
Larmtjänst är inne på detta forum i stort sett VARJE dag och läser trådar likt denna!!!
Och det du gör dig skyldig till i och med dina inlägg i denna tråd är inget annat än FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI vilket gör att det finns en mycket STOR risk att detta kan/kommer att leda till att TRYGGHANSA/LARMTJÄNST kommer att skicka dig ett brev där du uppmanas att redogöra för denna händelse mm...
Finner dom då att detta är ngt fel i från din sida kommer du med all säkerhet att uppmanas att återbetala hela summan och gör du inte detta kommer det enl deras rutiner att leda till en polisanmälan, du/din familj kan även komma att bli uppsagda i från TRYGGHANSA och därefter hamna på försäkrings bolagens sk SVARTA LISTA!!!
Var denna tråd värt allt detta!!!![]()
Tror inte det...
No1...
Silwer skrev:nä det är hemförsäkring i fallet i tråden med.
No1 skrev:En tanke att betänka:
Larmtjänst är inne på detta forum i stort sett VARJE dag och läser trådar likt denna!!!
Och det du gör dig skyldig till i och med dina inlägg i denna tråd är inget annat än FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI vilket gör att det finns en mycket STOR risk att detta kan/kommer att leda till att TRYGGHANSA/LARMTJÄNST kommer att skicka dig ett brev där du uppmanas att redogöra för denna händelse mm...
Finner dom då att detta är ngt fel i från din sida kommer du med all säkerhet att uppmanas att återbetala hela summan och gör du inte detta kommer det enl deras rutiner att leda till en polisanmälan, du/din familj kan även komma att bli uppsagda i från TRYGGHANSA och därefter hamna på försäkrings bolagens sk SVARTA LISTA!!!
Var denna tråd värt allt detta!!!![]()
Tror inte det...
No1...
MasseK skrev:Hur blir det med din försäkringspremie???
Går priset upp, eller bryr de sig inte om struntsummor? Bra att veta då man ofta tvekar med att kontakta bolaget vid småsaker i rädsla för att premien ska sticka i höjden.
I övrigt tycker jag absolut inte att du gjorde något fel..![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |