Tummen upp för Trygg-Hansa

J*vla larv byta hjälm för att man tappat den!
Om dom är så kassa då kan man lika gärna köra utan.

BMW R90s skrev:
J*vla larv byta hjälm för att man tappat den!
Om dom är så kassa då kan man lika gärna köra utan.

Såklart din högst personliga åsikt !

Vissa säger att man ska byta andra inte , varför chansa när man får en ny? Jag vill inte testa om den är lika bra eller inte om olyckan är framme !

öhm låter jävligt puckad allt det där. Måste vara ngn ny snubbe där på TH. Normalt sätt måste man väl visa upp kvitto. Annars kan ju vem som helst få ut en massa saker.

varför sån ilska, du kunde ju ha skrivit alltihop i första inlägget så hade inga spekulationer dykt upp.

För övrigt tycker jag det är rent slarv från bolagets sida, då du åtminstonde kunnat ljuga åt dig en hjälm.
Så ska de klaga över dåliga siffror.

Silwer skrev:
varför sån ilska, du kunde ju ha skrivit alltihop i första inlägget så hade inga spekulationer dykt upp.

För övrigt tycker jag det är rent slarv från bolagets sida, då du åtminstonde kunnat ljuga åt dig en hjälm.
Så ska de klaga över dåliga siffror.

Är inte på ngt sätt arg ! Hmm nog om det .

Ja det är klart att det är slarv eller okunskap från Hennes/Deras sida . Man borde ju få visa kvitto eller om man inte har det skicka in hjälmen ja vad som helst för att styrka att man faktiskt har en hjälm. Men jag antar att dom förstår det när man har MC osv förs hos dom ! Jag är ju lika förvånad som ni!.

Men jag tänker inte ringa in o klaga o gå till botten med detta, hmm vissa kanske hade gjort det men inte jag. O visst kalla detta FB eller vad ni vill men det är ju inte direkt jag som kan stå skyldig!.

Vem hade inte tackat o tagit imot?!!!!

ZXRMANNEN skrev:
O visst kalla detta FB eller vad ni vill men det är ju inte direkt jag som kan stå skyldig!.

Vem var det som ljög för tjejen i kundtjänst då? Tomten?
Klart du är skyldig till bedrägeriet.

Jag har lite annorlunda erfarenheter av TH, fick skicka in både skinnställ och hjälm,
först ville de inte ersätta hjälmen alls. Sen fick jag inga pengar utan ett tillgodokvitto,
utställt på butiken där jag köpt prylarna. Det stod tom specat vilken modell av skinnställ,
jag skulle mao inte kunna välja ett billigare ställ och få några kronor över.
Butiken där jag handlat hade naturligtvis inga skinnställ av rätt modell i min storlek kvar.
Förutom allt strul möttes man av en tämligen fientlig inställning, nej tack till TH.

/A

Goodstuff skrev:

Hmm förstår inte hur du tänker?!!!!!!!!! Om du berättar att du inte betalat 5.500:- för hjälmen utan fått rabbat o hon svarar vad kostar den om du ska köpa den idag, svarar du då 5.500:- SOM DEN KOSTAR IDAG eller svarar du 3.900:-??????? Är du helt :kocko ??????

Är det bara jag som anser att du är ute o simmar elr?????

I all välmening såklart !

Goodstuff skrev:
Han ljög ju inte utan svarade ärligt på frågan vad hjälmen kostar idag :7peta

ZXRMANNEN skrev:
Hmm förstår inte hur du tänker?!!!!!!!!! --edit en massa utropstecken ---

I all välmening såklart !

Det var inte så du skrev från början och jag såg inte din senare mer utvecklade version innan jag svarade. SÅ var det med det.

ZXRMANNEN skrev:
Hmm fick bara ett par smårepor på min hjälm så jag kan ju fortfarande ge den till ngn eller ha den som xtra hjälm när ngn ska åka !

om hjälmen nu var så skadad att du inte vågar åka med den, och begär en ny på försäkringen - hur kommer det sig då att du tänker spara den? eller ge den till nån annan? eller använda som extrahjälm?

är den förstörd så är den väl förstörd, och då ska den inte användas.
är den inte förstörd så ska den inte ersättas av försäkringsbolaget, eller?

:confused:

För att va moralkärring; är det verkligen vettigt att belasta försäkringsbolagen med tusentals kronor bara för man tappar en hjälm i backen? Om alla skulle göra så skulle troligtvis premierna sticka upp i skyarna.

Ingen som tror på Kants kategoriska imperativ?

ZXRMANNEN skrev:
Ja det gör dom säkert! :kocko

Vad svarade du på ? :kocko ?
Klart att du skickar in kvittot på den nyinköpta hjälmen och lämnar in din förstörda hjälm med avklippt hakband, den FÅR inte användas mer.....eller hur.. :tummenupp

Som försäljningschef på ett företag borde du också föregå med gott exempel att sköta ekonomin på rätt sätt....annars har du en moral differenciering som blir svår att förklara sig ur...........

Last edited:
tassen skrev:
Klart att du skickar in kvittot på den nyinköpta hjälmen...
Varför då? Kvittot visar man upp när man ska ha ersättning och han tänker nog inte slänga den nya hjälmen i golvet första dagen :confused:

tassen skrev:
Vad svarade du på ? :kocko ?
Klart att du skickar in kvittot på den nyinköpta hjälmen och lämnar in din förstörda hjälm med avklippt hakband, den FÅR inte användas mer.....eller hur.. :tummenupp

Självklart gör jag det!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...