Glad i hågen var jag lappen fixad, löning, semester, precis skruvat ihop hojen efter att jag bytt kopplingskåpans packning. Nu jävlar ska det åkas hoj! Efter 1 timmes körning så rasslar det till, har precis skickat i 3'an då bakhjulet låser sig börjar sedan rulla ett tiotal meter till för att sedan låsa sig igen. Reagerade direkt med att dra in kopplingen när jag hörde det krasande ljudet. När jag fått stopp märker jag att kopplingen är slapp och tar enbart sista cm in mot handtaget. Det konstiga är att bakhjulet slog stopp med kopplingen indragen men motorn fortsatte gå tills jag stängde av den. Skruvade ner både kopplingskåpa och svänghjulskåpa men mitt otränade öga såg inte nåt tecken på fel, enda jag la märke till var väldigt små metallflis i oljan. Nån som har en aning? Bör jag låta någon felsöka eller törs jag skruva själv? Har ingen erfarenhet av mek men är inte helt oteknisk. 
