TT600R Byggtråd

Grattis :fyllisar

Hittade du felet eller?

Är beordrad övertid så idag är det fullbokat & imorgon tänkte man fota lite Cross på Arlanda men du får gärna ta den dit så fotar jag gärna den i lerhålet! :D
 
Grattis :fyllisar

Hittade du felet eller?

Är beordrad övertid så idag är det fullbokat & imorgon tänkte man fota lite Cross på Arlanda men du får gärna ta den dit så fotar jag gärna den i lerhålet! :D

Jag kan eventuellt ha hittat felet då jagh igår upptäckte att framljuset måste ha kortats. Slår man på det så slocknar motorn i alla fall.
Inte direkt det första man tänker på men det kan ju ha varit orsaken.

både du och jag vet att du skulle börja gråta om du helt plötsligt började ta en snabb lång bildserie på en hoj brattandes genom hårnålen bara för att sekunden senare hajja till och inse att det var en motard, -en svart vit och röd:D
 
Vafan :va går du upp före 5 på en Lördag.

Jupp, måste passa på när frugan & ungen sover! :D

både du och jag vet att du skulle börja gråta om du helt plötsligt började ta en snabb lång bildserie på en hoj brattandes genom hårnålen bara för att sekunden senare hajja till och inse att det var en motard, -en svart vit och röd:D

Ha ha ha jag kan göra ett undantag för du kan ju faktiskt tvätta den! :D
 
Last edited:
Inte mycket att rapportera från idag.
har bråkat en helt del med elfel som jag nu hittat orsaken till.
Ventiler har ställts för femtioelfte gången utan att jag för den skulle tycker att det vart perfekt.
Alla kontaktdon har infettats, reparationskit har skapats, avgasbandagen har säkrats på alla rörändar, dämparfjädrarna på Yoshi burken sitter nu på plats, olja och filter är bytt plus att jag har tagit en inkörningsrunda innan oljebytet.

Den kan justeras in bättre i förgasarna, och drevningen bak kan nog ändras till det högre(numeriskt). Hojen låter i mitt tycke svinbra:tummenupp Inte för smattrigt och vasst och heller inte för högt eller för lågt. Jag tror till och med att SBP kan godkänna den:D
Det jag tycker är mest facinerande är att den nu är starkare på låg och mellanvarv trots 16/40 drevning, kontra 15/48 som var innan, plus att den har en skön ketchupeffekt vid övre mellanregistret:) Och det är nu innan den är helt inkörd det! Jag har också verifierat att den drar hela vägen ut på ettan, tvåan, trean, fyran men avbröt på femman pga dålig klädsel. Den går fort den gamla cykeln och känns ingenting som en TT600R:yoparty :yoparty Den pulserar för övrigt helt galet mycket......som en gammal LC4 ungefär:D :D

Hammer var namnet............!
 
Last edited:
Den pulserar för övrigt helt galet mycket......som en gammal LC4 ungefär:D :D

Hammer var namnet............!


Hörre du duuu, inget fel på en gammal LC4 :mad:
Finns inget bättre än att kliva av en LC4 efter ett par mil och inte känna varken röven eller benen, det är livet det :tummenupp
 
Hörre du duuu, inget fel på en gammal LC4 :mad:
Finns inget bättre än att kliva av en LC4 efter ett par mil och inte känna varken röven eller benen, det är livet det :tummenupp


AMEN! :D

Akta dig för Ursula i en pling plong bil som kan vara väldigt sur om man träffar på henne på en av dina turer med TTR. Hoppas snart du kan piska några uppkäftiga 660 ägare! :)
 
Hörre du duuu, inget fel på en gammal LC4 :mad:
Finns inget bättre än att kliva av en LC4 efter ett par mil och inte känna varken röven eller benen, det är livet det :tummenupp

Men vänta nu...DU har ingen KTM.

AMEN! :D

Akta dig för Ursula i en pling plong bil som kan vara väldigt sur om man träffar på henne på en av dina turer med TTR. Hoppas snart du kan piska några uppkäftiga 660 ägare! :)

....Och du har ingen hoj alls...:D

Jag skall akta mig för Ursula då jag hörde rykten om henne på stationen när jag besiktade volvon. Hon skulle tydligen inte tycka om gaffatejpade framskärmar eller nå't i den stilen:hihi
 
Last edited:
Jahapp. På TTR fronten intet nytt.

Kan någon rekommendera en bra hastighetsmätare med indikatorlampor och eventuellt inbyggd varvräknare (som funkar med CDI tändning)?
MotoGadget är det jag vill ha, tror jag, men inte till priset man får betala nu med den höga € kursen.

Jag har försökt leta på nätet men hittar inget som inspirerar, förutom MotoGadget då:gnissla
 
PREMIÄRTUREN AVKLARAD!
Det vart Bogesund och mata ansiktet på fiket i Waxholm, Bogan tillbaks och sedan diverse rundor kring Markim, Skoby, Väsby, Vallentuna osv.
Hur långt vet jag ej, men det har gått åt dryga 10liter soppa i alla fall, så en liten runda vart det ju:)

Lite förgasarjystering, omklockning av växelpedal och lite småpill är kvar, men körklar...det är den:tummenupp

Tack till Linkan77 och Co för gott resesällskap!
 
Va fasen, åkte till Bogesund ca kl12 & tänkte fota lite men det var fasen helt dött av hojar 1/2tim så jag sket i det för skulle ha folk hemma vid kl 15. Så hur känns den även om det är inkörning ännu?
 
Va fasen, åkte till Bogesund ca kl12 & tänkte fota lite men det var fasen helt dött av hojar 1/2tim så jag sket i det för skulle ha folk hemma vid kl 15. Så hur känns den även om det är inkörning ännu?

Inkörningsfasen är över. Jag har accelererat och motorbromsat mycket redan innan dagens tur så cylinder och ringar och allt skall ha slipat in sig.
Hade dem inte det innan så har dem det nu efter dagens tur.
Jaa, vi stack från fiket i Waxholm 15:20 så runt 14:30 åkte vi nog Bogan ut tror jag. Menmen, det kommer fler chanser.

Kul Torque! :tummenupp
Å hur gick den?
Bänka i Uppsala?

Det går ungefär skitbra bortsett från justering av fuggar.
Med lite jämförelse under dagen så tror jag att den går jämnt med min z1000 upp till kanske 150......:tummenupp

Jag kommer nog inte bänka förrän jag pillat lite. Vart det görs vet jag inte men Väsby är ju nära och bra, -om man nu inte har en anledning till att ta småvägarna uppåt uppsala till förståss.
 
Last edited:
PREMIÄRTUREN AVKLARAD!
Det vart Bogesund och mata ansiktet på fiket i Waxholm, Bogan tillbaks och sedan diverse rundor kring Markim, Skoby, Väsby, Vallentuna osv.
Hur långt vet jag ej, men det har gått åt dryga 10liter soppa i alla fall, så en liten runda vart det ju:)

Lite förgasarjystering, omklockning av växelpedal och lite småpill är kvar, men körklar...det är den:tummenupp

Tack till Linkan77 och Co för gott resesällskap!

Tack det samma, hur har det gått med justeringarna då????
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top