TSR Ac91m

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har semester och ägnar mycket tid åt att tänka på vad jag vill göra å de då va.

Jag kom att tänka på en våt dröm från 90-talet, nämligen TSR AC91M. Jag googlade litet och hittade detta. EREN INTE FET?! Jag vill ha en.

Man kan slås av likheten med senare Hayabusa baktill. Jag vill dock ha en utan lysen, thanks.img516t.jpgimg517p.jpgimg518.jpgimg519.jpgimg520y.jpgcolor0012.jpgcolor0017.jpg

Henrik Nordgrens TSR 250-räser slank med också. Fast då var det nån smålänning som körde.

Jag vet inte så värst mycket mer än så. Jag sparar ganska mycket onödigt i minnet. Men det är en fireblademotor i en TSR-ram. Jag antar att den i första hand kom till för "X-Fomula"-klassen, men det byggdes hojar med lampor också.
Säkert skitbillig!

Visst är det en Fireblade i grunden?

Jag var för långsam...;-)

Jag har för mig att den var med i ett Masterbike test i Bike, eller var det någon av de brittiska tidningarna? Den fick ganska usla omdömen iallafall minns jag :)

Jag har för mig att den var med i ett Masterbike test i Bike, eller var det någon av de brittiska tidningarna? Den fick ganska usla omdömen iallafall minns jag :)

Är du inte lite försiktig där? Var den inte MYCKET långsammare än alla andra hojar? Vill minnas att den skulle vara med som någon sorts "referenshoj" dvs. "mallen" för en dösnabb hoj. Och så var den långsammast...

Är du inte lite försiktig där? Var den inte MYCKET långsammare än alla andra hojar? Vill minnas att den skulle vara med som någon sorts "referenshoj" dvs. "mallen" för en dösnabb hoj. Och så var den långsammast...

Nu ska du inte komma och förstöra min framtoning som diplomatisk och ödmjuk...

...men okej då, den sög... fett... ;)

AC91M hade en motor från SC33-bladen, dvs 918 cc och stenåldersteknologi. Jag vill minnas att det var 2000(?) den var med och då hade alla andra tagit ännu ett kliv framåt. Plus att en oändligt justerbar motorcykel såklart går att skruva bort sig på helt.

Lite som jag gör, faktiskt.

Eftersom jag bor i mitt referensbibliotek plockade jag fram tidningen ifråga.

2001 var det. Problemet var bland annat flatslideförgasarna som gjorde hojen svårkörd. Kanske för att journalister är fuckin' noobs.
ac91m.jpg

Köp den du då! Och ställ in fuggarna!!! För en tvåtaktskille som du är det väl hur lätt som helst!:tummenupp

Jag vet inte det. Jag har bestyckat om min moped tre gånger i år. Alla gångerna var förra tisdagen.

Det är så många förgasare på en fyrtaktare. Jobbigt!

Jag är förvånad över att ingen reflekterat över hur jag kan plocka fram en elva år gammal tidning sådär. Några av tidningarna jag bor med har blivit myndiga till och med.

Jag vet inte det. Jag har bestyckat om min moped tre gånger i år. Alla gångerna var förra tisdagen.

Det är så många förgasare på en fyrtaktare. Jobbigt!

Jag är förvånad över att ingen reflekterat över hur jag kan plocka fram en elva år gammal tidning sådär. Några av tidningarna jag bor med har blivit myndiga till och med.

Reflekterar mest över att du sitter och drömmer om en fyrtaktare. Har du drabbats av tillfällig sinnesförvirring, eller klarsynthet? :confused:

hehe, det är kanske för att ibland blir man lite rädd för folket man "umgås" med kanske :rolleyes::D

Verkar vara bajs bakom spakarna/mekarna på testhojen.

Fräck hoj.

Monterat styrdämparen precis som jag :tummenupp

Back