Trygghansas skadebesiktigare är halvblind

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Lämnade in skinnställ och stövlar hos mc-varuhuset där en gubbe från Trygghansa skulle värdera skadorna och jag ringde sedan upp gubben och fick veta att det där var inga skador lite skrapmärken bara... hmm okej tänkte jag kanske inte var så mycket skador på skinnbyxorna - så jag frågade om stövlarna som faktiskt var så skrapade så jag inte kommer åka i dom mer och gubben svarade att han inte kunde se några skador förutom på emblemet... nu började jag känna tvivel - ser gubben över huvudtaget???

Jag hade oxå fått veta via mc-varuhuset att gubben hade åsikter om ett lack-fel som jag reklamerat på min FZR se bild nedan och gubben säger att han minsann inte kunde se nåt fel!!!!! Nu svallar känslorna och jag säger till honom att han måste skaffa glasögon!

Nu behöver jag råd för hur jag ska göra med TH och den här gubben - helt klart är att han har dålig syn och han kan inte fortsätta värdera skador och samtidigt vara halvblind- gamla gubbar har ju ofta dålig syn pga ålder och speciellt då på nära håll...

Kolla på bilden - lackfelet är på ett ställe som var felfritt innan, långt ifrån platsen för skadan (hade jag sett det hade hojjen aldrig lämnat verkstaden utan jag hade gått därifrån utan den)
Är det något som jag måste acceptera? Den är i övrig mycket fin.

Bifogat

• lackfel.jpg
    lackfel.jpg
    53.4 KB · Visningar: 511
Jag fattar inte...
Ringa in felet är du snäll så att man fattar vart man ska titta.
Om jag får gissa, så menar du övergången mellan svart och rött ungefär mitt på bilden!?

Tror att det är maskeringen som lämnat ett vitt streck mellan det svarta och det röda fältet... myggen är mina och ingår inte i reklamationen.

Bilden är komprimerad - man kan se att lackeraren försökt dölja randen med penseldrag närmast lyktan...

så här ska det se ut

Bifogat

• litenbild_felfrisida.JPG
    litenbild_felfrisida.JPG
    30.3 KB · Visningar: 452
Last edited:
Det är nog bara du som ser det där felet. Kolla tillräckligt noga på vilken ny hoj som helst så finns det liknande skavanker nånstans.

Syns inte. Och absolut inte när du kör, sluta driva upp premien. Det är mycket tack vare att alla är überpetiga, byter ut delar med lite smårepor o.s.v som premierna höjs hela tiden

Bilden är tagen i ett mörkt garage - Jag såg det direkt första gången jag tog ut hojen i solsken :(

Randen är hela vägen från lyktan till kåpkanten men är handmålad röd bitvis...
Däremot är den tunn (fast det vita lyser i solen)

Kiosken skrev:
Syns inte. Och absolut inte när du kör, sluta driva upp premien. Det är mycket tack vare att alla är überpetiga, byter ut delar med lite smårepor o.s.v som premierna höjs hela tiden

vafaan har försäkringsbolaget med en reklamation av dåligt utfört arbete - jag har betalt 6000 i självrisk och då ska väl hojen se rätt ut... därtill försäkringspremie sedan många år...

skippa idiotinlägg tack...

UltraMarine skrev:
vafaan har försäkringsbolaget med en reklamation av dåligt utfört arbete - jag har betalt 6000 i självrisk och då ska väl hojen se rätt ut... därtill försäkringspremie sedan många år...

skippa idiotinlägg tack...

Har inte sett din kåpa i verkligheten men så som den ser ut på bilden är det bara löjligt att gnälla över.

UltraMarine skrev:
Randen är hela vägen från lyktan till kåpkanten men är handmålad röd bitvis...
Däremot är den tunn (fast det vita lyser i solen)

men ta en tandpetare och fyll i resten då??

Jesus, du måste skämta, gnälla över en sån liten grej på en över tio(?) år gammal hoj?

sven666 skrev:
men ta en tandpetare och fyll i resten då??

Du missar poängen - Jag och bolaget har ju betalat för att killen ska lacka den - inte att jag ska göra det...

Svårt att få till bilden pga 140kb gränsen men här är ett nytt försök:

Äsch inte heller bra - prickarna i det svarta är "metallic"flarnen.
(kameran är en SONY U20 typ mini-kamera)

Bifogat

• storbild_streck_140JPG.jpg
    storbild_streck_140JPG.jpg
    138 KB · Visningar: 261
Last edited:
UltraMarine skrev:
Lämnade in skinnställ och stövlar hos mc-varuhuset där en gubbe från Trygghansa skulle värdera skadorna och jag ringde sedan upp gubben och fick veta att det där var inga skador lite skrapmärken bara... hmm okej tänkte jag kanske inte var så mycket skador på skinnbyxorna - så jag frågade om stövlarna som faktiskt var så skrapade så jag inte kommer åka i dom mer och gubben svarade att han inte kunde se några skador förutom på emblemet... nu började jag känna tvivel - ser gubben över huvudtaget???

Jag hade oxå fått veta via mc-varuhuset att gubben hade åsikter om ett lack-fel som jag reklamerat på min FZR se bild nedan och gubben säger att han minsann inte kunde se nåt fel!!!!! Nu svallar känslorna och jag säger till honom att han måste skaffa glasögon!

Nu behöver jag råd för hur jag ska göra med TH och den här gubben - helt klart är att han har dålig syn och han kan inte fortsätta värdera skador och samtidigt vara halvblind- gamla gubbar har ju ofta dålig syn pga ålder och speciellt då på nära håll...

Kolla på bilden - lackfelet är på ett ställe som var felfritt innan, långt ifrån platsen för skadan (hade jag sett det hade hojjen aldrig lämnat verkstaden utan jag hade gått därifrån utan den)
Är det något som jag måste acceptera? Den är i övrig mycket fin.

Jag ser den vita "linjen" hur tydligt som hellst..

Beträffande utrustningen så kan du begära att få en annan skadereglerare, och se till att själv närvara vid besiktningstillfället.

Last edited:
Krigge skrev:
Jesus, du måste skämta, gnälla över en sån liten grej på en över tio(?) år gammal hoj?

du missade tydligen att jag bad om att få slippa idiotinlägg,

Kanske någon lackerare kan uttala sig?

Jag hade planerat att lämna in delar från min xj för lack men nu vågar jag inte - blir det inte bättre än så här så kan jag lika gärna köra med burkfärg...

En sak att nämna - mcvaruhuset reklamerade kåpan första gången den kom tillbaka från lackverkstan så jag fick vänta nästan 2 mån innan jag fick tillbaka hojjen...

UltraMarine skrev:
du missade tydligen att jag bad om att få slippa idiotinlägg,

Kanske någon lackerare kan uttala sig?

Jag hade planerat att lämna in delar från min xj för lack men nu vågar jag inte - blir det inte bättre än så här så kan jag lika gärna köra med burkfärg...

En sak att nämna - mcvaruhuset reklamerade kåpan första gången den kom tillbaka från lackverkstan så jag fick vänta nästan 2 mån innan jag fick tillbaka hojjen...

Du behöver inte acceptera skaderegleringen om resutatet är samre än innan skadan inträffade. Att försäkringsbolaget krånglar förstår jag inte eftersom det är leckeringsfirman som brustit i sina åtaganden.
Vad gäller skyddsutrustningen så ska du antingen få dina kläder ersatta eller ha kompensation för eventuella skador. Såväl små som stora skador. Meningen med en försäkring är att den skall säkerställa att du får dina grejjer åeterställda till det skick de var i innan skadan!
Stå på dig! Bolagets argument håller aldrig i en eventuell rättstvist.

Gå vidare med det annars kommer du störa dig på det varje gång du ser cykeln. Lackeraren har väl betalt för att göra ett riktigt jobb. Nu har du dessutom hela vintern på dig.

Direkt från trygghansa.se

"Om du inte tycker som vi

Om du inte är nöjd med Trygg-Hansas beslut i ett försäkringsärende vill vi gärna att du i första hand kontaktar oss. Det kan ha uppstått missförstånd som går att klara upp vid en ny kontakt. Ibland har kanske inte alla fakta i ett ärende kommit fram från början.

Är du fortfarande missnöjd kan du kontakta:

Försäkringsnämnden Läs mer
106 26 Stockholm
tel 08-693 10 31
eller
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockkholm
tel 08-783 17 00
Du kan också få råd i försäkringsfrågor av:

Konsumenternas Försäkringsbyrå
Klara Norra Kyrkogata 33
111 22 Stockholm
tel 08-22 58 00

En försäkringstvist kan även prövas i allmän domstol. """

Upplys skade regleraren att du omgående tänker ta rättslig process mot deras beteende och att du inte accepterar deras sättat hantera skade fall längre. Att sedan en polisanmälan redan ligger klar att postas finns framför dig.
Brukar ta skruv på de flesta om man vill ha något gjort....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT