trygghansa och bankörning

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
Tänkte prova på bankörning, men blev ganska snabbt osäker om det skulle gå att genomföra med Trygghansa som försäkringsbolag.
Kravet är att man måste ha en trafikförsäkring gällande bana.
Så här står det på deras hemsida:
"Trafikförsäkringen gäller enligt Trafikskadelagen. Det innebär att trafikförsäkringen inte gäller inom inhägnat tävlingsområde under tävling, träning, övningskörning, uppvisning eller liknande ändamål.
Räddning och vagnskada gäller inte inom inhägnat tävlingsområde, oavsett ändamål.
Undantag: SMCs fortbildningskurser."

Frågan är då, kan man ta en endags-försäkring, eller hur ska man göra?
Finns det något sätt att ha kvar min försäkring på Trygghansa och samtidigt delta på en bandag, där kravet är att man måste ha en trafikförsäkring gällande bana?

försökt att söka lite men inte hittat något bra...

Får nog köra i den licensierade gruppen även kallad den oförsäkrade gruppen tror det även gäller if:s kunder

Ett råd. byt bolag oavsätt. TH är det sämsta bolaget i svergie.

Gå smc sporthojskurser och byt, när försäkringen löper ut, till folksams smc försäkring. Hög självrisk men en premie som inte är omöjlig så kan du åka bana även utom smc.

Det går inte att teckna "en dags försäkring".

TH är inte sämre än andra bolag, beror på vem man är...

Gå smc sporthojskurser och byt, när försäkringen löper ut, till folksams smc försäkring. Hög självrisk men en premie som inte är omöjlig så kan du åka bana även utom smc.

Det går inte att teckna "en dags försäkring".

TH är inte sämre än andra bolag, beror på vem man är...
Får väl bli något sånt så småningom. Jag behöver heller inte vänta på att försäkringen ska löpa ut. Om jag uppfattade det rätt så sa dom att då dom inte kan uppfylla mina behov så kan jag byta när jag vill.

Ring och fråga vad som gäller, det gjorde jag och de var inga problem så länge det räknas som inhängnat område. Har Trygghansa och är jättenöjd!

Får väl bli något sånt så småningom. Jag behöver heller inte vänta på att försäkringen ska löpa ut. Om jag uppfattade det rätt så sa dom att då dom inte kan uppfylla mina behov så kan jag byta när jag vill.

Ring och fråga vad som gäller, det gjorde jag och de var inga problem så länge det räknas som inhängnat område. Har Trygghansa och är jättenöjd!

Ring inte! Det som inte finns på pränt har inte hänt!!!
När jag hade TH sa dom att INGA banaktiviteter utom i SMCs regi omfattades av deras försäkring. Jag har numera bytt bolag.
Ta namn nästa gång och skicka ett mail i stil med att "Vi pratades vid på telefon angående dittan och dattan och jag uppfattade det du sa som så här och så här. Stämmer det?" Begär svar via mail. Åtminstone.

Jag har precis bytt från TH till Folksam av detta skäl. är 38, bor i Sthlm och kör gixxer 750 - Folksam var 2000 kr billigare. Om jag dessutom går SMC sporthojskurs så går priset ner ytterligare 2000 kr. Inget snack om att det är bättre att byta!:tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!