Remus
Radical Riders
Om man är sambo då? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mavve skrev:Hej klappis.
Jag fick sänkt premie på min klass 7-hoj. förra året skulle de ha 24tusen+ nånting för hel/hel och i år ville de bara ha 11.400kr hel/hel.
Trafikförsäkringen på min 400 låg på runt 9tusen förra året, nu ligger en helförsäkring på 6tusen detta året. Så det blir till att äntligen köra lite säkrare i år
Och just d, jag e ju knappa 20 fyllda än så jag e rätt nöjd![]()
Grusbuse skrev:Jag prata med dom om detta förra året och det har med att göra hur skadestatestiken slår mer eller mindre på samma hoj fast olika årsmodeller.
D.v.s. att om TH har haft mer skador på TLR av -00 är -98:ans modell så blir det automatiskt dyrare att försäkra en sån.
Kjelle skrev:Någon som har haft några konkreta erfarenheter av det nya försäkringsklass-system som TH skall ha infört, enligt nya MC-folket? Blev det dyrare eller billigare? Det påstods att det skulle bli billigare för "lite äldre" med klass 7-hoj. Är det så, är det så??
Silwer skrev:helförsäkrar du sånt där gammalt rappel?
GSXR1100R skrev:Ringde och kollade med TH nyss eftersom min premie sänktes på min -90 GSXR1100 från 3000 till 2500 Hel/Hel, jag frågade vad en -03 Gixxer 1000 skulle kosta Helår, Trafik 8, Halv 12 samt Hel 30 tusen![]()
Det blir att harva runt med gamla bettan ett par år till.
/+40 År samt 22 skadefria
Tänk om den blir stulen dåMavve skrev:Varför kan du inte köra trafikförsäkrat då?
Det har jag gjort i 3 år.
När jag trillat har jag lagat det. Det som knäckts har jag skaffat fram från skroten billigare än billigt.
Lätt för dig att säga, som har 55 plus-försäkring; 500 kr/år, hel/hel.GSXR1100R skrev:Tänk om den blir stulen då![]()
30 papp Hel/Hel zon 4 med 22 år skadefritt samt +40, billigt njae inte riktigt vavalmers skrev:Lätt för dig att säga, som har 55 plus-försäkring; 500 kr/år, hel/hel.
Han (handläggaren) förklarade att prisskillnaden är så stor pga att en tiller av årsmodell -00 är mer stöldbegärlig än en -98 :kockoGSXR1100R skrev:Tydligen diffar det mycket beroende på vilken årsmodell man har på sin klass 7 hoj, frågan är var den magiska gränsen går, man kanske skulle köpa en 00:a istället då![]()
Jag har tröttnat på mitt gamla bojsänke och vill ha en RSV-R![]()
Att jämföra med en 00:a RSV-R som idag kostar 4.500 Halv/Hel resp 8.700 Hel/Hel.... sugen att slå till och tjacka en pastakvarn med halvförsGSXR1100R skrev:Ringde och kollade med TH nyss eftersom min premie sänktes på min -90 GSXR1100 från 3000 till 2500 Hel/Hel, jag frågade vad en -03 Gixxer 1000 skulle kosta Helår, Trafik 8, Halv 12 samt Hel 30 tusen![]()
Det blir att harva runt med gamla bettan ett par år till.
/+40 År samt 22 skadefria
GSXR1100R skrev:Tänk om den blir stulen då![]()
Remus skrev:Om man är sambo då?![]()
Nu pratar duGSXR1100R skrev:Att jämföra med en 00:a RSV-R som idag kostar 4.500 Halv/Hel resp 8.700 Hel/Hel.... sugen att slå till och tjacka en pastakvarn med halvförs![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |