TRX-tråden

Körde själv med biltemas synt ett par tusen mil i min trx. Inga bekymmer som jag själv är kapabel att härleda till oljan.
 
Läste nånstans att ok-q8s sbk racing olja innehåller sånt där zinkdyacrap och det är väl typ samma pris som biltemas race olja. Kan va bättre kanske :hihi
 
Själv kör jag bara med yamalube i hoj! :hihi

Men nu läste jag om nån som kapa 5 coils på sina framfjädrar för lite högre springrate.

http://www.motorcyclesurvey.com/reviews/yamaha/trx850/

Men hur gör man i änden som blir kvar, behöver man böja till eller svetsa på nåt eller kan man bara låta änden vara och sätta i fjädrarna igen?

Någon som vet eller har testat?
 
Last edited:
Moi!
Några ovärdiga räkmacke frågor!
Behöver råd om 1/2 trxen......
Ni som kört bana,vet jag har dikuterat utväxling här på tråden,hittar dock inte de inläggen!!!
OM jag vill ha lite banorienterad drevning (=bättre toppfart sämre körbarhet på låga växlar) Vad är rimligt???
Har kollat Gearing commander och så men det är bara på "skärmen" men vad är körbart på ricktigt?????
 
Har testat 17/38, lite skillnad mot standard. Men bara marginellt på topp och lååångsam acc.
För att vara lite tråkig så kör en drevning som ger bra acc...vill du åka fortare byt hoj!
 
Har tänkt att åka fortare med det jag har:rolleyes:Lol
Får rota vidare på tråden och se om jag hittar inlägget.
P.S Feltemas olja har funkat bra för mig, men med mina hjärnspöken så kanske jag bytt olja
oftare än jag skulle gjort med premium olja!!??!!
 
Turbo är väl det som ger mest bang/buck, stadiga siffror jag har lagt på bettan. Som sugmotor är väl 100 på slangen det man kan räkna med. Köper du en billig RSV så har du lite mer att komma med.

Men, skall du köra fortare med TRX:en...kurvig bana (kullen) 16/40 drevning...räkna med att bli omblåst ordentligt på rakan men om du lär dig köra som Jåke kommer du ikapp i kurviga partier.

Tänk på att hojen snart är 20 år och var inte ens -95 en värsting :D
Motorn är ju faktiskt utvecklad ifrån XTZ750 för att köra paris/dakar med :fakta
 
Tål att grubblas på!
Ska försöka ställa på 1/1an i veckan som kommer så att det blir nått åka av överhuvudtaget denna säsong..........
Göra något vettig och kanske komma iväg på några eller någon SMC bandag.
Har varit sjukt dåligt med sån och jag om någon behöver det:rodnar
 
Drevning och bankörning... Dreva så lågt att du inte varvar ur på slutet av raksträckan (och att du inte sabbar någon viktig kurva pga att du ligger fel på varvtal)

Jag har ännu inte dragit in på rött på 5:ans växel trots betydligt mer än originaleffekt. Eventuellt kanske det skulle kunna hända på Atorp, jag har bara kört en gång där, och det var min första bankörning, så det räknas liksom inte. Problemet kan väl eventuellt uppstå om man blir betydligt snabbare, då blir det ju lättare att nå topphastighet lixom...

Topphastighet på rakan beror på så mycket annat. Hög lägstahastighet, sätt utgången perfekt, och börja accelerera tidigare än din konkurrent, så kan hen (:D) få det svårt att ta igen det trots effektövertag. Till och med literklubbor kan bemästras på det sättet, om piloten är lite harig med påslaget...

TRX:er kan f.ö. piskas av motarder trots betydligt lägre topphastighet och effekt. Har jag fått berättat alltså, av en kille jag känner :rodnar
 
Last edited:
Ja det blir väl till att testa vid tillfälle, får prova med orginal och se vart landet ligger..............
 
Jaha då har man ute och kört lite i helgen och det gick ju bra fast det var kallt :rolleyes:

Kom fram till att jag vill ha nåt nytt bakdäck så vilket sportouringdäck har sportigast eller åtminstone sportig profil? Z6 angel eller vad, nån som har nåt bra tips?

:hej
 
Last edited:
Back
Top