TRX-tråden

Angående drevning, beror ju ganska mycket på hur fort du kör. Så det skulle inte vara det första jag ändrade på, men jag kan rekommendera att antingen gå upp 2 kugg bak som jag tyckte var en vettig kompromiss mellan gata och bana. Eller gå ner 1 kugg fram, kanske i kombo med större drev bak.
Man brukar normalt dreva bort ettan, men TRX saknar ju redan en växel och är högt drevad så det blir lite tokigt. Min varvade iaf rött på 5an innan broms på Gelleråsen med min drevning, å då är inte jag toksnabb direkt.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 
"...å då är inte jag toksnabb direkt."
Jo.

Du och T-rex hörde definitivt till de toksnabba på TRX:erna. 240ish på Gåsen? Jag brukar iofs ha fullt upp med annat än att kika på hastighetsmätaren/varvräknaren i slutet på rakan, men har en känsla av snarare 210 för mig. Belyser ju att utgångshastigheten ur kurvan innan rakan är grymt viktig. Jag har alltid fegat lite i just den...
 
Bensin i oljan

upptäckte jag att jag hade när jag skulle byta olja i helgen och misstänker därför någon form av förgasar-knas och nu blir det inlämning till mek-kunnig gubbe. Är det någon som råkat ut för samma sak?
 
Bensin i oljan

upptäckte jag att jag hade när jag skulle byta olja i helgen och misstänker därför någon form av förgasar-knas och nu blir det inlämning till mek-kunnig gubbe. Är det någon som råkat ut för samma sak?

En del på engelska vars membran i soppakran gått åt h-vete och då har kranen blivit som på "prime" och soppa fyllt upp motorn. Spekuleringarna har varit att ethanol varit boven och sabbat membranet då dom som haft det tankat lågoktanigt....spekulationer som sagt men riv isär kranen och kolla.
 
Last edited:
Läste jag 240 i slutet på rakan på G-åsen på en Trx??????
Och joke du är mycket snabbare är vad jag någonsin kommer att vara!
Men det var precis den infon jag behövde!!!
 
Nejdå, så mycket effekt har den inte :-)
Nerdrevad gjorde den bara runt 210 en bit in på rött vill jag minnas. Men det fick man åka på en stund... Det krävs ganska mycket effekt för att komma upp i högre farter, så där spelar det ingen roll hur du drevar.

iPhone: Promoting computer illiteracy since 2007
 
Last edited:
Jo.

Du och T-rex hörde definitivt till de toksnabba på TRX:erna. 240ish på Gåsen? Jag brukar iofs ha fullt upp med annat än att kika på hastighetsmätaren/varvräknaren i slutet på rakan, men har en känsla av snarare 210 för mig. Belyser ju att utgångshastigheten ur kurvan innan rakan är grymt viktig. Jag har alltid fegat lite i just den...
Det behövs precis som Jåke säger betydligt mer pulver i maskin för att få TRX-en att passera verkliga 210. Vill minnas att min (-1 kugg fram) visade näääästan 220 mätarfart efter en ganska lång fullgaskörning på det tyska motorvägsnätet. Man är ju inte snabbast på Anderstorpsrakan med TRX om man inte följer Anehalls exempel. Den maskinen är väl inte så värst snabb i dagsläget heller :7peta
 
Förresten, är det ingen här som vill åka på Sviestad 27/5? Buffas lite med andra twinnar och diverse löst folk på Apriliaklubbens bandag? Vore kul om nån dök upp :)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 
Skall för skoj skull GPS mäta den, gjorde det på nya firmabilen och den var 7 km/h under med vintersulor och 5 med sommardäck. Bra att veta så man inte kör för långsamt! :tummenupp
 
Förresten, är det ingen här som vill åka på Sviestad 27/5? Buffas lite med andra twinnar och diverse löst folk på Apriliaklubbens bandag? Vore kul om nån dök upp :)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Det låter lockande. Ska iofs de 2 efterföljande helgerna till GR. Inte säkert att det är helt sambo-kompatibelt... Måste man anmäla sig och stöka, eller kan man glida förbi om kompabiliteten säkerställs mha någon patchning?
 
Det låter lockande. Ska iofs de 2 efterföljande helgerna till GR. Inte säkert att det är helt sambo-kompatibelt... Måste man anmäla sig och stöka, eller kan man glida förbi om kompabiliteten säkerställs mha någon patchning?
Dekaltrim av input kan avhjälpa eventuella kompabilitetsproblem, i övrigt kan jag nog inte svara bestämt på frågan. Som Orsa kompani ungefär...mer än att det i dagsläget ungefär 5 veckor före dagen M är knappt 40 platser lediga. Jag kommer troligen ha med mig Laila och hoj i en buss även om hon inte kommer anmäla sig före. Risken är stor att uppenbara hål i brandväggen måste uppdateras på plats :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top