TRX-tråden

jo har ju kört där 3-4 ggr men inte lelleveckan jo den e riktigt kul bana o köra på....ja när slutar vintern..

hej har sålt trxen har köpt en cbr 600 f ..hade haft trxen i 7 år kul byta lite...ha det bra...

Baby is home, med roligare gaffel insatser och motor...med mera!
2012-03-14-007.jpg

Cockpit
2012-03-14-008.jpg

Tachorings
2012-03-15-009.jpg

Last edited:
Nej nu får det fan vara bra tills vi skall öka kompressionen som bara ligger på 11,2:1 med dessa kolvar.
Fan första året med restskatt...nya firman dragit fel tabell! :huvet

Sweet KW! Ska bli intressant att höra dina intryck!

Framgaffeln är grym, motorn drar nåt så in i helsicke...kommer fortfarande ordentligt vid 5k och uppåt. Akrat står väl för det, skall testa kayla´s nya system på engelska med större headers och se vad som händer med kurvan. Också shoppat 60mm billet trattar till fuggarna så effekten kommer ner lite lägre.
Har tagit det rätt lugnt då allt är nytt och kedjan är svettigt nära motorfästet....mer kommer senare.

Sweet KW! Ska bli intressant att höra dina intryck!

Framgaffeln är grym, motorn drar nåt så in i helsicke...kommer fortfarande ordentligt vid 5k och uppåt. Akrat står väl för det, skall testa kayla´s nya system på engelska med större headers och se vad som händer med kurvan. Också shoppat 60mm billet trattar till fuggarna så effekten kommer ner lite lägre.
Har tagit det rätt lugnt då allt är nytt och kedjan är svettigt nära motorfästet....mer kommer senare.

Har inte i den här tråden att göra...........längre.

Tar mig ändå friheten att att tala om att jag tycker ditt bygge är grymt coolt! Gissningsvis kommer aldrig prestandan i stå i proportion till de ohemula summor du verkar kasta på traktorn. Det tycker jag är trevligt. Fortsätt plöja ner löjliga belopp i hojen, vill se var det bär hän.:dummer:tummenupp

Olja

Läste i en oljetråd att äldre moppar t.ex trx inte ska köras på biltema helsyntet pga den är till för moppar med katalysator och därmed inte innehåller zinkdyacrap eller vad det nu heter och kammar vipor eller något då kan skadas. Ligger det någon sanning i detta eller kan min 4l funk biltema race användas?

Olja

Läste i en oljetråd att äldre moppar t.ex trx inte ska köras på biltema helsyntet pga den är till för moppar med katalysator och därmed inte innehåller zinkdyacrap eller vad det nu heter och kammar vipor eller något då kan skadas. Ligger det någon sanning i detta eller kan min 4l funk biltema race användas?

Jag vill gärna tro att det är liknande material i kammarna oavsett katalysator eller inte. Speciellt som det suttit kat på bilar sedan 80-talet... Jag har nog inte sett någon olja med texten "endast för katalysator" heller. Men det är mitt resonemang, det funkade i min.

Back