TRX-tråden

Trevligt! Ska du bara använda cylindrarna, eller?

Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!
 
Är det bara att bulta på, el får du mixtra en massa?
Skojj projekt iaf! :D :tummenupp
Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!
 
Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!

Köra med TRX-topp löser väll det där med motorfästen, eller hur?
 
Fasiken vad coolt. Det ska bli kul att följa detta projekt KW!!!!

Var hittar du all tid till dessa ständiga omändringar och stora projekt? Ingen fru? Snuskigt rik? :rolleyes:


Lycka till med motorn iaf!
 
Damn damn damn! Första förstörda bakan (av en skruv) sedan jag köpte min första båge -99! :huvet
Sedär, händer inte alltför ofta. Jag har inte lyckats än, å då har jag varit i farten lite längre än dig. Kör du 180 (kommer inte ihåg om du bytte) och är i behov av nåt billigt att klara resten av säsongen är det bara att du hör av dig!
 
Sedär, händer inte alltför ofta. Jag har inte lyckats än, å då har jag varit i farten lite längre än dig. Kör du 180 (kommer inte ihåg om du bytte) och är i behov av nåt billigt att klara resten av säsongen är det bara att du hör av dig!

Tackar, men som tur är har jag ett helt nytt 180 däck som stått i hallen sedan i somras. Bara jag får bytt innan lördag, skall ju bli gött väder säger dom! :tummenupp
 
Moi!

Måste fråga,är det Killerwhale som har något som kallas "Super Cans" på
TRXen??? Om så .... Vad är det? Vad gör den? Hjälper den/dom till att hålla ned db??? :va

Mvh curlyb
 
Moi!

Måste fråga,är det Killerwhale som har något som kallas "Super Cans" på
TRXen??? Om så .... Vad är det? Vad gör den? Hjälper den/dom till att hålla ned db??? :va

Mvh curlyb

Polarn har lånat originalkrökarna med SC på...
Många rör (Akra 2-1) är utformade för toppeffekt vilket gör att låg/mellanmos blir lidande. SC hjälper till där.
Det är inte meningen men jag tycker nog att dB blir lite lägre...
 
Men du har klarat att åka med väl stoppade "muller" burkar och klarat Db gränserna på bana?? Grubblar som f#€ hur jag ska lösa det med ett lättare och med lite tur effektivare system än orginal. Vill även ha det kortare och då verkade SC kunna va intressant att titta på om det hjälpte både Db och mellan register.
 
Men du har klarat att åka med väl stoppade "muller" burkar och klarat Db gränserna på bana?? Grubblar som f#€ hur jag ska lösa det med ett lättare och med lite tur effektivare system än orginal. Vill även ha det kortare och då verkade SC kunna va intressant att titta på om det hjälpte både Db och mellan register.

Reglerna på dom banor jag kört på är så hårda så jag har inte chansat utan kört med original "kraschpuckar". Dessutom låter min bra mycket mer nu efter jag portade toppen. Men, burken jag har på akrat nu är "dual port" och stänger man den stora låter den inte så mycket.
 
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...

Jag har nu mappat helsystemet med dB-killers i. Jag tappar ett par häst på topp, men också ett par kilon.

Att köra med originalsystemet i på bandagar är, förutom vikten och böket, ett bra alternativ. Originalsystemet ger riktigt bra effekt och dämpning. Såg nåt test av slip-on för TRX i en tysk tidning för länge sen, och det var ingen slip-on som gav bättre kurva/topp.
 
Jag har ett par LeoVince burkar men är inte nöjd ! Får nog ta en fet funderare på vad jag ska göra..... Rev ut motorn härom kvällen på den som jag skruvar med och har i princip sålt den jag kör med för att slutföra vraket som blivit stående........ Känns som det är dags för en "att göra" lista, och att följa den! Annars kommer den inte sitta ihop till våren. Man blir sjukt sugen när man ser vad vissa gör och planerar här på tråden!
 
Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!

coolt...
 
Kåpa

Jag har gjort kaffeved av min frontkåpa och behöver köpa en ny, har fluktat lite på nätet och hittat kåpa från skidmarx.co.uk för drygt 100 pund plus frakt och det är första alternativet just nu... vill inte lägga ner allt för mycke stålar.

Vad säger expertisen? någon som har deras kåpa på sin moppe? andra prisvärda kåpor? någon fräsig kåpa från annan hoj som kan passa utan allt för mycke jobb. Helkåpa vore också ballt men det blir nog för dyrt och sen vetefan om jag kan modda en helkåpa så den passar grisen..
 
Jag har gjort kaffeved av min frontkåpa och behöver köpa en ny, har fluktat lite på nätet och hittat kåpa från skidmarx.co.uk för drygt 100 pund plus frakt och det är första alternativet just nu... vill inte lägga ner allt för mycke stålar.

Vad säger expertisen? någon som har deras kåpa på sin moppe? andra prisvärda kåpor? någon fräsig kåpa från annan hoj som kan passa utan allt för mycke jobb. Helkåpa vore också ballt men det blir nog för dyrt och sen vetefan om jag kan modda en helkåpa så den passar grisen..

Kolla här också: http://www.diopa.com/Shop/shop.html
 
Jag har gjort kaffeved av min frontkåpa och behöver köpa en ny, har fluktat lite på nätet och hittat kåpa från skidmarx.co.uk för drygt 100 pund plus frakt och det är första alternativet just nu... vill inte lägga ner allt för mycke stålar.

Vad säger expertisen? någon som har deras kåpa på sin moppe? andra prisvärda kåpor? någon fräsig kåpa från annan hoj som kan passa utan allt för mycke jobb. Helkåpa vore också ballt men det blir nog för dyrt och sen vetefan om jag kan modda en helkåpa så den passar grisen..

Har för mig det var skidmarx kåpa jag köpte men la ner projektet, den var så dåligt gjuten så spackeljobbet skulle bli gigantiskt. När jag köpte nederdelarna från Diopa så var det Düsk kvalität! :tummenupp
 
Back
Top