TRX-tråden

Hejsan

Jag behöver hjälp NU! ska på banan på måndag-tisdag (Gelleråsen)
Upptäcker att mina bromsskivor oroväckande nog närmat sig tjockleken av ett asplöv. Någon som bytt till Wave, ISR eller annat som då har ett par framskivor liggandes, och gärna byter dem mot ett antal sedlar o mynt?? Från vilka andra modeller skulle skivor passa tror ni?, tidiga R1 Thundercat, Thunderace, YFZ ?? tänkte i så fall utvidga sökonmrådet på skrot. Kanske blir detta sista sommaren med denna hoj, vill ej lägga ut förmögenhet på den, men vill ju ändå slippa använda någons baklucka som stoppkloss ;-) På banan skall man ju ändå bromsa så lite som möjligt, eller hur var det nu.....

mvh NLX 567

Jag har liggandes i garaget, tror dom var 3,6 eller 3,8....hur som inom specen.
Du kör inte biltema klossar kanske? Åt bra i polarns skivor...
 
Uppdaterar efter att (äntligen) ha bänkat hojen.

Resultat (på bakhjulet då)

Effekt: 87 hk
Vrid: 81 Nm


"Slutliga" inställningar med Keihin 41 samt öppna filter modell DNA (som K&N)

TPS är fortfarande aktiverad samt att avgassystemet är med andra slutrör dock original från front till slutrör. Varvar utan problem in i rött område på alla växlar =)

Fuel screw 1,5 turns out (skall ev, justeras 0,5 varv till enligt bänkman)
Slow jet #48
Slow air screw precis under 1 varv ut
Jet needle OC-EMP / samma nål men två hack högre (brickan näst längst ned - ganska mycket fetare i mellanregister alltså, och blev rätt!)
Main jet #170+ (Ja KW du hade HELT rätt om main!!!)

Acc-pumpen blev bra precis som den är i original.


Summa-summarum: Mycket bra! Supernöjd.

Hoppas detta kan vara till hjälp för någon annan.
 
Uppdaterar efter att (äntligen) ha bänkat hojen.

Resultat (på bakhjulet då)

Effekt: 87 hk
Vrid: 81 Nm


"Slutliga" inställningar med Keihin 41 samt öppna filter modell DNA (som K&N)

TPS är fortfarande aktiverad samt att avgassystemet är med andra slutrör dock original från front till slutrör. Varvar utan problem in i rött område på alla växlar =)

Fuel screw 1,5 turns out (skall ev, justeras 0,5 varv till enligt bänkman)
Slow jet #48
Slow air screw precis under 1 varv ut
Jet needle OC-EMP / samma nål men två hack högre (brickan näst längst ned - ganska mycket fetare i mellanregister alltså, och blev rätt!)
Main jet #170+ (Ja KW du hade HELT rätt om main!!!)

Acc-pumpen blev bra precis som den är i original.


Summa-summarum: Mycket bra! Supernöjd.

Hoppas detta kan vara till hjälp för någon annan.

djävl bra siffror....
 
Spooked. Japp - kurvan ser läskigt jämn och fin ut =)

Körde bänk via Mitonga racing (i Lomma då) och har jämn effektkurva. Vridet ligger jämnt men hade ett litet hack i kurvan (måste kolla). Känns väldigt bra iaf.

KW - jag tog aldrig en mätning före =( så det blir bara gissningar.

Men hojen är framförallt väldigt körbar. Utan tvekan i princip överallt och även med häftiga gaspådrag. Dock funkar det inte att spetta järnet från låga varav - då får man det där brölet from hell som antyder en motor som jobbar för att andas korrekt (dock så stallar den aldrig, den kommer även med denna gasteknik om än segare). Däremot kan jag ganska så brutalt rulla på gasen. Det var som Hans sade en gång i denna tråd - att man får utveckla en ny teknik när man accar och numera förstår jag vad han menar.
 
Lomma, nu när du har vadat ut i modifieringsträsket är det väl bara att fortsätta? Ingen återvändo. :D
Plussa på lite chassieuppgraderingar så har du en riktigt skoj hoj!:tummenupp
 
Last edited:
Har någon av er planerat någon körning på Gotland ring i sommar o i så fall när?
 
tändningslåset

Mitt tändningslås har börjat kärva lite, får jucka och trixa lite innan det går att vrida om... ska börja använda andra nyckeln och smörja lite för å se om det blir bättre.

om det inte blir bättre; någon som har ett het tips på hur problemet löses?
 
Mitt tändningslås har börjat kärva lite, får jucka och trixa lite innan det går att vrida om... ska börja använda andra nyckeln och smörja lite för å se om det blir bättre.

om det inte blir bättre; någon som har ett het tips på hur problemet löses?

Samma här, blev något bättre med lite smörjning men är förmodligen slitageproblem. Det är likadant på Suzukin, men den är ju ungefär lika gammal också.
 
Nu när jag använder reservnyckeln i stället så är det inga problem. Det verkar som det är nycklarna som slits.
 
Mitt tändningslås har börjat kärva lite, får jucka och trixa lite innan det går att vrida om... ska börja använda andra nyckeln och smörja lite för å se om det blir bättre.

om det inte blir bättre; någon som har ett het tips på hur problemet löses?

min e oxå så ibland..spec om man använder låset..blir ju lite bättre om man smörjer

Har någon av er planerat någon körning på Gotland ring i sommar o i så fall när?

alltid kul bränna på ringen vet inte när än...
 
Last edited:
Lomma, nu när du har vadat ut i modifieringsträsket är det väl bara att fortsätta? Ingen återvändo. :D
Plussa på lite chassieuppgraderingar så har du en riktigt skoj hoj!:tummenupp

Gaaaahhhhhh! Det där är nästan elakt :rolleyes:

Men jo. Bromsarna har ju redan fått sitt och nu ittar jag på framgaffeln som så många andra av er har gjort. Funderar på att "nöja" mig med bättre fjädrar i gaffeln och ny gaffelolja.

Nätt hoj men känns lång i kurvorna (?) - man får jobba lite med att ta ner den. Grym i utgångarna iaf.

Ha det gott alla.
 
Gaaaahhhhhh! Det där är nästan elakt :rolleyes:

Men jo. Bromsarna har ju redan fått sitt och nu ittar jag på framgaffeln som så många andra av er har gjort. Funderar på att "nöja" mig med bättre fjädrar i gaffeln och ny gaffelolja.

Nätt hoj men känns lång i kurvorna (?) - man får jobba lite med att ta ner den. Grym i utgångarna iaf.

Ha det gott alla.

Nänänä, bara klart och tydligt.:D
Dagens tips är att du köper rätt fjädrar från början så du slipper köpa nya om du får för dig att pilla dit emulatorer.
 
Tebax i sommarsverige, efter en veckas vårvinter i das Vaterland...

@Lomma
Kul att du blev nöjd! Har du möjligen lust att viderebefordra dina diagram? Jag jagar ett försvunnet mellanregister, möjligen har du fått det :D (Nä, inte så allvarligt med mitt mellanregister, men det är alltid kul att jämföra kurvutseende!) Tycker du att du får jobba med att lägga ned? Vad har du för däck, sänkt fram/höjt bak?

@Demolition
Det är en feature, även om du glömmer nyckeln i, så tar det 2 minuter innan buset kommer iväg... Likadant med min

@Rauken
Jodå, ska med på andra helgen som Actionpics anordnar. Verkar trots minutiösplanering bli första bandagen för året. Hade tänkt försöka hinna med några varv pååtminstone en go-cart bana innan för att se att allt sitter på plats...

@nlx
saknar race-rapport... :D
 
Prexis. När jag köpte min så var locken på gaffelbenen jämt i nivå med styrkronan. Som gammelknutte och van vid att verkligen brottas med en del hojar så tänkte jag inte så mycket på det. Fixade dock ett uppstick efter att ha läst tråden och sett bilder där alla trixies hade uppstick på gaffen.
Och höjning bak med ca 30mm och hårdare fjäder.
Nu är det nästan ; dutt på styret och pang in i kurvan.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top