TRX-tråden

Är nog många som har det men flatslide downdraft är nog inte många, har dock för mig att YZF750 SP hade det!?
Sen vete fanken om det lönar sig att köpa ett set som måste byggas om....

På vilket sätt måste dom byggas om? Håller på och kolla lite på Ebay om det skulle dyka upp något men det är inte lätt att veta vad som kan passa.:)

Pluggen; skrev:
På vilket sätt måste dom byggas om? Håller på och kolla lite på Ebay om det skulle dyka upp något men det är inte lätt att veta vad som kan passa.:)

Har för mig att det finns ett kit till med mikunis till ducce 900ss. Förgasarna är de samma som till trx. tdmr 40 heter de tror jag. Insugen kan inte va de samma.

Va ä de för en latjo liten pryl?

Innehåller det mesta, kan programmera tändkurvan...shiftlight....quickshifter. Och inte speciellt dyr, men man skall nog ha trimmat ordentligt för att få ut så mycket som möjligt.

Det är bredden på bryggan som förmodligen får göras om, och insug som sades. Sedan måste dom såklart synkas osv....

Last edited:
Säkerligen inte, vet att phuk72 på engelska forumet kollat in på just detta och kom fram till att det inte skulle löna sig. Men iofs så beror det på valuta och vad man har för polare :tummenupp

Polare och polare, dom på maskinverkstaden på mitt jobb är mutbara.:D Ett flång nytt Mikuni TDMR kit skulle kosta £1193.49 med frakt från England...

Ni som kört med wilbers gaffelfjädrar och bytt till öhlins, hur mycket bättre blev det?

ok. fick för mig att du också hade kört med båda sorterna.

Apropå inget, har nu kollat ventilspel på min 96a, tidigare än de "bra" ramnumren . Perfekt spel! Den har nu rullat 4700mil.:Bugar peppar peppar ta i trä...

Last edited:
ok. fick för mig att du också hade kört med båda sorterna.

Apropå inget, har nu kollat ventilspel på min 96a, tidigare än de "bra" ramnumren . Perfekt spel! Den har nu rullat 4700mil.:Bugar peppar peppar ta i trä...

Jag är också på väg att kolla, min har gått nåra hundra mil till och är också ett tidigt ex. Håller tummarna för att jag ska ha lika stor tur!

Har kollat mina ventiler nu oxå och de såg bra ut. Min gått 4700 och är en -97a.
Skönt att veta allt det är ok nu iaf.

Jag måste också kolla mina ventiler, den böjar låta som en gammal diesel märkta jag sist jag körde den.:brinnerup

Ni som kört med wilbers gaffelfjädrar och bytt till öhlins, hur mycket bättre blev det?

Är väl bara Hasse som gjort det men han kunde ju inte nyttja Öhlinsfjädrarna pga. sina emulatorer.....

Du har ju klämt på min med Wilbers progressiva, och den var ju mjukare än din konstigt nog. Öhlinarna är borta och Racetech sitter i nu. Betydligt stummare med Racetech men mjukare än Öhlins (men det har som sagt sin förklaring då jag fick 20 mm extra förspänning pga emulatorerna...), men jag har svårt att komma med praktiska erfarenheter, det har mest blivit runt kvarteret testande.

Last edited:
HansJ; skrev:
Du har ju klämt på min med Wilbers progressiva, och den var ju mjukare än din konstigt nog. Öhlinarna är borta och Racetech sitter i nu. Betydligt stummare med Racetech men mjukare än Öhlins (men det har som sagt sin förklaring då jag fick 20 mm extra förspänning pga emulatorerna...), men jag har svårt att komma med praktiska erfarenheter, det har mest blivit runt kvarteret testande.

Jo men du körde med större luftspalt än jag, va? 125 mm på min och 15wolja dårå.

110 mm, 15 W :D

Och luftspalten ska ju bara påverka sista 1/3:en :va Kan du ev. ha längre distanser i än original? Ska passa på att mäta mina nu i veckan.

110 mm, 15 W :D

Och luftspalten ska ju bara påverka sista 1/3:en :va Kan du ev. ha längre distanser i än original? Ska passa på att mäta mina nu i veckan.
I häftet som följde med wilbersfjädrarna stod det att minskad luftspalt minskar progresiviteten.
Min kanske är behäftad med sån där statisk friktion som alla fjädringsgurus svär ve och fasa över?:D
Di däringa distanserna... två brickor och ett rör. liknar det som är i mekboken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman