TRX-tråden

Jag fick ge 330 Euro plus 19% tysk moms för två kolvar. Fast då får du handla av ett tyskt enmansföretag på vischan. Möjligt att England är ett bättre alternativ, med tanke på hur pundet står?

Ojämn/låg komp kan ju vara andra saker också, brända ventiler, taskigt ventilspel, slitna ringar, blåst topplockspackning. Mina lopp var slitna, men inte så mycket utanför toleranserna enl. verkstadshandboken, och jag antar att det rullar en hel del TRX:er som är mer slitna, utan andra problem än hög oljeförbrukning. Men har du stålar och tycker det är kul, så kör på!
 
Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)
Välkommen! å grattis till ett kul hojval!:tummenupp
 
Ahhh, tack skall ni ha allihopa.

Blåset är fixat. Min tolkning av forumet är att om jag måste välja (jepp, jag måste... kr) så verkar de vettigaste uppgraderingarna vara broms samt flatslides.

Har fått fatt i ett par bromsok till en gammal R1.

Dum fråga kanske men finns det någon särskild flatslide som rekommenderas för vardags / gatbruk? Allt från lätt körbarhet tiill kallstart osv.

Schysst forum!
 
Måste ändå tycka att det är rätt coolt med folk som är så entusiastiska och lägger ner massor med tid, omsorg och stålar på de här hojarna. Rätt fränt att äta modern sporthoj med något som motormässigt i standardutförande är det på två hjul som ligger trädgårdstraktorn närmast i släktskap. Hehe
 
Lomma; skrev:
Ahhh, tack skall ni ha allihopa.

Blåset är fixat. Min tolkning av forumet är att om jag måste välja (jepp, jag måste... kr) så verkar de vettigaste uppgraderingarna vara broms samt flatslides.

Har fått fatt i ett par bromsok till en gammal R1.

Dum fråga kanske men finns det någon särskild flatslide som rekommenderas för vardags / gatbruk? Allt från lätt körbarhet tiill kallstart osv.

Schysst forum!

Blåpunktade bromsok är bra grej att börja med ihop med att man fixar till framgaffeln med viktanpassad fjäder. Särskilt om man som jag är begåvad med en klädsam rondör. Orginalfjädern, har jag för mig, är tänk till förare på ca 70 pannor.
Flatslides brukar dyka upp ibland på engelska och tyska e-bay. Vilka som är bäst tror jag Hasse och Killer har mest koll på av de som är aktiva här i tråden.
 
Ska man lista efter nödighetsgrad med ny TRX, så är nog följande rätt generellt?

Motor, olja, filter och ventilspel.
Gaffel, nya fjädrar och ny olja gör underverk för en billig peng (ev testa lite olika oljor, cartiridge-kit osv, men det är överkurs)
Du borde inte behöva bänka om det bara är slip-on du satt på, de går rätt fett original...
Däck
R1/R6 bromsar
Luftburksmoddning. alternativt flatslides, fast nu måste du börja bestycka och bänka...

Finns 2 alternativ av flatslides, Mikuni TDMR40 eller Keihin 41 (finns som 39:or också). Mikuni har choke och acc-pump, Keihin finns utan choke men det löser sig ju med acc-pump. Keihin ska ge lite mer topp och Mikuni lite mer mellanregister, tveksamt om man märker det vid körning, det är nog taget från bänkkörning.
 
Hallå igen. Har snackat med Ebos i Malmö om en eventuell portning av toppen samt hittade även dessa i Tyskland;

http://www.kedo.com/products/32291.html

Blås, klart.
Broms, klart.

Och så lite effekt till farbrorn...

Vad tror ni om priset på förgasarna?
 
Hallå igen. Har snackat med Ebos i Malmö om en eventuell portning av toppen samt hittade även dessa i Tyskland;

http://www.kedo.com/products/32291.html

Blås, klart.
Broms, klart.

Och så lite effekt till farbrorn...

Vad tror ni om priset på förgasarna?

Det är nog svårt att slå, men prova hos Mr Topham, www.topham.de. Han pratar bra engelska, och jag tror att det är han som leverar faktiskt till Kedo. Finns en kille till i Tyskland, Huby på www.bergwerkstatt.de, men han är inte riktigt lika vass som Topham. I och med att pundet rasat, kan det kanske vara idé att höra med nån engelsk firma också?

The bug has bitten...
 
Japp.

And it has bitten hard. Fast det är väl inte så konstigt egentligen... En helt underbar båge som redan i original fick mig frälst med dess mångsidighet och coola attityd.

Mycket vill ha mer har aldrig varit mera sant =)
 
Är 1500:- för en förgasare somk gått ca 2800 ett bra pris?

Hur mycket skulle ni lägga?

Förövrigt har min hoj nu varit inne på en ventilkoll. Har kört ca 4700 men det såg bara bra ut.

Nu blir det lite skruvande och puttsande i vinter.
 
Det vore väl perfekt i så fall? Roligare bana, och färre fylleburnande fjunisar?
:D

Jo det är sant att kvällarna där kan man skita i. Tänkte mer på Bankörningen som blir inte så långt ifrån där jag bor så man slipper jiddra med boende och billig avgift per dag. 400kr/dag x 4 eller vad det var i somras när TripleKungen åkte. Själv missade jag det eftersom det var öringfiske i Vapstälven inbokat den veckan.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top