TRX-tråden

hålla hålla :)

har precis påbörjat att bygga om min trx till streetfighter, men jag vill inte hålla på och kapa i ramen osv känns alltid bra att kunna få grejerna till orginal:) så finns det nån som kan ha tips på bakände som passar utan större ingrepp?
 
hålla hålla :)

har precis påbörjat att bygga om min trx till streetfighter, men jag vill inte hålla på och kapa i ramen osv känns alltid bra att kunna få grejerna till orginal:) så finns det nån som kan ha tips på bakände som passar utan större ingrepp?

Är väl egentligen endast denna som passar rakt av då den är gjord för trx...

EBAY
 
Nya burkarna kostade 119£ och det kändes billigt, trillade precis över ett akra helsystem för 115£....kunde inte låta bli, skall bli kul att testa :)
 

Bifogat

  • TRX_sepia_small.jpg
    TRX_sepia_small.jpg
    197 KB · Visningar: 63
Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)
 
Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)

Flatslide gasare och kasta luftburken, samtidigt så är väl det strax under halva priset av en turbokonvertering om man kör budget och skillnaden är ~+10hk - +70/80hk!
 
Flatslide gasare och kasta luftburken, samtidigt så är väl det strax under halva priset av en turbokonvertering om man kör budget och skillnaden är ~+10hk - +70/80hk!

Måste man kasta luftburken, kan man inte bara lägga den i garaget?:va:D

@Lomma: Jag skulle uppgradera bromsarna med ok och pump från R1 tillsammans med stålomspunna slangar. Bromsarna och nya fjädrar i framgaffeln var ett lyft för min hoj...:)
 
Passar R1 bromsok rätt av? Alla årsmodeller?

Vilka fjädrar i framgaffeln?

Flatslides "har jag hört" kan vara kinkiga när man kör i stadstrafik? Trodde att kanske dynojet räckte...

Hojen är ju helt klart läcker som den är men lite mer kraft både i acc och stopp vore inte fel.

:)
 
Måste man kasta luftburken, kan man inte bara lägga den i garaget?:va:D

@Lomma: Jag skulle uppgradera bromsarna med ok och pump från R1 tillsammans med stålomspunna slangar. Bromsarna och nya fjädrar i framgaffeln var ett lyft för min hoj...:)

Asch, jag slängde den i containern! :D

Passar R1 bromsok rätt av? Alla årsmodeller?

Vilka fjädrar i framgaffeln?

Flatslides "har jag hört" kan vara kinkiga när man kör i stadstrafik? Trodde att kanske dynojet räckte...

Hojen är ju helt klart läcker som den är men lite mer kraft både i acc och stopp vore inte fel.

:)

Upp till 03 passar det sen blev dom radiala, sen finns det "silverspots" av senare modell.
Flatslides tycker jag är bättre i trafik just för att man har mycket bättre gaskontroll, gasarna gör det du säger till dom mer än standard som är väldigt av/på....
Det skall sägas att jag har högkomp kit vilket gör att den kommer från 2000 varv redan.....
 
Last edited:
Last edited:
Är det någon större skillnad mot original? Jag är lite sugen att pröva 878-kitet...

Om du inte ska köra hela paketet, eller att dina cylindrar/kolvar är slitna och du ändå måste borra om, så satsa pengarna på flatslides i stället. Det är skillnad, men pris/prestanda är bättre med fuggarna!
 
Om du inte ska köra hela paketet, eller att dina cylindrar/kolvar är slitna och du ändå måste borra om, så satsa pengarna på flatslides i stället. Det är skillnad, men pris/prestanda är bättre med fuggarna!

Lutar väl åt hela paketet, men jag tänkte börja med kolvarna.:)
 
Lutar väl åt hela paketet, men jag tänkte börja med kolvarna.:)

OK, en till som är fast :hihi

Vänta dig inga underverk av borrningen, det är så lite att du knappt känner det. Har inga exakta siffror före/efter, eftersom jag gjorde en hel bunt med grejor på en gång, men det skulle förvåna mig mkt om det blir mer än 3-5 hästar. Hur mycket komphöjningen står för av detta vet jag inte heller, men plana en topp är ju billigare...

Men det är ju kul att pilla med motorerna :D

Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)

Grattis!
Väntarpåbilderochinfo...
 
Last edited:
OK, en till som är fast :hihi

Vänta dig inga underverk av borrningen, det är så lite att du knappt känner det. Har inga exakta siffror före/efter, eftersom jag gjorde en hel bunt med grejor på en gång, men det skulle förvåna mig mkt om det blir mer än 3-5 hästar. Hur mycket komphöjningen står för av detta vet jag inte heller, men plana en topp är ju billigare...

Men det är ju kul att pilla med motorerna :D

Mer ohmphh från lägre varv men inte så mycket på topp som du säger.
Peder´s är ju planad både på toppen och cyllar, han har gott om pulver med detta, portning, helsystem och FCR39.
 
OK, en till som är fast :hihi

Vänta dig inga underverk av borrningen, det är så lite att du knappt känner det. Har inga exakta siffror före/efter, eftersom jag gjorde en hel bunt med grejor på en gång, men det skulle förvåna mig mkt om det blir mer än 3-5 hästar. Hur mycket komphöjningen står för av detta vet jag inte heller, men plana en topp är ju billigare...

Jag märkte det redan den här säsongen att kompressionen är ojämn och utanför gränsvärdena, så jag tänkte försöka borra den här vintern till att börja med... Finns det något ställe som är billigare än Kedo.de? 249 Euro/st för kolvarna tycker jag är lite saftigt...:näsblod
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top