TRX-tråden

Beror på vad du menar med "hackar fram" men...
Ditt drivpaket kan vara helslut och kedjan kan hänga slappt.
Då brukar den "klättra" på framdrevet, och hela hojen durrar/smäller och det kan slå i fotpinnarna.
Försvinner det vid acc. eller avslag är det sannolikt drivpaketet.
Kolla det först.

Känns som den hackar lite. Låter ok men känslan e ryckig lixom.

Japp jag får ta och kolla främre drevet imorgon då. Bakre ser bra ut likaså kedjan som har är rätt spänd.
Men jag måste nog köpa nytt drivpaket snart ändå tror jag.
 
Brembo ok

Tänkte kolla här först innan annonsen läggs ut.

Har ett par Brembo-ok som passar trx, tdm, r6, r1 mm.

Helt nya Galfer-belägg kan köpas till.

2000:- för oken
500:- för beläggen.

Har även en svart usd-gaffel (från R1 -03) till salu. Med special styrstam för trx och fixade gaffelben så att trx'ns fälg passar med snäckan för hastighetsmätare. Bara att skruva dit utan massa mek.

3000:- för gaffeln
 

Bifogat

  • bromsok.jpg
    bromsok.jpg
    129 KB · Visningar: 53
  • svärtad.jpg
    svärtad.jpg
    128.6 KB · Visningar: 65
Den har precis gått 4500 mil.
Emulsionsrör? Vet inte ens vad det är eller vart det sitter. Ska det bytas? Jag har då inte gjort det iaf.

Sitter i förgasarna och slits ovala på trx, resulterar i en båge som går fett.
Har du dyno kört den? Det kan säga mycket...
Men börja med det lätta som tidigare sagts kedja etc.
 
Har ej dyno kört. Ingen kan väl göra det på denna ö.
Ska ut o kolla lite på den nu.
Återkommer med mer frågor. Tack så länge!
 
Men va f-n... Här lämnar man för lite semester, och vad händer? va: Hoppas det löser sig med hojen, och framför allt med dig. Trist att klota på första bandagen, maximal otur. Upp i sadeln så fort som möjligt bara, det sätter sig i skallen annars!
 
Men va f-n... Här lämnar man för lite semester, och vad händer? va: Hoppas det löser sig med hojen, och framför allt med dig. Trist att klota på första bandagen, maximal otur. Upp i sadeln så fort som möjligt bara, det sätter sig i skallen annars!

Anmälan och alla papper skickade till vållandes bolag nu iaf men semestrar och elände kommer väl göra att det går trögt framåt. Hoppas på det bästa iaf.
Gick in på oemmotorparts.nl och räknade igenom vad skadorna går på inkl. kläder och hamnade på 80k....det är dyrt med originaldelar.... :gnissla

Kommer nog ta en månad till innan jag är hel iaf....om det inte blir operation i knät...
 
Anmälan och alla papper skickade till vållandes bolag nu iaf men semestrar och elände kommer väl göra att det går trögt framåt. Hoppas på det bästa iaf.
Gick in på oemmotorparts.nl och räknade igenom vad skadorna går på inkl. kläder och hamnade på 80k....det är dyrt med originaldelar.... :gnissla

Kommer nog ta en månad till innan jag är hel iaf....om det inte blir operation i knät...

Fy fan!

Var noga med sjukpappren, du kan ju få framtida men, som inte visar sig i dagsläget.

80.000, gick hojen verkligen sönder så illa? Låter dessvärre som inlösen...

Hoppas det var lite kul innan smällen i alla fall, och ffa att du blir frisk snabbt!
 
kanske fel tråd men..

något grottmongo har roat sig med att böja mitt bromshandtag, funktionen är det inget fel på men det sitter lite långt ner, inte lika behagligt att bromsa.

tror ni att det på något vid går att böja tillbaka, typ plocka av det och bruka lite våld eller är det dömt att misslyckas.

Nån som vet vad ett nytt kan kosta?
 
något grottmongo har roat sig med att böja mitt bromshandtag, funktionen är det inget fel på men det sitter lite långt ner, inte lika behagligt att bromsa.

tror ni att det på något vid går att böja tillbaka, typ plocka av det och bruka lite våld eller är det dömt att misslyckas.

Nån som vet vad ett nytt kan kosta?

Kan kanske gå att böja med lite värme, men jag skulle nog inte våga chansa. Trist att ha ett halvt handtag när du måste hårdbromsa. Se också upp med pirathandtag, de funkar, men du måste kanske fila lite på klacken som trycker på kolven i pumpen. Om du köper pirat, kör lite lugnt runtikring hemmet, med nåt verktyg och en trasa, så att du kan öppna antingen luftning på ok eller en slanganslutning. Det som händer är att efter ett antal bromsningar, så i och med att kolven inte går tillräckligt långt tillbaks, så har du en "parkeringsbroms". Blev själv stående i slutet på start/mål-rakan på mantorp med en låst broms. Lätt obehagligt...
 
Fy fan!

Var noga med sjukpappren, du kan ju få framtida men, som inte visar sig i dagsläget.

80.000, gick hojen verkligen sönder så illa? Låter dessvärre som inlösen...

Hoppas det var lite kul innan smällen i alla fall, och ffa att du blir frisk snabbt!

Originaltank är prishöjd till 1040€...och så vidare...
Skall föreslå att vi sätter en summa som gör att jag kan få tag på allt över ebay och fixa själv, men kläderna prutar jag inte på!
 
något grottmongo har roat sig med att böja mitt bromshandtag, funktionen är det inget fel på men det sitter lite långt ner, inte lika behagligt att bromsa.

tror ni att det på något vid går att böja tillbaka, typ plocka av det och bruka lite våld eller är det dömt att misslyckas.

Nån som vet vad ett nytt kan kosta?

Jag har böjt tillbaka flera handtag, provade en gång att kallbocka, då knäppte det till och så var det två delar. Brukar spänna fast handtaget i skruvstycket, ta ett bra tag med en rörstump eller nåt annat lämpligt, värma med gasolen och lägga på lite lagom kraft, man känner väl när det är varmt nog, för då "kommer" det lätt. Inga garantier, men det har fungerat bra för mig.
 
HansJ; skrev:
Bytt, justerat, eller vad har hänt? Vad märker du för skillnad? Har funderat på det själv, en av få saker kvar som jag inte gjort...

Justerat.
Cykeln har bara fått gått och jag har väll inte tänkt så mycket på prestandan å så. " Ska väll bete sig så, är jue bättre än en del gammelhojar man har haft".
Har varit noga med att vicka och "bryta" på gaffeln när den har varit upp-pallad. Inte känt några konstigheter.
Sen var det tre grejer som fick mig aningen brydd.
1.Bankväll på Sviesta: Blir FULLKOMLIGT stekt av en herre på en annan TRX.
I och för sig syntes det lång väg att han var en mycket duktig chaufför men där han höll undan med bra fart i kurvorna och kontroll så betedde sig min cykel oroligt med en diffus känsla. Ödslade ingen tankemöda på det. Var bara stekt.Tänkte mer att det beror väl på vad det är för skit bakom spakarna:D
2. Kompisen märker på sin R1a att något är skumt. Tycker också att det är en diffus känsla fram. Vet inte riktigt var frammen tar vägen i ingången på kurvor.
3 Instruktör på Kinnekulle känner på min hoj och kommenterar med att han tycker det är något med gaffeln... Jag svarar något med att det inte blir bättre än så med hoppstyltor...
En hojguru här på slätta hjälper kompisen med R1an. Det visar sig vara ett spel i längsled i styrhuvudet. Märktes inget spel när de vickade på gaffelbenen.
Tilltajtning av styrlagren var medicinen. Dra åt först och sen släppa av tills styrningen löper lätt utan att styret studsar på styrstoppet om man"slår" till styret. Inte tajta till för mycket. Wobbelrisk. Finns säkert något moment man skall dra med något speciellt verktyg, men orka...
Både retta och trx funkar bättre nu.
Väntar på nya däck till min så man får känna hur den EGENTLIGEN ska va:D
 
Last edited:
OK, vet f-n inte om jag törs kolla det, då har jag ju snart ingenting att skylla på när jag blir stekt :D. Funderar på nya lager, men det blir i vinter (right...). Dra åt en mutter eller två, bör jag väl hinna med nu innan säsongen är slut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top