TRX-tråden

OK, hade det varit vajsing där borde du inte haft gnista, (eller kanske inte ens fått startmotorn att dra runt. :va Var ett tag sen jag satt på min nu :gnisslartänder. )
Går iofs att koppla förbi den, men jag tror inte det är där det är knas. Om du hade gnista så lägger vi ned elfel tillsvidare, och kikar på soppasidan i stället

Såg stiften blöta ut när du tagit ur dem? (Under förutsättning att du testat och starta precis innan).

Om de inte var blöta har du förmodligen inte soppatillförsel.
Om de var blöta så kan det vara det som påstås vara ett vanligt vårfel; att soppan blivit dålig, det har jag aldrig råkat ur för själv, men det kan ju vara ett enkelt test att tömma tank och fuggar och hälla på ny fin soppa. Långskottbortförklaring av att den startade för en månad sen: då drog den fram kondensvatten/dålig soppa. En liten droppe vatten kan ställa till med mycket elände...
,
ok det blir till o riva tanken då, får hoppas det löser sig tack för tipsen så länge återkommer med förhoppningsvis glädjande nyheter om ett par dagar.
Ciao trevlig kväll
 
,
ok det blir till o riva tanken då, får hoppas det löser sig tack för tipsen så länge återkommer med förhoppningsvis glädjande nyheter om ett par dagar.
Ciao trevlig kväll

Hävert, eller förlängd soppaslang funkar också. Som sagt, bara tips, inga garantier, det är lite svårt med felsökning på distans. Lycka till!
 
Hävert, eller förlängd soppaslang funkar också. Som sagt, bara tips, inga garantier, det är lite svårt med felsökning på distans. Lycka till!
Nu är tanken av ,förgasarna tömda ,om man skall sätta på kn filter behöver man göra något med förgasarna?
 
Gaffelben

Någon som vet vilken ytterdiameter det är på trx'ns gaffelben?
 
Nu är tanken av ,förgasarna tömda ,om man skall sätta på kn filter behöver man göra något med förgasarna?

Egentligen ja, men de går lite fett original, så det brukar bli bra utan fippel. Är man noga bör man alltid justera om efter alla förändringar, men frågan är om det är värt mödan. Gör man det själv, och är intresserad, så visst, men att lämna in till verkstad enbart för ombestyckning utan att ha gjort andra ingrepp är nog bortkastade pengar, om grundintsällningen var OK från början. Kika i mekarforumet, där finns en bra förklaring hur man kollar förgasaravstämningen, http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978
Man kan kolla på stiften också, de ger ett bra "medelvärde" av hur fett/snålt motorn går (om man inte kollar lite mer vetenskapligt och kör testrepor där man slår av tändningen direkt efter varje test, exempelvis en fullgas repa och slår av tändningen innan motorn hunnit gå ned på tomgång, då får man lite mer info om just fullgasområdet.)
 
Kom att tänka på en sak...
Vad tankar ni era TRX:er med?

Jag har tankat 95 hela tiden men funderar nu på Shells V-power.
Något man bör tänka på då??
Kommer jag märka någon skillnad (har läst båda delarna angående piggare motor mm)?
 
Last edited:
Kom att tänka på en sak...
Vad tankar ni era TRX:er med?

Jag har tankat 95 hela tiden men funderar nu på Shells V-power.
Något man bör tänka på då??
Kommer jag märka någon skillnad (har läst båda delarna angående piggare motor mm)?
Jag kör 95.

Har provat med både 98 och V-Power. Märkte kanske, kanske nån lite annorlunda motorgång med V-Power. Ingen mer effekt eller bättre drag dock. Inte värt pengarna enligt mig. Köp oktanbooster istället om du vill hålla förbränningsrummet rent, billigare per mil.
 
Last edited:
Kom att tänka på en sak...
Vad tankar ni era TRX:er med?

Jag har tankat 95 hela tiden men funderar nu på Shells V-power.
Något man bör tänka på då??
Kommer jag märka någon skillnad (har läst båda delarna angående piggare motor mm)?

Jag kör V-power, det jag märkte var att den drog betydligt mindre olja än med statoil 98/95....och eftersom olja inte är jättebilligt fortsätter jag med V-power! :tummenupp
 
Tankar för det mesta 95, nån enstaka gång VPower. Har inte märkt någon skillnad mellan olika soppor öht. Enda anledningen att jag slår i VPower är att den påstås rensa lite mer, och att jag är för slö för att köpa tillsatser, jag är iofs skeptisk till sånt med, så jag vet inte varför jag tankar VPower heller. Håller väl på att bli en gammal grinig gubbe :hihi

Att oljeförbrukningen varierar har jag också märkt, men att den skulle bero på vilken soppa man slår i har jag svårt att tro? Hur skulle det gå till? :va

Får se om det behövs högre oktan med högkompkolvarna och TPS mod för att förhindra spikning, men jag tror knappt det. Fast var och en blir salig på sin tro!
 
Okej. Får nog testa någon tank V-power då.

Hoppas att någon trx kommer till ön under Lelle träffen. Jag kommer iaf att vara där någon gång under den veckan.
 
Äntligen fick jag igång min hoj. :tummenupp Det var stiften som var kassa gnista var där men inte på rätt ställe:huvet så nu få man bara vänta på att solen tittar fram sen e det dax för premiärturen.Glad påsk
 
Äntligen fick jag igång min hoj. :tummenupp Det var stiften som var kassa gnista var där men inte på rätt ställe:huvet så nu få man bara vänta på att solen tittar fram sen e det dax för premiärturen.Glad påsk

Gott! Då rev du tanke i onödan mao... Solly!
 
Instrumentbelysning TRX -98

Någon som har en sprängskiss på instrumenten ?

Behöver nämligen byta lampa i hastighetsmätaren ,sitter troligtvis 2 lampor i den ! tror jag !
:huvet
 
Min koppling tar bara ytterst få mm och det slår och låter illa när jag lägger i ettan och i viss mån även 2an, känns som att kopplingen är inne på sista valsen eller skulle det kunna vara nått annat?

Vad går en koppling lös på och är det nått jobb man fixar själv som novis?
 
Min koppling tar bara ytterst få mm och det slår och låter illa när jag lägger i ettan och i viss mån även 2an, känns som att kopplingen är inne på sista valsen eller skulle det kunna vara nått annat?

Vad går en koppling lös på och är det nått jobb man fixar själv som novis?
Kan du inte spänna vajern uppe vid handtaget ?
JAG vet inte om någon som bytt koppling på sin TRX, trots att flera av dem gått långt.
Det smäller på de flesta när man lägger i ettan, speciellt när hojen är kall.
//P
 
Kan inte spänna mer innan den slirar, men kanske kan vara att jag bara är ovan vid TRXen, skaffade den sent på hösten... och det har helt klart varit värst nu när det varit lite kallare ute.
 
Kan inte spänna mer innan den slirar, men kanske kan vara att jag bara är ovan vid TRXen, skaffade den sent på hösten... och det har helt klart varit värst nu när det varit lite kallare ute.


Min koppling var slut efter ~2100 mil (då jag köpte bågen).
Den användes mest som pendlar hoj i stadstrafik....och då med originaldrevning....därav låg dom 2 tidigare ägarna och slira koppling hela tiden.

Jag bytte kopplingen själv....köpte kedo´s kit med kraftigare fjädrar etc. (kanske inte att rekommendera om man inte har lite power i vänsternäven)

Det vart inte speciellt svårt...jag lät dock inte skivorna ligga tillräckligt länge i olja innan montering vilket gjorde att den betedde sig skumt innan allt snurrat till sig.

Läste dock om en snubbe i AU som inte drog skruven med angivet moment och en skruv gick av vilket trasha hela kopplingen.....mitt ute i "the outback" dessutom.....inte coolt!

//M
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top