TRX-tråden

Bang 4 buck

I did the deed.....
Bak-öhlinare på G hemåt....nåväl, med mycket rabatt iaf!
Sen körde jag Svenska rearsets....RAASK....fanken hälften av priset på många andra ju!! (och även billigare i UK!)

Vad har ni hittat på under "jullovet"??
 
I did the deed.....
Bak-öhlinare på G hemåt....nåväl, med mycket rabatt iaf!
Sen körde jag Svenska rearsets....RAASK....fanken hälften av priset på många andra ju!! (och även billigare i UK!)

Vad har ni hittat på under "jullovet"??

Nu blir jag allt lite avis, har inte hittat ngn Öhlinare bak till vettigt pris ännu:mad:

Skynda och fynda, så får du Öhlin fram oxå, iallafall fjädrar:tummenupp

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NOS-...tegoryZ35592QQihZ017QQitemZ270090110507QQrdZ1
 
Tjena

Kul att se att ni inte ger er vad det gäller att bygga om era TRX r.....

Själv kommer jag att satsa på banåka med allt vad det innebär...Kommer även att köra hojen i bänk hos MP racing i Billesholm, behövs optimeras...

Kommer köra Sporthojskursen på Kinnekulle den 4-5 Juli, hoppas jag får se någon av er där då...

Ha d
//Näslund
 
Varför så sur?

Jag var borta på semester 10 dagar. Skulle starta hojen men den gick bara runt på startmotorn. Kanske bluddrade till någongång. Efter ett antal startförsök gick den igång. Är det normalt att den blir kinkig efter att ha stått i bara 10 dagar? Vad är det bästa tillvägagångssättet att starta en hoj som har stått "ett tag"? Bara att hålla inne startknappen eller?
 
Jag var borta på semester 10 dagar. Skulle starta hojen men den gick bara runt på startmotorn. Kanske bluddrade till någongång. Efter ett antal startförsök gick den igång. Är det normalt att den blir kinkig efter att ha stått i bara 10 dagar? Vad är det bästa tillvägagångssättet att starta en hoj som har stått "ett tag"? Bara att hålla inne startknappen eller?

Min kan vara RIKTIGT kinkig nu på vinter/våren när det är kallt ute....på sommaren startar den kvickt.
Nu gäller det att vrida 5-10 ggr på rullen så man flödar ordentligt med soppa (har keihin 41:or)

..men du har väl sommar där nere?? :)

....har du bänkkört den?? ....kan ju vara så att den får för MYCKET soppa!?
Går den igång lättare eller svårare med choke??
 
Från det ena till det andra, dags att göra lite reklam igen...

Eftersom Skoteräventyr nu börjat skicka ut hyresavtal och man har fått till stånd normala bullergränser så kör vi väl:

Thunder Day 2007

"Same procedure as last year" Men såklart förbättrat och vikttrimmat :tungan

När: 30/6 & 1/7
Var: Monzta, såklart
Anmälan & info: Ja, kommer på www.r2d2.se och i Bandags-forumet så snart jag hinner. Det är mycket planering nu...
 
Från det ena till det andra, dags att göra lite reklam igen...

Eftersom Skoteräventyr nu börjat skicka ut hyresavtal och man har fått till stånd normala bullergränser så kör vi väl:

Thunder Day 2007

"Same procedure as last year" Men såklart förbättrat och vikttrimmat :tungan

När: 30/6 & 1/7
Var: Monzta, såklart
Anmälan & info: Ja, kommer på www.r2d2.se och i Bandags-forumet så snart jag hinner. Det är mycket planering nu...

Yippie! Ska kolla kalendern i morgon! Har annars gått ned 2 kg redan, helrenoverad motor är förhoppningsvis klar och inkörd tills dess :huvet, får väl stoppa nån Skogaholmslimpa i piporna för att klara bullernivån bara...

Du undrade lite om det gick att få bort oljebehållarlocket. Tog några bilder i garaget, dess värre med mobilen bara. Ramen smalnar av bakåt, så jag tog locket och satted det mellan ramrören där det möjligtvis skulle gå att lyfta bakkanten, då tar locket i framkant i tvärstaget i ramen, och du ser ungefär var topp/ventilkåpan sitter i normalfall... Mao fortfarande skeptisk till att du får bort det utan större operation, men kika och fundera!

Bifogar också en bild på vad som satt i silen i oljetråget, alltså i botten på motorn. Jag håller nu på och river hela skiten, för att vara säker på att få allt rent och fint. Byter diverse grejor också, kommer rapport så småningom.

/Hasse
 

Bifogat

  • IMAGE_079.jpg
    IMAGE_079.jpg
    123.4 KB · Visningar: 47
  • IMAGE_080.jpg
    IMAGE_080.jpg
    130.9 KB · Visningar: 49
  • IMAGE_081.jpg
    IMAGE_081.jpg
    106.8 KB · Visningar: 54
  • DSCN7562.JPG
    DSCN7562.JPG
    92.7 KB · Visningar: 76
FY vad bajs...mest metall eller??
Har du kört med en magnetbult eller standard?

5 spänn gott & blandat...

Metall, mjuka delar, och vad det röda är har jag inte en aning om. :va Ingen magnetbult, men det hade nog inte gjort någon skillnad. Det har nog fastnat i silen på bilden i stället.

Topp och cylindrar är bortlämnade, nya kolvar, nya ram-, vevlager och kamaxlar har kommit, motorn är kluven och rengjord, nu gäller det bara att få ihop allt ungefär som det ska vara... Dj-kla vår att vara tidig!
 
Last edited:
5 spänn gott & blandat...

Metall, mjuka delar, och vad det röda är har jag inte en aning om. :va Ingen magnetbult, men det hade nog inte gjort någon skillnad. Det har nog fastnat i silen på bilden i stället.

Topp och cylindrar är bortlämnade, nya kolvar, nya ram-, vevlager och kamaxlar har kommit, motorn är kluven och rengjord, nu gäller det bara att få ihop allt ungefär som det ska vara... Dj-kla vår att vara tidig!

Tjena Hasse!
Skulle verkligen uppskatta om du kunde ta högupplösta bilder på motorhalvorna. Som tråget och omkring vattenpumpen. Behöver kanske ta bort lite motorblock på min hojj....:galen
 
Tjena Hasse!
Skulle verkligen uppskatta om du kunde ta högupplösta bilder på motorhalvorna. Som tråget och omkring vattenpumpen. Behöver kanske ta bort lite motorblock på min hojj....:galen

OK, du vill ha bilder på insidan av högra framkanten av motorn? Jag tar ett gäng bilder av lite av varje. Hinner dessvärre inte fota och lägga upp innan helgen.
 
OK, du vill ha bilder på insidan av högra framkanten av motorn? Jag tar ett gäng bilder av lite av varje. Hinner dessvärre inte fota och lägga upp innan helgen.

Helst så att man ser hela motor"halvorna". Om jag minns rätt så är det 3 "lager" med början med locket till oljetråget som täcker hela undersidan av motorn, sen är en delning i höjd med vatten och oljepumparna. Om du har bilder på dessa över och underifrån vore d kanooon :)
Jag har kollat i repböcker och sprängskisser men inte fått den info jag söker. Min teori är att klumpen framför vattenpumpshuset bara är där för att skydda pumpen samt ge styrka åt hasplåtsinfästningen som sitter lite längre ner. Vet inte om det går ngn kanal i klumpen eller så.

Hoppas din motor blir bra nu. // jocke
 
At Your service :)
Bilderna finns i megakvalisort oxå, vill du ha någon i bättre utförande får jag maila dem.
 

Bifogat

  • DSCN7733.JPG
    DSCN7733.JPG
    84.9 KB · Visningar: 51
  • DSCN7734.JPG
    DSCN7734.JPG
    96.2 KB · Visningar: 50
  • DSCN7735.JPG
    DSCN7735.JPG
    91.5 KB · Visningar: 53
  • DSCN7738.JPG
    DSCN7738.JPG
    100.6 KB · Visningar: 56
  • DSCN7737.JPG
    DSCN7737.JPG
    83.3 KB · Visningar: 55
  • DSCN7736.JPG
    DSCN7736.JPG
    84.4 KB · Visningar: 51
Å så några till... Hoppas det hjälpte något!
 

Bifogat

  • DSCN7739.JPG
    DSCN7739.JPG
    99.1 KB · Visningar: 43
  • DSCN7740.JPG
    DSCN7740.JPG
    77.3 KB · Visningar: 59
  • DSCN7741.JPG
    DSCN7741.JPG
    82.6 KB · Visningar: 60
  • DSCN7742.JPG
    DSCN7742.JPG
    84.1 KB · Visningar: 49
  • DSCN7743.JPG
    DSCN7743.JPG
    93.4 KB · Visningar: 45
  • DSCN7744.JPG
    DSCN7744.JPG
    90.2 KB · Visningar: 57
Slipon

:confused: Halloj !

Som nybliven trx.are är jag i desperat behov av ett par slipon !

Frågan är bara vad ska man kränga på ? Och vad låter BRA !

Tacksam för hjälp !
 
Last edited:
:confused: Halloj !

Som nybliven trx.are är jag i desperat behov av ett par slipon !

Frågan är bara vad ska man kränga på ? Och vad låter BRA !

Tacksam för hjälp !

Jsg har ett par Micron Kolfiber som är fula, men de låter grymt gött. 1500:- eller däromkring.
Skicka PM om du är intresserad.

Annars tycker jag generellt att kolfiberburkar låter bäst på TRXen.

//Peter
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top