Vet inte om det går att rädda, men jag tror det. Hovmekanikern hade visst verktyg för att brotscha upp lagerbanorna i toppen, trodde han (om det var passande i storlek, överfallen kan man slipa ned "basen" på, och likaledes slipa fram en ny lagerbana. Kammarna trodde han att man kunde putsa upp, men där är jag lite mer skeptisk. Han har inte sett prylarna ännu.
Jag vet inte om jag haft otur, varit klantig, eller om det redan var på gång. Jag var ju lite undrande förra året då det syntes att det var lite slitet, men alla jag då rådfrågade tyckte det såg OK ut. Även om jag tänker efter riktigt mycket, så kan jag inte säga att jag skulle ha gjort något på ett annorlunda sätt, möjligtvis bättre kontrollerat att kammen snurrade utan motstånd. Om det hjälpt vet jag inte...
Vanligt är väl kanske att ta i, men jag vet åtminstone om ett par stycken tyskar som råkat ut för det, men då har de oftast rasat ganska omgående efter service.
Intressant på bilderna, graderna som bildats i oljehålen har ju täppt igen, och det har säkerligen påskyndat processen. Allt är rentorkat, så missfärgningarna är förmodligen värmerelaterade missfärgningar.
Avgassidan såg betydligt bättre ut, och alla ventilspel, utom ett på den sidan där lagren fått mest stryk (inte så konstigt kanske...) var alla som när jag skruvade ihop den, så något gott i alla fall.