jpe70
Twinverkstan
App, app....jag har visst bromsar.Froven skrev:2394956eller Jåke som kör utan bromsar![]()
Korta stunder emellanåt...

Det går ju så bra att ta stöd mot diverse 750 & 900

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
App, app....jag har visst bromsar.Froven skrev:2394956eller Jåke som kör utan bromsar![]()
Visst, vågar man lita 100% på att de inte tjuvnyper när man drar handtaget i botten kan man slappna av lite mer ocksåt-rex skrev:2394981Det går onekligen fortare om man inte bromsar så förbannat hela tiden.
Japp, kan tänkas bli en sån till vintern. Kostar ungefär 56 euro om jag inte minns fel.Gustav O skrev:2395016www.kedo.de har en mycket smidig luftningsgrunka. Komemr inte ihåg vad den heter på tyska men den är en handpump med slangar etc för att lufta bromssystem. Funkar klockrent!
Jo, lite märkligt är det med oljeförbrukningen på våra traktorer. Jag märkte tidigare, och fick nog medhåll av Jåke (?), att de drar mer vid konstant varv, exempelvis långfärd i 130-140, än annars. Såg någon förklaring på det tyska forumet, varierande tryck/mottryck i vevhus/förbränningsrum skulle vara bättre för tätningen. Jag är nog inte helt med på resonemanget, men det kan stämma.Killerwhale skrev:2396812
...Oljefunderingar...
Djefla tur att jag kontinuerligt investerar då, tänk så sakta det skulle gått annarsFroven skrev:2394956...det vet ju alla att det går fortare med nya prylar.![]()
...//P
Mmm, märkte den tendensen klart. Men nu vete fanken längre, hade halvfullt vid koll i lördags, nu har jag kört 50 mil varav ungefär 16 på bana och jag har fyllt på 1 literHansJ skrev:2397167Jag märkte tidigare, och fick nog medhåll av Jåke (?), att de drar mer vid konstant varv, exempelvis långfärd i 130-140, än annars.
Väderberoende kanskeJåke skrev:2397262Mmm, märkte den tendensen klart. Men nu vete fanken längre, hade halvfullt vid koll i lördags, nu har jag kört 50 mil varav ungefär 16 på bana och jag har fyllt på 1 liter![]()
Så mycket för att den drar mer vid jämn gas. Eller räknas "på" som jämn gas?
Jag har gett upp funderingarna kring det där och konstaterar bara att den drar olja, punkt slut. Det är bara att ha en flaska med sig om man ska längre sträckor.
Nä, det sket sig. Hann inte med, jag blev kvar hos en kund till efter kl 19, sen var det dags att äta och fota lite nya bilder på salu-objektet osv... Samma gamla luft kvar, tyvärr betyder det att jag inte blir nåt snabbare heller då jag inte får köpa nya grejer förrän jag luftat enligt Mästermeken(TM)HansJ skrev:2397320Har du luftat bromsarna nudå![]()
Förmodligen alldeles sant, men jag tycker inte 9000 rpm är så fastligt höga varv. Olle's MV Agusta 750 varvar 14000 utan att dra nämnvärt med olja. Juh..Froven skrev:2398115Min teori om oljeförbrukningen är att höga varv och mkt motorbroms drar mkt olja.
Froven skrev:2398115Min teori om oljeförbrukningen är att höga varv och mkt motorbroms drar mkt olja.
Alltså bankörning eller inspirerad landsvägskörning äter betydligt mer än touringfisande. Tom farsans R1150GS drog ohemult mkt olja på de norska serpentinvägarna och den brukar inte dra olja annars.
Eller om man säger det på ett annat sätt; om den drar mkt soppa drar den mkt olja oxå.
//P
Killerwhale skrev:2398166Ännu mer märklisch då eftersom jag nästan BARA motorbromsar....
Temp ligger bra....och går pumpen så gör den....![]()
Ett tips till tråden:
Köpte precis ett 3-slangs goodrich stålomspunnet på evilbay för strax under 50 pundare....fanns 3 kit kvar. Fast ni kanske vill höra om det är skit först eller inte!![]()
Fast det beror väl på motorkonstruktionen, oljan rinner ju ner i cylindrarna när det lutas som det görs på Norges serpentinvägar...Froven skrev:2398115...farsans R1150GS drog ohemult mkt olja på de norska serpentinvägarna och den brukar inte dra olja annars.
...
//P
Froven skrev:2398179Vad skall du med stålomspunnet till om du bara använder motorbromsen ?????
Goodrich är bra grejor.
//P
Ja, se dessa Volkswagen...HansJ skrev:2398191Fast det beror väl på motorkonstruktionen, oljan rinner ju ner i cylindrarna när det lutas som det görs på Norges serpentinvägar...![]()
Jåke skrev:2398222Ja, se dessa Volkswagen...![]()
Tyvärr lever man i en starkt begränsad ekonomisk situation (om man säger) och just nu ligger jag i övertalning av mig själv om att jag har behov av nya bromsar. Så förgaseriet får vänta, men tack för tipsetKillerwhale skrev:2398325....såg ett par keihin 39r på ebaj nyss, du gillade ju Peders video!
![]()
...visserligen för monster men TPS "fixen" verkar ju funka!
Nån som sparat eller kommer ihåg TPS-modden?Killerwhale skrev:2398402....är ju tvärkass och verkar inte komma upp.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |