TRX-tråden

SNOOP HOGGE DOG skrev:
Tackar

Så ett byte till R1 gaffel är lite av en bling bling pryl eller?
Samt byte av svingen gör det mycket på väghållning eller är det endast för att få på större fälg/däck?
Har precis loggat in på TRXforumet där är en hel del tipps o trix.

Hogge

Totalkostnaden för min R1 konvertering blev ~5000:-. Då ingick en komplett uppsättning bromsok, slangar o handtag som jag förgäves försöker sälja.

Fjädrar och olja går väl loss på ca 2000:-. Jag tycker jag fick rätt mycket blingbling för de 3000:- i diff :)

180däck GÅR på orginalfälgen bak.

Köp en och förnedra killarna med R1 på banan... :D

//Peter
 
SNOOP HOGGE DOG skrev:
Tackar

Så ett byte till R1 gaffel är lite av en bling bling pryl eller?
Samt byte av svingen gör det mycket på väghållning eller är det endast för att få på större fälg/däck?
Har precis loggat in på TRXforumet där är en hel del tipps o trix.

Hogge
Naturligtvis får man en bättre gaffel om man byter, men samtidigt är det mycket blingbling (om än rätt billig). Vill man ha den prestandan finns det gott om nya 600:or för billiga pengar att ha som racehoj. Om det nu inte är så att man just vill ha en TRX och inget annat. :tummenupp

Att byta svingen har ingen betydelse alls prestandamässigt utan är nog bara ballt. Det är inga problem att få plats med 5,5-tums fälg och 180-däck i originalsvingen om man nu vill få större urval av däck.

Froven skrev:
...en komplett uppsättning bromsok, slangar o handtag som jag förgäves försöker sälja.
Har du kvar de grejerna än! :gnissla
 
Last edited:
Jåke skrev:
Just nu för stunden finns i princip det du efterfrågar till salu på eBay från Tyskland. Kolla på ebay.se och sök efter "TRX 850" (med mellanslaget).


QUOTE]

Så jag måste altså ta klivet in i framtiden och lära mig hur det funkar med eBay.

Jaja, jag får väl försöka.

Är det ingen som har lite skrot i garaget som dum tycker skulle göra sig bättre på min maskin?
 
TLS skrev:
Jåke skrev:
Just nu för stunden finns i princip det du efterfrågar till salu på eBay från Tyskland. Kolla på ebay.se och sök efter "TRX 850" (med mellanslaget).


QUOTE]

Så jag måste altså ta klivet in i framtiden och lära mig hur det funkar med eBay.

Jaja, jag får väl försöka.

Är det ingen som har lite skrot i garaget som dum tycker skulle göra sig bättre på min maskin?

Du har pm
 
byte av bromsok fram frå r6 eller r1
är det bara och byta rakt över eller behöver man byta något mer?
 
yamatrx skrev:
byte av bromsok fram frå r6 eller r1
är det bara och byta rakt över eller behöver man byta något mer?
De går att skruva på direkt, passa gärna på att byta till stålspunna bromsslangar samtidigt så får du ut mest av oken.
 
Lord Melchet skrev:
De går att skruva på direkt, passa gärna på att byta till stålspunna bromsslangar samtidigt så får du ut mest av oken.

Nja, det är huvudbromscylindern som är det viktiga i sammanhanget. SS-slangarna är s a s "grädden på moset".

Självklart är det ju bäst att slänga på alltihop på en gång men måste man prioritera så måste man...

//Peter

PS, jag har ok och pump att sälja..
 
Har bett en polare med svets slänga ihop ny avgasupphängning åt mig. Tyckte det var onödigt med fotpinnar och två fästen till bara en burk :hihi

Är det nån mer som är intresserad? Isf jag höra vad han ska ha för att göra ett gäng när han ändå har mallen. Tror inte det handlar om några större summor...
 

Bifogat

  • halter.jpg
    halter.jpg
    19.2 KB · Visningar: 69
  • halter_zeichnung.gif
    halter_zeichnung.gif
    20.6 KB · Visningar: 71
Jåke skrev:
Har bett en polare med svets slänga ihop ny avgasupphängning åt mig. Tyckte det var onödigt med fotpinnar och två fästen till bara en burk :hihi

Är det nån mer som är intresserad? Isf jag höra vad han ska ha för att göra ett gäng när han ändå har mallen. Tror inte det handlar om några större summor...

Intresse för att spendera pengar på meningslösa detaljer finns alltid.

//Peter
 
Det här med chassienummer igen

Flera av oss har ju lagt näsan i blöt i tråden "Mest hoj för pengarna" och där ger ju Hasse ett regnr på en -98 TRX. Den har enl VV chassienummer 4UN00000016930. Min -96 har chassienummer JYA4UN00000011619. Det är bara 5311 nummer mellan dessa.

Jag får inte ihop det, hur många TRXer byggdes ? Gjorde man majoriteten av dessa 95 & 96 ? Varför har den inte mer effekt?????

Någon som kan hjälpa mig att få klarhet i detta ?

//Peter
 
Froven skrev:
Flera av oss har ju lagt näsan i blöt i tråden "Mest hoj för pengarna" och där ger ju Hasse ett regnr på en -98 TRX. Den har enl VV chassienummer 4UN00000016930. Min -96 har chassienummer JYA4UN00000011619. Det är bara 5311 nummer mellan dessa.

Jag får inte ihop det, hur många TRXer byggdes ? Gjorde man majoriteten av dessa 95 & 96 ? Varför har den inte mer effekt?????

Någon som kan hjälpa mig att få klarhet i detta ?

//Peter
Nja, en pusselbit kanske? Min har nr 7430, som registrerades första gången i Tyskland 29/4 '96.
 
Froven skrev:
Flera av oss har ju lagt näsan i blöt...
-97:a med nummer 15800 vilket ju är mitt emellan. Jämför med -98:an så är det bara drygt 1000 nummer mellan den och min medan det skiljer 10 ggr det antalet ner till yamatrx's hoj. Ändå bara 1 år åt varje håll... så nog verkar det som att de flesta gjordes i krokarna runt 1996.

Mer effekt har den inte bara för att...tjaa... :va Den är ju inte byggd för att vara en "sporthoj" med de mått man har här på sh. Motorn härstammar dessutom från en gammal traktor, så det är väl inte så mycket att vänta :rofl
 
Premiärtur 2006

Nyss hemkommen från premiärturen men Dino. :yoparty

+2 grader och blå himmel, vilt kryssande mellan drivis och polarbjörnar :4skrika

Underbart!
 

Bifogat

  • DSC00158.JPG
    DSC00158.JPG
    140.5 KB · Visningar: 90
Man får gratulera! Gott ljud, hoppas man får tillfälle att höra den live nån gång i sommar! Själv har jag lite pyssel kvar innan allt är på plats. Siktar på nästa helg, hoppas vädret är ännu bättre. Ser ju inte för kul med tanke på underlaget, snorhalt på sina håll och massvis med grus...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top