TRX-tråden

syndigt svart...

Tänkte eventuellt lacka/eloxera ngr detaljer på hojjen under vintern.
Det mesta av det "nakna" aluminiumet (Fotpinnssatsen, krashknopparna, bobbins, drevkåpan, motor/svingfäste och svingen) svart.
Vad tror ni om det?
Tycker själv att det blev rätt najs (trots fumligt fotoshoppande).
Det ska dit en svart eller cf-looki looki bellypan åxå.
 

Bifogat

  • svärtad.jpg
    svärtad.jpg
    128.6 KB · Visningar: 100
Jåke skrev:
En db-killer är faktiskt helt utan perforering då det är hålen som ger ljudvolymen genom att öka utrymme för pulserna. Eller nåt åt det hållet :tomten

En db-killer enligt www.caprimoto.it

dbkiller_Z.jpg
 
TRX-joCCe skrev:
Tänkte eventuellt lacka/eloxera ngr detaljer på hojjen under vintern.
Det mesta av det "nakna" aluminiumet (Fotpinnssatsen, krashknopparna, bobbins, drevkåpan, motor/svingfäste och svingen) svart.
Vad tror ni om det?
Tycker själv att det blev rätt najs (trots fumligt fotoshoppande).
Det ska dit en svart eller cf-looki looki bellypan åxå.

:tummenupp
Mycket snyggt och stilrent eller vad man ska säga, bara att sätta igång
 
Hur får man lättast upp TRXen på slangen? :huvet

Lyckas inte alls!
Provat både koppla och gas släpp gas!
 
CALLAHAN skrev:
Hur får man lättast upp TRXen på slangen? :huvet

Lyckas inte alls!
Provat både koppla och gas släpp gas!

1:an , 4-4500 rpm, släpp gasen och ge FULLT. Då reser den sig, sedan beror resten på hur du sitter och om du "fegar", dvs lutar dig frmåt när den kommer.

Alt 2 är samma varv, ge fullt och dutta med kopplingen någon mm med ett finger. Får du inte upp den då så gasar du inte fullt.

16drev fram eller 42bak gör det inte svårare heller...

Skickar med lite bilder.....

//Peter
 

Bifogat

  • tomtrixi1.jpg
    tomtrixi1.jpg
    29.9 KB · Visningar: 87
  • 161125.jpg
    161125.jpg
    42.5 KB · Visningar: 62
  • trxa4.jpg
    trxa4.jpg
    20.6 KB · Visningar: 75
  • trxaawheelie.jpg
    trxaawheelie.jpg
    56.3 KB · Visningar: 68
  • trxspondonrace1.jpg
    trxspondonrace1.jpg
    40.9 KB · Visningar: 77
Alltså, den här Spondon-TRXen måste ju vara en av de snyggaste TRXer som byggts...


Den Coooolfiberspäckade franska är rätt fjäck den med...

Nu är det Semester, det är därför det regnar här :huvet

//Peter
 

Bifogat

  • trxspondonrace.jpg
    trxspondonrace.jpg
    66.3 KB · Visningar: 100
  • trxspondonrace1.jpg
    trxspondonrace1.jpg
    40.9 KB · Visningar: 65
  • 869_2.jpg
    869_2.jpg
    68.9 KB · Visningar: 77
Froven skrev:
16drev fram eller 42bak gör det inte svårare heller...

Jag kör (körde) ju med 16/42 och då var det snarare problem att behålla framhjulet i backen :rolleyes:
Hon lättade också i både 2:an och 3:an vid häftig acc när man kastade i växlarna

För övrigt så är jag mycket nöjd med den omdrevningen
Accet blev grymt mycket bättre genom hela registret och inte tappade jag speciellt i topphastighet iheller.......toppade som mest drygt 190 både före och efter omdrevning :)

Förlorade nog mer på att köra kåplöst
 
Körde ingen Hoj igår pga en resa till Göteborg och lite ÖL. :fyllisar

Och idag när man vaknar så regnar det!! :huvet

Jag har svår TRX abstinens idag, vill ju bara ut och ge :rofl

Får bli lite drevning låter det som! :tummenupp

Har hunnit med 125mil på TRXen än så länge!
 
CALLAHAN skrev:
Får bli lite drevning låter det som! :tummenupp

Kilar du in till din lokala handlare och frågar efter 16/42 till en TRX så kan det hända att han slår lite i sina kataloger och sen skakar på huvudet......då ber du om 16/42 drev till en TDM900 istället så kommer det att sitta som en smäck och du kommer att slanga både frivilligt och ofrivilligt utan problem :)
 
Jåke skrev:
...fast det blev såklart en alldeles vanlig grön.... :hihi
Såpass, det blev affär!? Grattis i så fall! Tidigare ägaren verkar vara en som har koll på grejorna, så det är säkert ett bra köp! (Om det är den jag misstänker...)
/Hasse
 
Last edited:
HansJ skrev:
Såpass, det blev affär!? Grattis i så fall! Tidigare ägaren verkar vara en som har koll på grejorna, så det är säkert ett bra köp! (Om det är den jag misstänker...)
/Hasse
Jo, köpte TomK:s...körde hem den nu ikväll, 21 mil :banana

Har precis beställt nytt däck dessutom då han lyckats köra slut på det stackars Macadam-däcket som sitter fram :död

Mullrar gott (nästan lite väl faktiskt :tomten) , men jag kommer nog att slänga på Akra:n ändå. Det är mer flöde i det systemet än i originalkrökarna. Å så är det mer udda med bara 1 pipa :yoparty
 
Jåke skrev:
Jo, köpte TomK:s...körde hem den nu ikväll, 21 mil :banana

Har precis beställt nytt däck dessutom då han lyckats köra slut på det stackars Macadam-däcket som sitter fram :död

Mullrar gott (nästan lite väl faktiskt :tomten) , men jag kommer nog att slänga på Akra:n ändå. Det är mer flöde i det systemet än i originalkrökarna. Å så är det mer udda med bara 1 pipa :yoparty
Lysande, Gelleråsen, here we come! :tummenupp Bokade in vandrarhemmet idag!
Edit: Och grönt är skönt, nästan BRG!
 
Last edited:
TRX-joCCe skrev:
Tänkte eventuellt lacka/eloxera ngr detaljer på hojjen under vintern.
Det mesta av det "nakna" aluminiumet (Fotpinnssatsen, krashknopparna, bobbins, drevkåpan, motor/svingfäste och svingen) svart.
Vad tror ni om det?
Tycker själv att det blev rätt najs (trots fumligt fotoshoppande).
Det ska dit en svart eller cf-looki looki bellypan åxå.
:tummenupp ser bra ut!
 
CALLAHAN skrev:
Jåke> När får vi se lite bilder?

Nyfiken på ditt system!
Digitalkameran är för tillfället på Alta-träffen i nordligaste Norge, så bilder får vänta. Om inte TomK kan slänga upp nån av annonsbilderna i tråden... :7peta :hihi

Just nu har jag ett par ovala Sebring-burkar i aluminium, så fort jag får nytt mellanrör kommer jag att slänga på det här systemet istället, Akra 2-1 titan/rostfritt.
 
Jåke skrev:
Just nu har jag ett par ovala Sebring-burkar i aluminium, så fort jag får nytt mellanrör kommer jag att slänga på det här systemet istället, Akra 2-1 titan/rostfritt.

hmm, vet inte om jag fått nått om bakfoten nu, men vadå ? passar Akra systemet från en TDM på TRXen ?
 
Back
Top